Het is nu 23 mei 2012 19:11

Liefdesverdriet minder erg dan gedacht

Alles over liefde, verliefd zijn en verliefd blijven.

Berichtdoor Steve » 22 aug 2007 01:47

Als je nog volop verliefd in je relatie staat, lijkt een breuk het ergste wat je kan overkomen. Maar als er inderdaad een eind komt aan je relatie, valt het vaak mee, beweren onderzoekers van het Nortwestern University in Chicago.

Mensen denken dat ze volledig instorten als hun lief hen verlaat, maar als het echt gebeurt, zijn we lang niet zo verdrietig als we dachten. Onderzoekers vergeleken de voorspellingen van jonge verliefden hoe ze zich zouden voelen als hun relatie over zou zijn, met de gevoelens die ze rapporteren als hun verkering inderdaad uitging. Uiteindelijk bleek de breuk niet zo erg als de deelnemers van te voren hadden gedacht.

We zijn veel beter in staat om een liefdesbreuk te overleven dan we denken, concludeert psycholoog Eli Finkel in zijn onderzoek. Hij ontdekte ook dat mensen die meer verliefdheid rapporteerden ook net iets verdrietiger zijn, dan mensen die niet zo verliefd waren. De studie is online gepubliceerd in Journal of Experimental Social Psychology.

Bron: gezondheidsnet.nl
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Pianoman » 22 aug 2007 11:24

Ik heb dan wel geen relatie gehad met die persoon waar ik enorm verliefd op ben geweest maar mijn verdriet was er niet minder om, toen ik besefte dat het niks zou worden. Ik heb zelfs nog gedacht dat ik daar nooit meer overheen zou komen, maar nu de maanden zo langzaam voorbij gaan slijt het verdriet zeker ook al blijf ik hem leuk vinden maar dat zal wel altijd zo blijven.

In mijn vakantie heb ik zelfs nog een leuk gesprek gehad met iemand waar ik ook zo verliefd op zou kunnen worden, en ik denk dat als je zo ver bent dat je weer verliefd en andere mensen leuk gaat vinden dat het gewoon goed teken is dat je over je liefdesverdriet heen bent.

Maar dat verschild natuurlijk ook weer per situatie, want voor iedereen is het gewoon weer anders. Hij was voor mij gewoon de ware en de eerste in mijn leven waar ik echte gevoelens voor had en dat maakt natuurlijk ook een groot verschil dan als die persoon niet echt de ware voor jouw is.

Maar inderdaad, liefdesverdriet is uiteindlijk minder erg dan je denkt.

:wink:
Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 22 aug 2007 17:31

Pianoman schreef:Ik heb dan wel geen relatie gehad met die persoon waar ik enorm verliefd op ben geweest maar mijn verdriet was er niet minder om, toen ik besefte dat het niks zou worden. Ik heb zelfs nog gedacht dat ik daar nooit meer overheen zou komen, maar nu de maanden zo langzaam voorbij gaan slijt het verdriet zeker ook al blijf ik hem leuk vinden maar dat zal wel altijd zo blijven.

ben je hem nog wel tegengekomen?
en< nu hij uit je werk weg is......<misschien de kans gehad wat intiemer met hem te spreken..
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Pianoman » 22 aug 2007 21:47

KinKy schreef:
Pianoman schreef:Ik heb dan wel geen relatie gehad met die persoon waar ik enorm verliefd op ben geweest maar mijn verdriet was er niet minder om, toen ik besefte dat het niks zou worden. Ik heb zelfs nog gedacht dat ik daar nooit meer overheen zou komen, maar nu de maanden zo langzaam voorbij gaan slijt het verdriet zeker ook al blijf ik hem leuk vinden maar dat zal wel altijd zo blijven.

ben je hem nog wel tegengekomen?
en< nu hij uit je werk weg is......<misschien de kans gehad wat intiemer met hem te spreken..

Nee, ik ben hem eigenlijk nooit meer tegen gekomen, al hoewel ik een keer had gedacht hem een keer te hebben gezien toen ik aan het hardlopen was in het bos. Ik liep toen het bos uit in een steegje die op een fietspad uit kwam, en heel erg in de verte zag ik wel een fietser even stoppen en mijn richting uit keek, ik dacht toen dat hij het misschien zou kunnen zijn geweest, want kwa postuur en de fiets die hij had zou het wel mogelijk zijn geweest, want die collega wist tenslotte dat ik aan hardlopen deed maar ik heb er verder ook nooit echt over na gedacht of hij het nou ook echt was.

Maar het zou best wel weer eens een mogelijk zijn dat ik hem ooit weer eens tegen kom, maar ik ga er verder niet van uit, als het zou gebeuren dan weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik me moet gedragen, maar inderdaad, als we eens de kans zouden krijgen om even alleen te zijn, misschien dat we dan wel wat meer open zijn naar elkaar toe.
Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor ray74 » 23 aug 2007 17:10

Ja ik weet hoe dat voelt,als je relatie net kapot is denk je dat als je iemand ziet die op hem of haar lijkt,gelijk dat het je ex partner is.
Dat is echt een teken dat diegene nog in je hart zit.

waar ik ook heel veel last van had in het begin,was dat ik altijd aan haar dacht,van wat zal ze aan het doen zijn?,of oh dit keek zij altijd erg graag op tv? of als ik op een plaats was, waar wij altijd graag kwamen,voelde ik me een beetje ongelukkig.omdat we het daar erg gezellig hadden met zijn tweeën

Ach je kent het wel,de mooie herrineringen.

Denk trouwens niet dat als je je ex tegenkomt dat er nog eens een relatie uit kan ontstaan,het zou alleen maar gebasserd zijn op sex.Bovendien ben je 9 van de 10 keer zwart gemaakt bij je schoonouders,zeker als je partner hebt gedumpt.dus dat werkt gewoon niet.
Je kan wel vrienden blijven,daar geloof ik wel in,gewoon samen een terasje pakken of uitgaan,maar meer niet.
ray74
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Pianoman » 25 aug 2007 23:59

ray74 schreef:Ja ik weet hoe dat voelt,als je relatie net kapot is denk je dat als je iemand ziet die op hem of haar lijkt,gelijk dat het je ex partner is.
Dat is echt een teken dat diegene nog in je hart zit.

waar ik ook heel veel last van had in het begin,was dat ik altijd aan haar dacht,van wat zal ze aan het doen zijn?,of oh dit keek zij altijd erg graag op tv? of als ik op een plaats was, waar wij altijd graag kwamen,voelde ik me een beetje ongelukkig.omdat we het daar erg gezellig hadden met zijn tweeën

Ach je kent het wel,de mooie herrineringen.

Denk trouwens niet dat als je je ex tegenkomt dat er nog eens een relatie uit kan ontstaan,het zou alleen maar gebasserd zijn op sex.Bovendien ben je 9 van de 10 keer zwart gemaakt bij je schoonouders,zeker als je partner hebt gedumpt.dus dat werkt gewoon niet.
Je kan wel vrienden blijven,daar geloof ik wel in,gewoon samen een terasje pakken of uitgaan,maar meer niet.

Ik heb geen relatie met hem gehad, maar dat is nogal een lang en verwarrend verhaal maar hier even een kleine samenvatting.

Hij was namelijk een collega die ik heb leren kennen op mijn werk, en toen ik hem zag was het voor mij gelijk liefde op het eerste gezicht maar of het ook wederzijds was daar ben ik nooit achter gekomen omdat ik nogal verlegen kan zijn als het om de liefde gaat, maar later toen hij weg ging bij ons kreeg ik te horen dat hij mij ook leuk vond en had ik na lang twijfelen het toch altijd bij het goede eind gehad, en dat maakt mij nu nog steeds kwaad waarom ik nooit iets heb ondernomen, maar langzamerhand begin ik het te verwerken.

Ik neem ook aan dat na zo’n lange tijd het dan ook nooit meer goed zal komen, maar mocht ik hem ooit nog eens tegen komen dan hoop ik dat we nog eens een goed gesprek zullen hebben, dat zou voor mij in ieder geval enorm opluchten.

Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 26 aug 2007 07:56

zou toch ahcter dat telefoonnr aangaan
je hebt tenslotte van iemand gehoord dat hij jou ook leuk vond
vraag die of die wat actie discreet voor je wil ondernemen......
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Pianoman » 26 aug 2007 08:51

KinKy schreef:zou toch ahcter dat telefoonnr aangaan
je hebt tenslotte van iemand gehoord dat hij jou ook leuk vond
vraag die of die wat actie discreet voor je wil ondernemen......

Ja dat kan, als ik wil kan ik zo achter zijn telefoonnummer komen maar dan moet ik hem uitleggen waarom ik hem bel op basis van de informatie die ik heb gehoord van een ander.

Ik spreek hem dan toch liever persoonlijk dat maakt het voor mij een stuk makkelijker, en straks begint mijn studie weer dus misschien kom ik hem dan wel weer tegen in Groningen die kans iets groter als nu. En misschien komt hij nog wel weer eens terug bij ons te werken, mocht zijn contract aflopen waar hij nu werkt.
Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 26 aug 2007 08:59

werkt hij ook in groningen of zo?
zie je hem nooit op een chatbox?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Pianoman » 26 aug 2007 09:17

KinKy schreef:werkt hij ook in groningen of zo?
zie je hem nooit op een chatbox?

Nee, hij woont in Groningen, maar als ik voor mijn studie naar Groningen fiets en weer naar huis, dan zou het kunnen dat ik hem tegen kan komen, maar dat ligt dan aan de tijden dat ik vrij ben van school en dat is helaas dan ook maar één keer per week dat ik naar Groningen moet.
Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 26 aug 2007 09:20

pm
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Pianoman » 04 apr 2008 13:12

Ik had het hier laatst ook nog over met iemand die zei dat zij minstens een jaar nodig had om over liefdseverdriet heen te komen, bij mij heeft het ook een jaar lang geduurt dat ik over mijn liefdesverdriet heen was, dus het is geen uitzondering.

Ik denk dat het ook ligt aan hoeveel die persoon voor je heeft betekend, en hoe groot je gevoelens voor die persoon zijn.

Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Zodan » 04 mei 2008 18:02

Onderzoekers vergeleken de voorspellingen van jonge verliefden hoe ze zich zouden voelen als hun relatie over zou zijn, met de gevoelens die ze rapporteren als hun verkering inderdaad uitging. Uiteindelijk bleek de breuk niet zo erg als de deelnemers van te voren hadden gedacht.

Dit staat er egt. :lol:

Jonge mensen en verliefdheid. Zo mooi... zo oppervlakkig.

Natuurlijk ga je niet dood als blijkt dat die prins op t witte paard nog 'n stuk of 20 andere ridders heeft.
Morgen weer 'n dag. Nieuwe kansen ... nieuwe prins.
Liefdesverdriet bestaat niet egt in de gay wereld. Jah voor heel even. Voor één dag max.

En daarna ga je je pik weer achterna. :oops:
Ben je zo weer verliefd.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Pianoman » 04 mei 2008 18:24

Zodan schreef:Onderzoekers vergeleken de voorspellingen van jonge verliefden hoe ze zich zouden voelen als hun relatie over zou zijn, met de gevoelens die ze rapporteren als hun verkering inderdaad uitging. Uiteindelijk bleek de breuk niet zo erg als de deelnemers van te voren hadden gedacht.

Dit staat er egt. :lol:

Jonge mensen en verliefdheid. Zo mooi... zo oppervlakkig.

Natuurlijk ga je niet dood als blijkt dat die prins op t witte paard nog 'n stuk of 20 andere ridders heeft.
Morgen weer 'n dag. Nieuwe kansen ... nieuwe prins.
Liefdesverdriet bestaat niet egt in de gay wereld. Jah voor heel even. Voor één dag max.

En daarna ga je je pik weer achterna. :oops:
Ben je zo weer verliefd.

Ik vind het een rare uitspraak en ben ik het er dan ook niet mee eens, waaom zou een langdurige verliefdheid niet bestaan in de gay wereld, alsof homo's geen gevoel hebben.
Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Zodan » 05 mei 2008 01:25

Gaytjes denken met hun pik. Sorry Pianoman maar zo is 't nou eenmaal. :oops:

Gevoelens van verliefdheid zijn van korte duur. Meestal dan. Ik geef je mijn mening.
Zo is dat op 'n forum.
Maar mijn mening graag voor 'n betere.
Ben benieuwt.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Bink » 05 mei 2008 01:45

Zodan schreef:Gaytjes denken met hun pik. Sorry Pianoman maar zo is 't nou eenmaal. :oops:

Gevoelens van verliefdheid zijn van korte duur. Meestal dan. Ik geef je mijn mening.
Zo is dat op 'n forum.
Ben benieuwt.

Alle mannen denken met hun pik. Vaak denk ik "gelukkig maar". Anders zouden we wellicht in een kikkerpoel van agressie leven. Ik denk ook met mijn pik. Ik ga in elk geval altijd bij hem te rade. Een wijze man gaat te rade bij zijn pik, zeg ik altijd. Is het meest wijze wat hij kan doen. Soms weleens misleidend, maar meestal toch niet.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Pianoman » 05 mei 2008 01:47

Zodan schreef:Gaytjes denken met hun pik. Sorry Pianoman maar zo is 't nou eenmaal. :oops:

Zo is dat op 'n forum.
Ben benieuwt.

Ik ben het met je eens tot zover dat het vaak maar voor korte duur is als je iemand leuk vind voor de seks, dat is mij ook wel eens overkomen en was ik die persoon na een week weer vergeten, maar ik heb het nu over echt verliefd zijn op iemand waar je meer dan alleen maar seksuele gevoelens voor hebt. Het is mij een keer overkomen dat ik erg verliefd op iemand was, en ik dacht nog niet eens zo zeer aan seks. Maar misschien ben ik wel een uitzondering, en kijk ik verder dan naar een pik.

Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Zodan » 05 mei 2008 17:48

Nou geen uitzondering maar je behoord wel tot de minderheid. :?

De meeste mannen /jongens worden egt niet verliefd op je aardige manier van doen.
Ze kijken naar je strakke pannetje en daar geilen ze op. Daar gaan ze voor. Logisch en begrijpelijk.

Voor die personen onder ons die er anders tegenaan kijken bestel ik onmiddelijk 'n bos bloemen. :wink:
Ik denk niet dat ik veel geld kwijt zal zijn.

Je moet trouwens verliefdheid niet verwarren met ' houden van '.
Dat is echt wat anders.
Ik hou enorm veel van mijn kat bijv. Zou radeloos zijn als dat domme dier opeens weg was.
Maar ik ben in de verste verte niet verliefd op haar.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 05 mei 2008 17:57

Bink schreef:

Zo is dat op 'n forum.
Ben benieuwt.

Alle mannen denken met hun pik. Vaak denk ik "gelukkig maar". Anders zouden we wellicht in een kikkerpoel van agressie leven. Ik denk ook met mijn pik. Ik ga in elk geval altijd bij hem te rade. Een wijze man gaat te rade bij zijn pik, zeg ik altijd. Is het meest wijze wat hij kan doen. Soms weleens misleidend, maar meestal toch niet.

Ik geloof je niet. Ik geloof gewoon niet dat jou verstand in je eikel zit.
Leg uit dan? Wat bedoel je met '' Anders zouden we wellicht in een kikkerpoel van agressie leven.'' ?

'n wijze man gaat te rade bij z'n pik. Als was 't n soort wichelroede. :)
Grappig.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Pianoman » 05 mei 2008 18:04

Zodan schreef:Nou geen uitzondering maar je behoord wel tot de minderheid. :?

De meeste mannen /jongens worden egt niet verliefd op je aardige manier van doen.
Ze kijken naar je strakke pannetje en daar geilen ze op. Daar gaan ze voor. Logisch en begrijpelijk.

Voor die personen onder ons die er anders tegenaan kijken bestel ik onmiddelijk 'n bos bloemen. :wink:
Ik denk niet dat ik veel geld kwijt zal zijn.

Je moet trouwens verliefdheid niet verwarren met ' houden van '.
Dat is echt wat anders.
Ik hou enorm veel van mijn kat bijv. Zou radeloos zijn als dat domme dier opeens weg was.
Maar ik ben in de verste verte niet verliefd op haar.

Ja je hebt gelijk zoals jij het hier formuleerd, het kan zijn dat ik mij daarin ook wel heb vergist en dat ik het houden van heb verward met verliefd zijn, ik wou daarmee dan ook zeggen dat ik echt gevoelens voor iemand heb gekregen en dat ik echt van die persoon ben gaan houden en heb ik mijn verliefdheid na maanden nog steeds verward met houden van.

En inderdaad denk ik er ook anders tegen aan kijk dan de meeste homo's, en misschien zijn er ook gewoon niet veel van.
Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Liefde