Liefde versus leeftijd. (poll)
38 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Twee vrienden van mij zijn tot over hun oren verlieft op elkaar.
Niks mis mee, zou je zeggen. Klopt. Alleen er is een klein dingetje. De een is 16 en de ander is 36. Ik vind 't totaal geen probleem maar er is 'n behoorlijke commotie over ontstaan.
ff kijken wat de geachte forum leden hier er van vinden. Ken dat of ken dat niet? Graag je keuze toelichten als dat kan. Thx.
Niks mis mee, zou je zeggen. Klopt. Alleen er is een klein dingetje. De een is 16 en de ander is 36. Ik vind 't totaal geen probleem maar er is 'n behoorlijke commotie over ontstaan.
ff kijken wat de geachte forum leden hier er van vinden. Ken dat of ken dat niet? Graag je keuze toelichten als dat kan. Thx.
-

Zodan - Post Lord

Op zich is daar niets mis mee. Ik ken verschillende stabiele relaties waarbij de partners redelijk tot aanzienlijk in leeftijd verschillen.
Voeten? Hmmm ...
-

dolopvoeten - Wegwijs

Gisteren toevallig nog over gehad, bleek dat ik mij vergiste met de Amerikaanse wetgeving. Aldaar mag je vanaf je 16e sex hebben alleen met iemand die ook minderjarig is (tot 21).
Hier in Nederland mag je dus vanaf je 16e zelf bepalen met wie je sex hebt, ook als die 36 is. Wat in Nederland nog wel kan als je 16 of 17 bent en je gaat om met iemand van 18+ is dat de ouders of voogd van de minderjarige een klacht indienen bij de politie, de politie kan je dan een omgangsverbod opleggen al dan niet via de rechter.
Ikzelf vind het prima kunnen als er geen sprake is van manipulatie naar de minderjarige toe. Bv door in te spelen op een slechte thuis situatie en hem een alternatief aan te bieden in ruil voor sex/relatie
Hier in Nederland mag je dus vanaf je 16e zelf bepalen met wie je sex hebt, ook als die 36 is. Wat in Nederland nog wel kan als je 16 of 17 bent en je gaat om met iemand van 18+ is dat de ouders of voogd van de minderjarige een klacht indienen bij de politie, de politie kan je dan een omgangsverbod opleggen al dan niet via de rechter.
Ikzelf vind het prima kunnen als er geen sprake is van manipulatie naar de minderjarige toe. Bv door in te spelen op een slechte thuis situatie en hem een alternatief aan te bieden in ruil voor sex/relatie
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

oh, dan zit het wel goed dan
Maar, liefde kent geen leeftijd, en inderdaad, als het niet als tegenprestatie tot.. maar voortkomt uit wederzijds goedkeuring dan moet het kunnen. Alleen, wat bepaald nou of het wederzijdse goedkeuring is en hoe controleer je dat.
Maar, liefde kent geen leeftijd, en inderdaad, als het niet als tegenprestatie tot.. maar voortkomt uit wederzijds goedkeuring dan moet het kunnen. Alleen, wat bepaald nou of het wederzijdse goedkeuring is en hoe controleer je dat.
Laatst bijgewerkt door luco op 29 dec 2006 19:21, in totaal 1 keer bewerkt
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Misschien is het leeftijdsverschil helemaal niet wat hier belangrijk is. Op zich zou het vast wel kunnen werken, maar er is iets dat de relatie zeker kapot gaat maken op de lange duur: De druk van de omgeving.
Uiteindelijk zal die druk en de frustraties die daaruit voortkomen in 99% van alle gevallen de relatie laten klappen. Ik wil geen "self-fulfilling prophecy" uitspreken, maar 20 jaar leeftijdsverschil is nu eenmaal niet breed geaccepteerd in de Nederlandse samenleving.
Uiteindelijk zal die druk en de frustraties die daaruit voortkomen in 99% van alle gevallen de relatie laten klappen. Ik wil geen "self-fulfilling prophecy" uitspreken, maar 20 jaar leeftijdsverschil is nu eenmaal niet breed geaccepteerd in de Nederlandse samenleving.
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
-

Junyo - Wegwijs

Tot nu toe komt de kritiek met name van collega nichten, zal ik maar zeggen. Het lijkt erop dat jaloezie en afgunst de drijvende krachten zijn.
De discussie is te volgen op het forum van gay.nl. Niet te missen. Het gaat om het topic waar in 2 dagen ongeveer 10 pagina's vol van zijn geschreven.
Erg amusant.
De discussie is te volgen op het forum van gay.nl. Niet te missen. Het gaat om het topic waar in 2 dagen ongeveer 10 pagina's vol van zijn geschreven.
Erg amusant.
-

Zodan - Post Lord

oja........
de afgust zal van 't scherm druipen
vast wel
laat ze lekker hun gang gaan
de tijd zal 't leren
uiteindelijk heeft iemand van 16 nog 't nodige te ontdekken
dus relatie ...prima
maar of 't stbiel voor de lange termijn is is niet te zeggen
daar hebben nichten uberhaupt moeite mee!
de afgust zal van 't scherm druipen
vast wel
laat ze lekker hun gang gaan
de tijd zal 't leren
uiteindelijk heeft iemand van 16 nog 't nodige te ontdekken
dus relatie ...prima
maar of 't stbiel voor de lange termijn is is niet te zeggen
daar hebben nichten uberhaupt moeite mee!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Dit vind ik dus echt niet kunnen! 16 en 36? 16 jarige hebben andere intersesses dan 36 jarige.Alsof je met je vader ook naar de disco zou gaan
.Ze zullen toch niet voor altijd samen blijven daar komen ze vanzelf wel achter.Dat jij het geen probleem vind komt vast omdat je het zelf ook wel zou willen.De jaloezie komt van de ouderen en de afgunst van de jongeren. leuk trouwens dat ik jullie profielen heb gezien.aan de leeftijd van de mensen in juliie vriendenlijst is wel te zien dat jullie er mee eens zijn.Je gaat me ook niet vertellen dat als je een dochter had een goed vond dat ze een vriend had in de leeftijd van jezelf.En die man heeft een dochter.Mist hij een zoon? Dit is allemaal wel erg fout hoor
.Ben blij dat ik ze niet ken want ik zou me er teveel mee gaan bemoeien.Ik zie echt niet wat een jonge jongen ziet in een oudere.Andersom wel want wie wilt er nou geen jochie!
.Maar goed is hun leven ze doen wat ze willen alleen zou ik het niet accepteren als het een vriend of familie van me zou zijn
mijn mening
mijn mening
Die jongen kiest er zelf voor Parick. In alle vrijheid. Hij is bijdehand zat om allerlei consequenties te kunnen overzien. En ff over je haastig getrokken conclusie dat ''wij dat ook graag zouden willen'' , nou nee. Ik niet iig. Dat is ook de reden dat die jongens en ik toch vrienden zijn geworden. Dat ik ze steun heeft met heel andere zaken te maken.
-

Zodan - Post Lord

Zodan schreef:Die jongen kiest er zelf voor Parick. In alle vrijheid.
Dat had ik ook wel door..
En ff over je haastig getrokken conclusie dat ''wij dat ook graag zouden willen'' , nou nee. Ik niet iig
Misschien jij niet dan maar ontzettend veel en dat zijn de gene die er niks tegen hebben.Logisch eigenlijk.
Dat is ook de reden dat die jongens en ik toch vrienden zijn geworden. Dat ik ze steun heeft met heel andere zaken te maken.
Interesant toch, zo'n relatie
zat er echt niet om verlegen. Gaat van die twee zelf uit. Maar idd, altijd leuk.
Die mensen die er niks op tegen hebben zijn misschien wat toleranter met dit soort zaken. Wat voor reden ze daar voor hebben? Geen idee. Maar om dan maar gelijk aan te nemen dat ze zelf ook graag met 'n jongen van 16 de koffer in willen gaat me iets te ver. Ik vind zelf dat iemand van die leeftijd meestal wel in staat is z'n eigen beslissingen te nemen. Was ik ook toen ik zo oud was. En daarbij ga ik niet zo snel met 't ver oordelende vingertje staan te wijzen. Vrije mensen in doen en laten. Zeker als het om verliefdheid en / of liefde gaat. Zo zie ik dat.
En wat betreft 't feit dat veel mannen, ikzelf incluis, graag naar jongere gasten kijken: dat is vrij normaal geloof ik. In de hetero wereld is dat niet anders. Maar naar kijken is toegestaan hoor.
Die mensen die er niks op tegen hebben zijn misschien wat toleranter met dit soort zaken. Wat voor reden ze daar voor hebben? Geen idee. Maar om dan maar gelijk aan te nemen dat ze zelf ook graag met 'n jongen van 16 de koffer in willen gaat me iets te ver. Ik vind zelf dat iemand van die leeftijd meestal wel in staat is z'n eigen beslissingen te nemen. Was ik ook toen ik zo oud was. En daarbij ga ik niet zo snel met 't ver oordelende vingertje staan te wijzen. Vrije mensen in doen en laten. Zeker als het om verliefdheid en / of liefde gaat. Zo zie ik dat.
En wat betreft 't feit dat veel mannen, ikzelf incluis, graag naar jongere gasten kijken: dat is vrij normaal geloof ik. In de hetero wereld is dat niet anders. Maar naar kijken is toegestaan hoor.
-

Zodan - Post Lord

Het is meestal de buitenwereld die vreemd aankijkt tegen dit soort leeftijdsverschillen. Zolang je van elkaar de generatiekloof begrijpt en ermee om kan gaan, lijkt het mij het niet zo'n probleem. Je moet elkaar echter niet misbruiken.
Ik zing nog steeds solo, maar anderen doen dit al in koor.
De wereld om je heen gaat desondanks gewoon door.
De wereld om je heen gaat desondanks gewoon door.
-

Albert - Wegwijs

Zodan schreef:
Die mensen die er niks op tegen hebben zijn misschien wat toleranter met dit soort zaken. Wat voor reden ze daar voor hebben? Geen idee. Maar om dan maar gelijk aan te nemen dat ze zelf ook graag met 'n jongen van 16 de koffer in willen gaat me iets te ver.
Nou en het zijn vast mensen die zelf geen kinderen hebben.Kunnen zich dus ook niet inleven.Vraag maar aan die man wat hij zou doen als zijn dochter straks 16 is en met een man van 36 jaar thuis komt.
Ik vind zelf dat iemand van die leeftijd meestal wel in staat is z'n eigen beslissingen te nemen. Was ik ook toen ik zo oud was.
Is ook zo.Ik kan ook prima zelf mijn beslissingen maken en daar heeft niemand anders wat mee te maken.Dat neemt niet weg dat anderen er wat over mogen zeggen
Kijken wel de rest niet vind ik.
Keer terug naar Gay Forum - Liefde