Het is nu 23 mei 2012 19:08

liefde, leeftijdsverschil, taboe

Alles over liefde, verliefd zijn en verliefd blijven.

Berichtdoor luco » 21 maart 2011 00:19

er wordt nog al eens gesproken over een relatie met 2 mensen die een behoorlijk leeftijdsverschil hebben.
Hoe denken jullie hierover. Is echte liefde aan leeftijd gebonden of is het voor de een gewoon geweldig een jong bloempje te hebben.

Personelijk denk ik dat leeftijdsverschil opzich niets uit kan maken als je over echte liefde spreekt alleen is het hoe je er mee omgaat uiteindelijk het geen wat dwars kan zitten.
Iemand van 18 jaar gaat op een andere manier om als iemand die 40 is.
Aanpassen zou een goed optie kunnen zijn en niet de ander willen veranderen.
Ik ben benieuwd hoe er hier over gedacht wordt.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Crocodile » 21 maart 2011 15:07

Nou, dan reageer ik hier als eerste op.

Ik heb heel veel mooie jongens gezien, maar dan van -16 of 16/17 jaar.
Maar ik ben bang om aangeklaagd te worden vanwege seks met minderjarigen. Omdat ik leraar ben, kan dit me ook mijn verdere ''carriere'' om zeep helpen.
Of ben ik nu heel erg aan het overdrijven?
Crocodile

Berichtdoor Jamo2 » 21 maart 2011 15:22

Als er sprake is van echte liefde dan kan het zekers.
En beide het in goede verstand doen.

Maar iemand van 16 met bv 40 vind ik niet correct.
Jamo2
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 21 maart 2011 18:05

Laten we zeggen dat we spreken van jongens vanaf 18 jaar. Zo schoppen we niemand tegen verkeerde been.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Steve » 21 maart 2011 20:08

het is niet voor iedereen, er zijn jonge gasten die ouder nou eenmaal aantrekkelijk vinden, meestal zoeken ze stabiliteit of een vorm van genegenheid die ze bij leeftijdsgenoten niet zo snel kunnen vinden.

Je blijft echter houden dat je, met een leeftijdsverschil van 20 jaar of meer, toch van 2 verschillende generaties bent met meestal verschillende interesses en wensen in het leven.

Soms is de jongere ook alleen maar bij de oudere vanwege iets wat de oudere kan geven, dat kan geld zijn of een woonplek, maar ook bv een verblijfsvergunning.

Iedereen is uniek, maar behalve een taboe zijn er verscheidene zaken waar je wel degelijk rekening mee dient te houden vooraleer ook maar iets aan te knopen met een jongere gast.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor maestro » 21 maart 2011 20:36

een oude lul die in een midlifecrisis zit is niets nieuws aan hoor, de een koopt een Porsche, de ander laat zijn ego strelen door een groen blaadje
maestro
Expert
Expert

Berichtdoor Diederick » 22 maart 2011 00:38

De jeugd is mooi. Niet dat ik oud ben, maar er zit toch al zes jaar tussen mijzelf een een 16-jarige. Ik merk dat ik een vrij brede smaak heb, jonge jongens zijn leuk om te zien, maar onvolwassen. Oudere mannen (rond de 30, zeg maar) hebben stabiliteit en zekerheid. Bovendien wordt een jong ventje ook ouder, dus alleen om het jonge schoon moet je geen serieuze relatie beginnen.

Maar goed, als ik 40 ben zal ik jonge jongens nog steeds leuk vinden om te zien. Dat wil niet zeggen dat ik er seks mee zoek. Daar zie ik een verkeerde machtsverhouding in.
Crocodile schreef:Nou, dan reageer ik hier als eerste op.

Ik heb heel veel mooie jongens gezien, maar dan van -16 of 16/17 jaar.
Maar ik ben bang om aangeklaagd te worden vanwege seks met minderjarigen. Omdat ik leraar ben, kan dit me ook mijn verdere ''carriere'' om zeep helpen.
Of ben ik nu heel erg aan het overdrijven?

Als docent bevindt je je in een machtspositie waarin je afstand moet bewaren van bepaalde soorten relaties met je pupillen. Zolang iemand die niet je leerling is en 16 jaar of ouder is, hoor je geen problemen te krijgen. Maar het taboe op leeftijdsverschil in relaties, is natuurlijk sterk en ik kan me goed voorstellen dat een docent problemen kan krijgen wanneer hij een relatie heeft met een veel jonger iemand. Ongeacht of dit een hetero of homo relatie is. Het heeft alles met imago te maken en dat zie je overal terug, in alle 'machtsposities'. Zeker ook bij hulpverleners staat er nogal wat druk op het voorkomen van situaties waarin de relatie met een hulpvrager de 'grens' zou kunnen overschrijden.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Crocodile » 22 maart 2011 11:53

Dus ik kan seks/relatie hebben met een 16 jarige?
Das mooi om te weten, bedankt. :D

P.S: Ik ben 20 hoor, geen 60.
Crocodile

Berichtdoor rakkertje95 » 22 maart 2011 22:58

Momenteel vind ik oudere jongens aantrekkelijker dan leeftijdsgenoten (ben momenteel 16), maar ik denk dat een leeftijdsverschil ook niet te groot mag zijn. Als nu bijvoorbeeld iemand van 18 een relatie heeft met iemand van 25 ofzo dan vind ik dat nog acceptabel, het is de liefde die op de eerste plaats komt.
rakkertje95
Newbie
Newbie

Berichtdoor Jamo2 » 23 maart 2011 13:52

het is de liefde die op de eerste plaats komt.
:!!
Jamo2
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Diederick » 23 maart 2011 17:11

Crocodile schreef:Dus ik kan seks/relatie hebben met een 16 jarige?
Das mooi om te weten, bedankt. :D

P.S: Ik ben 20 hoor, geen 60.

Ik dacht al dat je vrij jong was. (Ook vrij jong voor een leraar...)

16 jaar is gewoon legaal in Nederland.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Crocodile » 23 maart 2011 20:32

Diederick schreef:Ik dacht al dat je vrij jong was. (Ook vrij jong voor een leraar...)

16 jaar is gewoon legaal in Nederland.

Okey, Bedankt!!! (ik ben trouwens nog niet volledig leraar, maar ik sta wel voor de klas)
Crocodile

Berichtdoor Jamo2 » 23 maart 2011 23:03

Maar een leraar, coach, trainer e.d. die met een leerling aanpapt cq sex heeft is wel weer strafbaar bij de wet. ;)

En als een ouder/voogd een kind heeft van 16 die sex heeft gehad met bv iemand van 25 en aangifte doet, kan dat ook als strafbaar worden gezien.

Wet is daarin een beetje krom qua standvastigheid.
Jamo2
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor GANGSTAA » 21 mei 2011 22:09

Ik ben zelf verliefd op iemand die minstens 20 jaar ouder is. Dat had ik zelf nooit verwacht. :shock: Maarja...niks aan te doen! Dus; mij maakt het niet uit hoeveel jaar er tussen zit, als je maar van elkaar houdt. :verliefd: Al vind ik het wel vreemd als er een verschil is van 50 jaar of meer! Ooit een oma zien daten met een baby? Nee, ik niet! :puke:
"Age is just a number. Love is deep deep inside"
GANGSTAA
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 22 mei 2011 02:08

alles prima............ maar er is een verschil tussen geborgenheid en genegenheid, houden van , daar spreken we nog maar even niet over. zoiets moet echt uitkristalliseren
als je 20 bent meot je nog geen relatie willen, want vanncht in bed is geen relatie.zoiets noemen we nog steeds een one night stand. niets mis mee, maar de duurzaamheid is wel heel recycelbaar
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - Liefde