Het is nu 23 mei 2012 18:31

Klacht homoleraar om ontslag

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Jamie » 29 sep 2011 16:32

Klacht homoleraar om ontslag'

Een homoseksuele docent dient een klacht in bij de Commissie Gelijke Behandeling tegen de school waar hij werkt. Dat heeft homobelangenorganisatie COC Nederland laten weten. Volgens het COC wil de gereformeerde basisschool in Oegstgeest hem ontslaan.
De Dr. K. Schilderschool schorste de docent nadat die bekend maakte dat hij een relatie heeft met man en wil de arbeidsovereenkomst nu ontbinden, zo zegt het COC. Het is de eerste maal dat een docent op een religieuze school in het openbaar zijn ontslag wegens homoseksuele geaardheid durft aan te vechten.

'Niet relevant'
'Ik ben gereformeerd, homoseksueel en functioneerde uitstekend op deze school', stelt de docent die les geeft in groep 4 in een nieuwsbrief van het COC. 'Nu dreig ik ontslagen te worden om iets dat niet relevant is voor mijn werk.'

Hij zegt met deze klacht niet alleen zijn eigen dreigende ontslag aan te vechten maar ook de situatie van lesbiennes, homo's en biseksuelen op andere religieuze scholen te willen verbeteren.
De school was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. (ANP)

Bron A.D

Fijn hoor religie :puke:
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor Martin26vdm » 29 sep 2011 21:58

Het is gewoonweg belachelijk dat als men privé meer van je weet. Ze het persoonlijk maken, en ze hem gek genoeg niet meer waardig genoeg vinden voor de functie als leraar.

Ik vind het ook zo'n slecht excuus dat als je gelovig bent, je hem daarover veroordeelt. Want dat is wat ze in feite doen. Binnen hun gemeenschap zonder schaamte een mindere (volgens hun!) buitensluiten.

Volgens een goede vriend van me die gelovig is opgevoed, mogen ze dat geeneens doen. Ze mogen het alleen maar oneens zijn over je. Oftewel dit hebben ze zelf bepaald. Niet omdat hun geloof het zegt.
Martin26vdm
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Roffel91 » 30 sep 2011 00:53

En als ze dan een moeder bij die school vragen of zij er problemen mee heeft dat de leraar homoseksueel zou zijn antwoord zij: "Tja, dat vind ik wel een hele moeilijke vraag..."

Is die vraag heden ten dage nog wel zo moeilijk dan??

En een vader vond dat het tegen zijn principes inging..

Goh, bekrompen in het geloof? Gewoon doen wat je op zondag wordt verteld uit het grote boek en verder lekker niet na denken menschen! En de aarde is nog steeds plat en niet rond!

Wat mij betreft: Kom op, doe niet zo debiel en zet je oogkleppen nou eens af..

En respect voor die leraar! Goed dat hij opkomt voor zijn rechten! :!!
I've been hiding from myself...
Roffel91
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws