Het is nu 23 mei 2012 09:44

Kerkelijke bezinning

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor KoosT » 17 jan 2011 22:35

Beste lezers,

Als eerste zou ik mij graag aan u allen willen voorstellen: Mijn naam is KoosT, wat mij meer als voldoende lijkt voor op internet.

Al heel mijn leven ben ik een actief lid van de kerkelijke gemeenschap in mijn woonplaats, gedurende mijn veelzijdige werkzaamheden rond de kerkelijke gemeente is het mij opgevallen dat ook hier in de omgeving een grote groep homoseksuelen aanwezig is.
Uiteraard zijn ook de homoseksuelen van harte welkom in het huis van God mits zij zich naar goede zeden gedragen, uiteraard.

Het verontruste mij echter dat er beduidend minder homoseksuelen de kerkbezoeken als “normale” mensen. Juist de homoseksuele medemens kan het herderschap van God goed gebruiken, dunkt mij.

Vorig jaar, tijdens een van onze wekelijkse parochievergaderingen, trok ik de stoute schoenen aan en heb ik mijn medeparochianen deelgenoot gemaakt van mijn zorgen betreffende het kerkbezoek van homoseksuelen. Al snel bleek dat ik niet de enige was met zorgen over homoseksualiteit.

Dit heeft ons als parochie er toe gedreven een prachtig programma op te zetten om homoseksualiteit, met de kracht van God, te genezen. Met het geweldig helend effect van God is het ons gelukt 23 jongens en meisjes te genezen. Op dit moment treffen wij voorbereidingen om voor de derde keer het programma op te starten, aangezien wij in de omgeving al veel succes hebben geboekt willen wij nu graag ook homoseksuelen van buiten onze gemeente de kans geven om herboren te worden

Uiteraard zijn er geen kosten aan deze helende sessies verbonden!

Voor verdere informatie sta ik geheel tot uw beschikking
KoosT
Newbie
Newbie

Berichtdoor Steve » 17 jan 2011 23:31

Je verwart naar mijn idee "homoseksueel zijn" met "homoseksualiteit hebben".

Iemand "genezen" van homoseksualiteit, zoals jij stelt, doet het laatste voorkomen, alsof het iets is wat je opgelopen hebt.

Je kan hooguit iemand het woord van God, zoals jouw gemeenschap die interpreteert, ten gehore brengen, indien hierdoor homoseksuele luisteraars zich "genezen" verklaren is het eerder abstinentie dan het ineens hetero zijn.

Vele religies veroordelen homoseksualiteit als zijnde zondig, maar wat men daarbij vergeet is dat homoseksualiteit een deel van je identiteit is, door dat deel te veroordelen geef je homo's en lesbiennes geen bestaansrecht.

Daarentegen vinden (voor zover ik weet) alle religies passieve homoseksualiteit stilzwijgend acceptabel. Dit betekent dat volgers van deze redenering hun identiteit kunnen bewaren, maar niet in de praktijk zullen brengen. Ik beweer niet dat dit de goede manier is in mijn ogen, maar het kan een manier zijn voor sommigen.

Mijn doel met dit antwoord is niet om jouw geloof en belijdenis daarvan te veroordelen, ik wil je eerder wijzen op een veel gemaakte misvatting.

Tenslotte zou ik willen suggereren om homoseksuelen die zich niet willen laten bekeren (ipv genezen dus) niet per definitie af te wijzen om deel uit te maken van jouw gemeenschap als men dat zou willen.

Het woord van God staat immers voor o.a. vrede, (naasten)liefde en voorspoed; echter de menselijke interpretatie van Zijn woord geeft te vaak het tegenovergestelde resultaat.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Diederick » 18 jan 2011 03:34

KoosT schreef:...

Dit heeft ons als parochie er toe gedreven een prachtig programma op te zetten om homoseksualiteit, met de kracht van God, te genezen. Met het geweldig helend effect van God is het ons gelukt 23 jongens en meisjes te genezen. Op dit moment treffen wij voorbereidingen om voor de derde keer het programma op te starten, aangezien wij in de omgeving al veel succes hebben geboekt willen wij nu graag ook homoseksuelen van buiten onze gemeente de kans geven om herboren te worden

Uw bericht wekt bij mij weerzin op. Al decennia wordt (jonge) homoseksuelen of jongeren die twijfelen aan hun heteroseksualiteit, voorgehouden dat heteroseksualiteit de enige gezonde weg is en de enige weg is die tot geluk kan leiden. Het idee dat homoseksualiteit een ziekte of keuze is, brengt mensen natuurlijk tot het idee een genezing te bedenken.

Zowel de gedachte dat homoseksualiteit minderwaardig is ten opzichte van heteroseksualiteit wanneer het neerkomt op het vinden van geluk en gezondheid, als de gedachte dat homoseksualiteit een keuze of ziekte is; staan haaks tegenover de hedendaagse wetenschap. Het is al jaren bekend onder psychologen en sociale werkers dat homoseksualiteit geen ziekte en geen keuze is en homoseksuelen dezelfde kansen hebben op een gezond en gelukkig leven als heteroseksuelen. Hoewel over een natuurlijke oorzaak vooral nog speculatie bestaat, is het absurd om daarom maar van een zelf veroorzaakte oorzaak of ziekte/aandoening uit te gaan. Reparatieve therapieën brengen schade aan en kunnen homoseksualiteit niet genezen, omdat er niets te genezen valt.

Het zijn mensen als u en instellingen als de uwe die de intolerantie naar homoseksuelen toe mogelijk blijft maken, die mensen die op een kwetsbare ontdekkingstocht zijn nog verder de twijfel en de schaamte indrukken, en die homoseksuelen die geloven te kunnen genezen maar dat niet doen, de dood indrijft bij wijze van zelfmoord.

Het is mede uw schuld dat mensen te lang in de kast blijven zitten, dat ze pas op latere leeftijd zonder schaamte of geheim leren leven - als ze dat ooit al zullen doen. U bent deels oorzaak van de gebroken hetero-gezinnen waarin een homoseksueel het niet langer uithield en moest scheiden.

U bent de oorzaak van leed, ten onrechte, om geen enkele reden behalve de reden dat u GELOOFT dat er iets mis is met mensen, waarvan de beschaafde wereld al lang weet dat ze volkomen gezond en normaal zijn.

U bent degene waar iets mis is, u moet onderwezen worden en uw hele parochie met u. Om deze walgelijke gedachten te bestrijden en de gevolgen veroorzaakt door uw waanzin te beperken.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Jamie » 18 jan 2011 07:12

Het idee dat zo'n iemand fora afstruint om "zieltjes "terug te winnen doet mij: :puke:
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor Crocodile » 18 jan 2011 09:13

Ik vind de reacties van iedereen steengoed.
Kan het gewoon zelf niet beter verwoorden.

Ik kan alleen zeggen: Verrekte mongol, jonge? :frusti: (Serieus what the fuck?) :frusti:
Crocodile

Berichtdoor Diederick » 18 jan 2011 09:57

Jamie schreef:Het idee dat zo'n iemand fora afstruint om "zieltjes "terug te winnen doet mij: :puke:

Inderdaad, volstrekt onbeschoft.

En laten we over dat 'herderschap' maar niet beginnen...
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor J17 » 18 jan 2011 14:59

Wat een bullshit!
J17
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Diederick » 18 jan 2011 16:37

Een meer in-depth aanpak.
KoosT schreef:Beste lezers,

Als eerste zou ik mij graag aan u allen willen voorstellen: Mijn naam is KoosT, wat mij meer als voldoende lijkt voor op internet.

Meer dan.
Al heel mijn leven ben ik een actief lid van de kerkelijke gemeenschap in mijn woonplaats, gedurende mijn veelzijdige werkzaamheden rond de kerkelijke gemeente is het mij opgevallen dat ook hier in de omgeving een grote groep homoseksuelen aanwezig is.
Homoseksuelen zijn aanwezig in iedere grote groep mensen, statistisch is zo'n 7% van alle mensen homoseksueel.
Uiteraard zijn ook de homoseksuelen van harte welkom in het huis van God mits zij zich naar goede zeden gedragen, uiteraard.

En wat zouden die 'goede zeden' dan zijn?
Het verontruste mij echter dat er beduidend minder homoseksuelen de kerkbezoeken als “normale” mensen. Juist de homoseksuele medemens kan het herderschap van God goed gebruiken, dunkt mij.

Homoseksuelen hebben vaak een niet zo plezierige relatie met religieuzen, zeker als we terugkijken op onze geschiedenis is de Kerk onze vijand. Gelukkig zijn er tal van kerken en andere geloofsplaatsen waar homoseksualiteit niet langer een issue is. Maar zoals uit de rest van uw bericht zal blijken, hebben homoseksuelen hele goede redenen om ver bij uw kerk vandaan te blijven.
Vorig jaar, tijdens een van onze wekelijkse parochievergaderingen, trok ik de stoute schoenen aan en heb ik mijn medeparochianen deelgenoot gemaakt van mijn zorgen betreffende het kerkbezoek van homoseksuelen. Al snel bleek dat ik niet de enige was met zorgen over homoseksualiteit.

In welke zin maakte u zich zorgen over de bezoekende homoseksuelen?
Dit heeft ons als parochie er toe gedreven een prachtig programma op te zetten om homoseksualiteit, met de kracht van God, te genezen.

1. De kans dat God bestaat is ontzettend klein, er is geen bewijs voor en als we kijken naar veel van de door mensen bedachte goden, kunnen we ze gemakkelijk ontkrachten omdat ze zichzelf tegenspreken (erg on-goddelijk) of gewoonweg kwaadaardig zijn. Om een mensenleven aan te vallen met de ideeën uit een Bijbel die u lijkt hebben zonder enig bewijs dat er een woord van waar is, dat is dom maar vooral ook slecht.
2. Homoseksualiteit is al sinds 1973 geen mentale aandoening meer. Homoseksualiteit wordt door de toonaangevende APA's beschreven als een (en ik vertaal-quote)"...uit alle huidige onderzoeken en klinische literatuur blijkt alleen nog dat gelijkgeslachtelijke seksuele en romantische aantrekkingen, gevoelens en gedragingen normale en positieve variaties zijn van de menselijke seksualiteit."
http://www.apa.org/
http://www.psych.org/
Verder zeggen de APA en een waslijst andere (inter)nationale organisaties dat -
homoseksualiteit niet moet worden behandeld als een geestesziekte, ze tegen pogingen van reparatieve- of conversietherapie zijn, en dat seksuele oriëntatie geen keuze is en niet verandert kan worden.
3. In welke zin acht u uzelf en uw parochie bekwaam om psychologie te bedrijven, helemaal met de grondslag van uw 'prachtige programma'?
Met het geweldig helend effect van God is het ons gelukt 23 jongens en meisjes te genezen.
Genezen van wat? Zelfrespect, eerlijkheid, zelfontplooiing, liefde? En hoe kan het dat God een aanwijsbaar neurologische uitwerking heeft op mensen? Dat zijn 23 wonderen.
Op dit moment treffen wij voorbereidingen om voor de derde keer het programma op te starten, aangezien wij in de omgeving al veel succes hebben geboekt willen wij nu graag ook homoseksuelen van buiten onze gemeente de kans geven om herboren te worden

Herboren worden is toch puur en alleen het binnenlaten en accepteren van de Heilige Geest? Wat heeft dat met iemands seksuele oriëntatie te maken?

Nee, dat zou d'r ook nog bij moeten komen. Dat zou hetzelfde zijn als twee van de Jehova boys binnen te laten en ze na dat kletsverhaal ook nog te moeten betalen! Natuurlijk is het niet moeilijk om veel mensen dusdanig te beïnvloeden dat ze u wel geld geven om dit walgelijke werk voort te zetten...

Nee dank u.

Ik stel voor dat u eens in gesprek gaat met iemand die wel verstand heeft van homoseksualiteit en een professioneel psycholoog of in ieder geval medische professional is. Hopelijk kunt u daar wat van leren en betuigt u daarop snel uw spijt en hoe fout u zat aan die arme 23 mensen die u en uw parochies absurditeit hebben moeten lijden.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor J17 » 18 jan 2011 18:13

heb me doodgelachen diederick , geweldig! :mrgreen:
J17
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KoosT » 18 jan 2011 18:41

Beste lezers,

Met enige verbazing lees ik net al uw reacties op het door mij eerder geplaatste bericht!
Het is nooit mijn intentie geweest om dit soort reacties van u te mogen ontvangen, mijn parochie en ik staan volledig achter het genoemde programma en de resultaten zijn ook daadwerkelijk verlichtend.

Ook al heeft dhr. Diederick op vrij primaire wijze duidelijk gemaakt wat hij van ons programma vindt wil ik graag toch nog een paar dingen verduidelijken:

De zorgen die ik had omtrent de homoseksuele gemeenschap, hier in de omgeving, betroffen voornamelijk het kerkbezoek. Zoals eerder vermeld zijn ook de homoseksuele van harte welkom in ons prachtige huis van God, niet alleen om leiding te vinden in het leven maar ook om problemen van zich af te spreken. Met de genoemde “goede zeden” in mijn eerdere bericht bedoel ik voornamelijk dat het niet gewenst is om tijdens de mis duidelijke affectie naar elkaar te tonen, dit verwachten wij uiteraard ook van onze normale parochianen.

Het programma is geheel op vrijwillige basis, de 23 herborene zijn door niemand van de parochie onderdruk gezet om deel te nemen. Om het nog sterker te maken : 15 herborene zijn nu actieve bezoekers van onze kerk en zeker 5 zijn zeer actief binnen onze parochie. De personen die zich opgeven voor het programma zullen ook kennis kunnen maken met deze inspirerende jongvolwassene en uit hun opgedane ervaringen lering kunnen trekken.

Meerdere deelnemers van het programma hebben mij verteld hoe veel beter en prettiger hun leven is geworden nu ze de leer van God beter hebben begrepen en hun gemaakte fouten beter inzien. Ik moet daarbij vermelden dat er ook in onze parochie twijfel was over de kracht van het woord, echter na twee uitermate succesvol afgeronde programma’s weet iedereen beter. Er zijn zelfs parochie leden die, al dan niet schoorvoetend, familie leden aanbrengen voor het programma.

Wat betreft het programma zelf:

Het programma bestaat uit meerdere avond sessies en een afsluitend kampeerweekend, uiteraard krijgt elke deelnemer, om narigheid te voorkomen, zijn eigen tent.

De avondsessies vinden normaliter plaats in ons eigen parochiehuis maar we hebben in het verleden ook al uitstapjes gemaakt naar bijvoorbeeld het kerkgebouw. De eerste sessie zal vooral worden gebruikt om lotgenoten te ontmoeten en om elkaar deelgenoot te maken van het ongemak. Enkele ervaren parochieleden zullen aanwezig zijn om dit moeilijke moment te begeleiden.

De twee daarop volgende sessies zullen in het teken van vergeving staan, er zal worden gepraat over liefde en gemeenschap zoals het in het woord van God geschreven is. Het verdere verloop van het programma is afhankelijk van de voortgang van de groep, daarbij wil ik wel zeggen dat de langzaamste het tempo aangeeft.

Het afsluitende weekend is vooral om te genieten van de nieuw verkregen inzichten en dient uiteraard ook om afscheid te nemen van uw mede apostelen.

Afsluitend wil ik u allen zeer duidelijk maken dat ik hier niet ben om zoals Jamie zo mooi verwoord: “zieltjes terug te winnen” maar om zieltjes te redden en om verlichting te brengen.

Ik hoop dat het u duidelijk is dat ik u enkel goeds toe wens

KoosT
KoosT
Newbie
Newbie

Berichtdoor KinKy » 18 jan 2011 19:45

[quote="KoosT"]Beste lezers,

.

Meerdere deelnemers van het programma hebben mij verteld hoe veel beter en prettiger hun leven is geworden nu ze de leer van God beter hebben begrepen en hun gemaakte fouten beter inzien.

Het programma bestaat uit meerdere avond sessies en een afsluitend kampeerweekend, uiteraard krijgt elke deelnemer, om narigheid te voorkomen, zijn eigen tent.

mijnheer van de apolistische gemeenschap

U beticht homo's van fouten, weet welke u begaat met uw brainwashsessies.... dit is strafbaar

en als 't programma sterk in de schoenen staat dan kunt u ze rustig in 1 tent opsluiten, u bent tenslotte overtuigd

laat voorst lui die genezen zijn hier aan 't woord met naam en toenaam zodat alles duidelijk wordt en zij hun heil met kracht kunnen beargumenteren

Wellicht weet u net zo goed als ik dat u een doodlopend pad bent ingetreden daar u niets van uw programma en uw kerk kenbaar maakt
we komen graag naar de "MIS" om 't eea gaande te slaan

Voorts kan ik me niet voorstellen dat er wel 23 mensen zijn die zo in 1 keer halleluja gelukkig zijn
ben gewoon beter af zonder god en alle narigheid die dat al met zich heeft meegebracht
en dat met teksten die honderden jaren na dato zijn geschreven
bedenk dat uw kerk verweven is met misbruik incest en inteelt omwille van uw geloof in uw medemens die geen hulp nodig heeft maar die u weigert in te roepen
voor mensen zoals u wil ik echt dat er een god is
zijn we van een hoop narigheid af!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 18 jan 2011 23:16

KoosT schreef:Beste lezers,

Met enige verbazing lees ik net al uw reacties op het door mij eerder geplaatste bericht!
Het is nooit mijn intentie geweest om dit soort reacties van u te mogen ontvangen, mijn parochie en ik staan volledig achter het genoemde programma en de resultaten zijn ook daadwerkelijk verlichtend.

Daaraan twijfelt niemand, neemt u dat maar van mij aan.
Ook al heeft dhr. Diederick op vrij primaire wijze duidelijk gemaakt wat hij van ons programma vindt wil ik graag toch nog een paar dingen verduidelijken:

Ik heb u laten weten wat ik denk van uw programma en het is niet mijn stijl om doekjes te winden om wat ik denk. Uw programma is gevaarlijk en moet gestopt worden. En ik wordt altijd een beetje boos en verdrietig als ik dit soort dingen lees.
De zorgen die ik had omtrent de homoseksuele gemeenschap, hier in de omgeving, betroffen voornamelijk het kerkbezoek. Zoals eerder vermeld zijn ook de homoseksuele van harte welkom in ons prachtige huis van God, niet alleen om leiding te vinden in het leven maar ook om problemen van zich af te spreken. Met de genoemde “goede zeden” in mijn eerdere bericht bedoel ik voornamelijk dat het niet gewenst is om tijdens de mis duidelijke affectie naar elkaar te tonen, dit verwachten wij uiteraard ook van onze normale parochianen.

Wat mij brengt tot de vraag waarom het nodig was dit te vermelden in uw originele bericht. Dacht u werkelijk dat bezoekende homo's het belachelijke idee wel eens te binnen zou kunnen schieten om elkaar keihard op de bek te pakken tijdens de dienst? Of wordt iedereen die uw kerk bezoekt vertelt dat uitingen van genegenheid geen plaats kennen in uw versie van het 'Huis Gods'.
Het programma is geheel op vrijwillige basis,
Dat zijn alle reparatieve- en conversietherapieën, maar dat maakt ze niet meer wenselijk, eerder minder afgrijselijk.
de 23 herborene zijn door niemand van de parochie onderdruk gezet om deel te nemen. Om het nog sterker te maken : 15 herborene zijn nu actieve bezoekers van onze kerk en zeker 5 zijn zeer actief binnen onze parochie. De personen die zich opgeven voor het programma zullen ook kennis kunnen maken met deze inspirerende jongvolwassene en uit hun opgedane ervaringen lering kunnen trekken.

Wederom de vraag wat er onder 'herboren' in uw Bijbel wordt verstaan.
En dat de arme mensen nu terug de kast in zijn zal ze zeker motiveren dicht bij de instantie te blijven die ze daar weer in heeft gebracht. Waar eerst openheid, zelfrespect en liefde was, is nu geheim, afkeer en verbod neergelegd. Dat de mensen die uw programma heeft aangetast zich beter zeggen te voelen, bij uw kerk zijn gebleven en niet meer homo zijn; zijn misschien wel de meest duidelijke signalen van indoctrinatie of brainwashing* die iemand had kunnen bedenken.
Meerdere deelnemers van het programma hebben mij verteld hoe veel beter en prettiger hun leven is geworden nu ze de leer van God beter hebben begrepen en hun gemaakte fouten beter inzien. Ik moet daarbij vermelden dat er ook in onze parochie twijfel was over de kracht van het woord, echter na twee uitermate succesvol afgeronde programma’s weet iedereen beter. Er zijn zelfs parochie leden die, al dan niet schoorvoetend, familie leden aanbrengen voor het programma.

Hoe succesvol het programma nu ook mag lijken, het is gedoemd hetzelfde lot als de praktijk die Lobotomie heet. Volkomen gebaseerd op non-wetenschap en absurditeit, viel de man die het bedacht samen met de therapie toen bleek dat de mensen niet beter werden, maar eerder in een zombie-achtige staat van afhankelijkheid en noncommunicatie verder moesten leven. Gelukkig zal de inwerking van uw programma grotendeels omkeerbaar zijn, dat is dan ook het enige verschil met Lobotomie.
Wat betreft het programma zelf:

Dat vertelt boekdelen over wat uw programma eigenlijk doet: hetzelfde als wat al die andere programma's deden en doen. Homoseksuelen worden niet hetero, dat is onmogelijk. Het enige wat wordt verandert is het gedrag dat iemand vertoont. Iemand leeft in een gevangenis van zelfhaat, zelfverloochening, schuld en schaamte na zo'n reparatie/conversie-programma. Daar is niets moois, laat staan Goddelijks aan. En het breekt mijn hart dat een dergelijk kwaad nog bestaat in Nederland.
De avondsessies vinden normaliter plaats in ons eigen parochiehuis maar we hebben in het verleden ook al uitstapjes gemaakt naar bijvoorbeeld het kerkgebouw. De eerste sessie zal vooral worden gebruikt om lotgenoten te ontmoeten en om elkaar deelgenoot te maken van het ongemak.
Het ongemak dat homoseksualiteit heet?
Enkele ervaren parochieleden zullen aanwezig zijn om dit moeilijke moment te begeleiden.

Ah, dus dat is het moment waarop u de mensen de schuld en schaamte injaagt. Voorspelbaar...
De twee daarop volgende sessies zullen in het teken van vergeving staan, er zal worden gepraat over liefde en gemeenschap zoals het in het woord van God geschreven is. Het verdere verloop van het programma is afhankelijk van de voortgang van de groep, daarbij wil ik wel zeggen dat de langzaamste het tempo aangeeft.

Dat laatste klinkt bijna alsof er ook echt nagedacht wordt over waar men mee bezig is.
De Bijbel zegt niets over homoseksualiteit, niet in Leviticus en niet in Romeinen. Homoseksualiteit is wel deel van de Bijbel, maar dan in (bijv.) Samuël.
1Samuël 18:1 - Het geschiedde nu, als hij geëindigd had tot Saul te spreken, dat de ziel van Jonathan verbonden werd aan de ziel van David; en Jonathan beminde hem als zijn ziel.
Het afsluitende weekend is vooral om te genieten van de nieuw verkregen inzichten en dient uiteraard ook om afscheid te nemen van uw mede apostelen.

Afsluitend wil ik u allen zeer duidelijk maken dat ik hier niet ben om zoals Jamie zo mooi verwoord: “zieltjes terug te winnen” maar om zieltjes te redden en om verlichting te brengen.

In de echte wereld wordt er geen onderscheid gemaakt tussen "zieltjes winnen" en "zieltjes redden" of "verlichting brengen". "Zieltjes winnen" is gewone-mensen-taal voor wat u doet.
Ik hoop dat het u duidelijk is dat ik u enkel goeds toe wens

KoosT

Ik twijfel ook niet aan uw oprechtheid of die van uw collega's in dat programma. Ik twijfel (<-understatement) aan het nut, het effect, de vrijwilligheid en de veiligheid van uw programma.

Ik denk dat u mensen schade toebrengt met uw programma, mensen waarmee niets mis is. Ook denk ik dat uw programma onnodige psychische last op de schouders van mensen brengt die door hun geaardheid vaak al zo veel moeten dragen. En ik denk dat het verkeerd is om mensen een dergelijk programma in te praten onder het motto dat God ze anders niet moet hebben, ook al houdt Hij zo veel van ze.

*de term brainwashing staat mij niet aan, maar is wel gepast in die context.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor KoosT » 18 jan 2011 23:35

Beste “KinKy”,

Het feit dat wij de apostelen allen een eigen tent geven heeft niks met vertrouwen in ons programma te maken, eenieder weet dat jongeren niet te vertrouwen zijn aangaande hun hormoonhuishouding. Daar er zowel jongens als meisjes mee mogen doen aan het programma lijkt dit ons het meest verantwoord. Ook gezien men kuis dient te blijven tot het huwelijk.

De 23 apostelen die u allen voor zijn gegaan in deze moeilijke strijd zijn zeker niet in 1 keer “halleluja” gelukkig geworden. Dit heeft vele confronterende sessies gekost en veel kracht van de apostelen.

Ik zou met genoegen enkele van de apostelen vragen of zij bereid zijn hun succesverhaal met jullie te delen. Mijn vermoeden verteld mij echter dat zij er niet erg gebrand zijn om hun overwonnen schande’s en problemen zomaar op het internet te delen. Echter zet ik mij hier graag voor in om u allen te overtuigen van de kwaliteit van dit programma!

KinKy, het spijt mij te lezen dat jij ons programma ziet als een doodlopend pad. Geloof mij het pad loopt niet dood! Het pad naar bezinning is voor u mogelijk nog niet verlicht! Laat mijn parochie u leiden over dit donkere pad om zo samen met andere apostelen de werkelijke genoegen van het leven te ontdekken.

Het zal mij een waar genoegen zijn om u tijdens onze mis te mogen ontvangen, deze dienen elke zondag morgen om respectievelijk 8, 11 en 2 uur

KoosT
KoosT
Newbie
Newbie

Berichtdoor Bink » 18 jan 2011 23:47

Wie gay begaafd is, moet die gave volop gebruiken. Dat gebiedt de bijbel (Romeinen 12, 1 Korinthe 12 en Efeze 4).

Het is een zonde een gave Gods te verknoeien. De bijbel verbiedt het. Jij bent zondig en crimineel bezig.

Je mag je talenten niet vergooien en nog veel minder andermans talenten afnemen. Wat jij doet, tart alle verbeelding. Jij wil gehandicapten van gays maken. Crimineel. Jij wil hen alle vermogen tot liefde ontnemen. Gays hebben van God de gave gekregen van man tot man te minnen en de enige taak van iedereen (incluis de jouwe) is, die liefde volop te laten bloeien en ontwikkelen.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 19 jan 2011 00:24

KOOS
hou op met die o9nzin
jouw bezinning is mijn bezinking
en 't pad der duisternis wordt verlicht....
ik geloof in lantaarnpalen die mij laten zien
en heb 't lef een paar van je apostelen te laten weten hoe zij eraan toe zijn
dat je zieltjes wilt winnen is een recht wat ik je niet zal ontnemen, maar die sessies zijn inderdaad minderwaardig, tot joseph Mengele aan toe
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 19 jan 2011 00:38

Nou, vooruit... nog eentje voor het slapengaan dan.
KoosT schreef:Het feit dat wij de apostelen allen een eigen tent geven heeft niks met vertrouwen in ons programma te maken, eenieder weet dat jongeren niet te vertrouwen zijn aangaande hun hormoonhuishouding. Daar er zowel jongens als meisjes mee mogen doen aan het programma lijkt dit ons het meest verantwoord.
Jongeren kunnen heel goed de grenzen van anderen aanvoelen en zijn echt niet de barbaarse seksverslaafden als voor wie u ze uitmaakt. Op mijn scoutingvereniging slapen jongens en meisjes gescheiden tot 14 jaar, vanaf dat moment mogen ze zelf kiezen en ze kiezen altijd voor een gemengde tent. Dat is veel gezelliger.
Ook gezien men kuis dient te blijven tot het huwelijk.

Tsk, dat kan d'r ook nog wel bij. U hangt duidelijk niet de meest progressieve kerk van Nederland aan.
De 23 apostelen die u allen voor zijn gegaan in deze moeilijke strijd zijn zeker niet in 1 keer “halleluja” gelukkig geworden. Dit heeft vele confronterende sessies gekost en veel kracht van de apostelen.

Natuurlijk. Hersenspoelen gaat niet over rozen.
Ik zou met genoegen enkele van de apostelen vragen of zij bereid zijn hun succesverhaal met jullie te delen. Mijn vermoeden verteld mij echter dat zij er niet erg gebrand zijn om hun overwonnen schande’s en problemen zomaar op het internet te delen. Echter zet ik mij hier graag voor in om u allen te overtuigen van de kwaliteit van dit programma!

Wederom een bevestiging van mijn vrees. U bent echt niet meer dan een kopie van de Amerikaanse conversietherapieën. Die schandes zijn de vroegere seksuele escapades van de jongelingen, nietwaar? Dat tere ontdekking wordt door uw programma de grond in gedrukt als zondig, vies en schaamtelijk.
Laat mijn parochie u leiden over dit donkere pad om zo samen met andere apostelen de werkelijke genoegen van het leven te ontdekken.

Alsof het niet mogelijk om als man samen met een man een waardevolle en gelijkwaardige relatie op te bouwen, samen met hem oud te worden en de vruchten van het leven te plukken. Ik heb genoeg voorbeelden gezien waar homoseksuele mensen een gezonde relatie hebben (ook getrouwd zijn), kinderen hebben groot gebracht en waar niets zondigs aan te vinden is; eerder de pracht van mensenliefde en diversiteit.
Het zal mij een waar genoegen zijn om u tijdens onze mis te mogen ontvangen, deze dienen elke zondag morgen om respectievelijk 8, 11 en 2 uur

Nee dank u, dergelijke hatelijke woorden kan ik beter verteren wanneer ze in deze minder persoonlijke wijze aan mij worden voorgeschoteld.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Jamie » 19 jan 2011 07:25

A
fsluitend wil ik u allen zeer duidelijk maken dat ik hier niet ben om zoals Jamie zo mooi verwoord: “zieltjes terug te winnen” maar om zieltjes te redden en om verlichting te brengen.

Je bent een fanatieke kwallebak en gebruik mijn naam nooit meer. :!:
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor KinKy » 19 jan 2011 21:58

ik vermoed dat deze man zieltjes voor z'n eigen parochie probeert te winnen
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Kevindw » 20 jan 2011 15:49

KoosT, ik heb een heel sterk vermoeden. Een vermoeden dat voortkomt uit ervaring.

Volgens mij is KoosT een homofiel; het is de kerk namelijk niet duidelijk wat het verschil is tussen een homofiel en een homosexueel.
KoosT maakt zich zorgen over een groep mensen die volgens hen ziek zijn en genezen moeten worden. Natuurlijk o zo makkelijk om vervolgens alle energie op deze groep te projecteren waardoor jezelf in de schaduw komt te staan en geen verklaringen schuldig bent. Daarnaast is het pure discriminatie als je praat over goede zeden in het Huis van God. Twee geloven op 1 kussen, daar ligt de duivel tussen is toch het spreekwoord? Het lijkt me juist goed dat mensen onderling in de kerk contacten mogen maken ook de mensen die jullie eigenlijk willen genezen. Want wat als een lid van de kerk niet meer naar de kerk gaat en 1 van de grootste heidenen ontmoet en een relatie begint. Kun je er toch beter 1 hebben uit je eigen kerk, niet?

KoosT (waarom toch die T??, was parochiaan niet vrij??? Duidelijk met KoosT kun je nog andere dingen doen die je liever niet doet onder de naam parochiaan) ik zou zeggen: ontmoet is een leuke man waar je veel mee kan. Het leven als homo is leuk en zeker de moeite waard. Je coming-out is moeilijk maar je weet gelijk wie je vrienden zijn. Is het niet zo dat God heeft gezegd: heeft u naaste lief als u zelve?? Een ieder krijgt zijn eigen kruis mee om door het leven te gaan. Een ieder krijgt wat hij lichamelijk en geestelijk aan kan en daar heb je het mee te doen. Weet de negatieve energie te weerstaan en wees trots op je zelf.

Mocht je een vrouw en kinderen hebben? Ze begrijpen je want ook zij krijgen dit kruis dus mee.

Koosie, gekkie kom op en ga ervoor!
Kevindw
Newbie
Newbie

Berichtdoor KoosT » 20 jan 2011 18:33

Beste lezers,

Het doet mij zeer veel genoegen u te kunnen melden dat er gisteren afspraken zijn gemaakt met naburige parochies om het programma uit te breiden! Ook de bisschop heeft zijn zegen gegeven aan ons programma en vanaf nu zullen enkele van zijn afgevaardigden bij de sessies aanwezig zijn! Naast dit heugelijke nieuws hebben een tweetal jongens zich gemeld om deel te nemen aan het programma!

Wat betreft mijn naam; de T staat, zoals te verwachten was, voor mijn achternaam. En Kevindw u bent niet de enige die mij deze week van homoseksualiteit beticht. Toen ik gisteren in vreugde volle stemming thuis kwam na de succesvolle overleggen met de naburige parochies, trof ik mijn gehele gezin aan de keukentafel aan. Op zich zelf is dit uiteraard geen vreemde gebeurtenis, wel vreemd was het feit dat zelfs mijn oudste zonen, welke al enkele jaren gehuwd en uitwonend zijn, met een serieuze blik aan tafel zaten. Al snel kwam het hoge woord er uit: een van mijn dochters vertelde, vol van emotie, dat ze in de geschiedenis van de PC had gezien dat ik mij in de krochten van het internet bevond. Gelukkig kon ik ze, aan de hand van deze discussie, duidelijk maken dat ik hier enkel was om het woord verder te verspreiden. Dus mijne heren: wij zijn weer een stapje nader tot elkander gekomen. Ik weet nu hoe naar het is om op deze manier op het altaar ten toon te staan.

Onze kerk, het huis van god, staat open voor alle bevolkingsgroepen. Het is zoals je zegt, een ontmoetingsplaats voor jong en oud. Het is echter niet de bedoeling dat uit deze ontmoetingen onkuisheden gaan plaatsvinden. Zie de kerk als een kaart: een gebruiksvoorwerp voor iedereen die er mee omkan gaan om de juiste weg te vinden.

Wat betreft het benoemen van homoseksualiteit in Samuel 18:1. De bijbel is een oud boek, in dien tijden werd het allemaal minder duidelijk uitgedrukt als men dat tegenwoordig gewend is te doen. Als ik de genoemde passage lees, lees ik over twee vrienden die elkaar door en door kennen. Ik kan het u echter niet kwalijk nemen dat u hier last heeft van Cognitieve dissonantie, u heeft het geaccepteerd en past uw levensstijl daarop aan.

Misschien is het ook wel uw leeftijd, tijdens de eerste twee programma’s is gebleken dat de oudere apostelen meer moeite hadden om zich los te maken van hun bestaande ideeën. Ik ben bang dat het na een bepaalde leeftijd niet meer mogelijk is om kompleet te herstellen.

Om nog maar eens aan te geven dat de bijbel zeker verteld over uw activiteiten wil ik u graag vragen de herkomst van het woord “sodomie” op te zoeken. Dan zult merken dat God de historische stad Sodom heeft vernietigd om een eind te maken aan enkele waanzinwekkende praktijken!

Tot slot wil ik graag met u delen dat ik in mijzelf in het leven nooit lichamelijk dan wel seksueel aangetrokken heb gevoelt tot een man! En nee heren ik heb het ook nooit hoeven wegstoppen om vervolgens verder te leven met een zware “psychologische last” op mijn schouders

Nu er meer parochies zijn die het programma aan gaan bieden is er meer ruimte voor apostelen wil ik nog bij opmerken dat er in dit specifieke programma geen geweld tegen de apostelen word gebruikt!

“En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt.
Het is iets verfoeilijks.’ (Leviticus 18:22)”
KoosT
Newbie
Newbie

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Religie