Het is nu 23 mei 2012 09:44

Kerkelijke bezinning

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor KinKy » 20 jan 2011 18:57

KOOS!!

Ga voor je eigen parochie prediken en laat die 2 mensjes die op jouw lijst staan maar eens contact opnemen met ons!!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Steve » 20 jan 2011 23:59

Ik herinner me opeens die keer dat een groep gay mannen massaal uit protest naar die ene kerk gingen ... misschien een idee?
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Diederick » 21 jan 2011 00:44

KoosT schreef:Het doet mij zeer veel genoegen u te kunnen melden dat er gisteren afspraken zijn gemaakt met naburige parochies om het programma uit te breiden! Ook de bisschop heeft zijn zegen gegeven aan ons programma en vanaf nu zullen enkele van zijn afgevaardigden bij de sessies aanwezig zijn! Naast dit heugelijke nieuws hebben een tweetal jongens zich gemeld om deel te nemen aan het programma!

Dat zeg je maar om ons te plagen.

En jullie hebben bisschoppen, is dit dan een Katholieke, een Mormoonse of een Lutherse kerk?
Toen ik gisteren in vreugde volle stemming thuis kwam na de succesvolle overleggen met de naburige parochies, trof ik mijn gehele gezin aan de keukentafel aan. Op zich zelf is dit uiteraard geen vreemde gebeurtenis, wel vreemd was het feit dat zelfs mijn oudste zonen, welke al enkele jaren gehuwd en uitwonend zijn, met een serieuze blik aan tafel zaten.
Ons kent ons.
Al snel kwam het hoge woord er uit: een van mijn dochters vertelde, vol van emotie, dat ze in de geschiedenis van de PC had gezien dat ik mij in de krochten van het internet bevond. Gelukkig kon ik ze, aan de hand van deze discussie, duidelijk maken dat ik hier enkel was om het woord verder te verspreiden.
Dit forum behoort tot 'de krochten van het internet'? En bedankt...
Dus mijne heren: wij zijn weer een stapje nader tot elkander gekomen. Ik weet nu hoe naar het is om op deze manier op het altaar ten toon te staan.

Nou, de meeste van ons hoeven niet geheimzinnig te doen hoor of excuses te maken naar ons gezin.
Onze kerk, het huis van god, staat open voor alle bevolkingsgroepen.

Dat zegt iedere kerk, een stelling waar je weinig wijzer van wordt.
Wat betreft het benoemen van homoseksualiteit in Samuel 18:1. De bijbel is een oud boek, in dien tijden werd het allemaal minder duidelijk uitgedrukt als men dat tegenwoordig gewend is te doen. Als ik de genoemde passage lees, lees ik over twee vrienden die elkaar door en door kennen. Ik kan het u echter niet kwalijk nemen dat u hier last heeft van Cognitieve dissonantie, u heeft het geaccepteerd en past uw levensstijl daarop aan.

De pot verwijt de ketel...

De Bijbel staat open voor interpretatie, waar u leest dat homoseksualiteit afgekeurd wordt, zie ik exact hetzelfde gebeuren als waar u mij van beticht.
Misschien is het ook wel uw leeftijd, tijdens de eerste twee programma’s is gebleken dat de oudere apostelen meer moeite hadden om zich los te maken van hun bestaande ideeën. Ik ben bang dat het na een bepaalde leeftijd niet meer mogelijk is om kompleet te herstellen.

Ik ben 22. Als u mensen die minderjarig zijn op deze wijze 'helpt' (ik wilde eigenlijk mindfuckt neerzetten, maar dat leek me onbehoorlijk) vind ik dat u echt te ver gaat. Dat volwassenen (en eigenlijk vind ik dat dit soort dingen pas vanaf 23 jaar legaal moeten zijn, wanneer iemand geestelijk sterk genoeg is) zich hierin laten meeslepen is me tot daar aan toe, maar om jongeren, die bijna per definitie met zichzelf in de knoop zitten, hierin te betrekken... dat is niet te verdedigen.
Om nog maar eens aan te geven dat de bijbel zeker verteld over uw activiteiten wil ik u graag vragen de herkomst van het woord “sodomie” op te zoeken. Dan zult merken dat God de historische stad Sodom heeft vernietigd om een eind te maken aan enkele waanzinwekkende praktijken!

Somdomie is gewoon een verbastering van de 'zonden van Sodom', dat weten de meeste mensen wel. Wat de zonden van Sodom waren, dat is niet zozeer duidelijk. Er is sprake van een soort deal tussen God en Abraham om te kijken of er überhaupt meer goede mensen waren in Sodom, en dan heb je dat verhaal van die engelen die, zogezegd, verkracht zouden worden door een groep mannen uit Sodom toen ze bij Abraham op de koffie waren. Om de engelen te sparen biedt Abraham, in al zijn reinheid en verlichte denken, zijn dochter aan. De suggestie dat de mannen homoseksueel waren is absurd, evenals de indirecte suggestie dat de drang om mensen te verkrachten tekenend is voor homoseksualiteit. Wat die eerste betreft zou ik weer willen verwijzen naar Romeinen waar het duidelijk is dat het gaat om mensen die, door hun afstand van God, door zonde bevangen in Lust en andere stoute zaken vervallen.
Tot slot wil ik graag met u delen dat ik in mijzelf in het leven nooit lichamelijk dan wel seksueel aangetrokken heb gevoelt tot een man! En nee heren ik heb het ook nooit hoeven wegstoppen om vervolgens verder te leven met een zware “psychologische last” op mijn schouders

Die laatste suggestie heeft niemand proberen te wekken. En hoe is het interessant voor ons om te weten dat u niet op mannen valt? Uw acties worden daar niet meer of minder door gerechtvaardigd.
Nu er meer parochies zijn die het programma aan gaan bieden is er meer ruimte voor apostelen wil ik nog bij opmerken dat er in dit specifieke programma geen geweld tegen de apostelen word gebruikt!

Nee, dat zou er ook nog bij moeten komen.
“En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt.
Het is iets verfoeilijks.’ (Leviticus 18:22)”

De alom bekende passage... Ik lig niet bij vrouwen, dus voor mij geld hij al niet. Bovendien is Leviticus het textbook cafetaria-Christen voorbeeld, waar eigenlijk alleen de afkeuring van de seksuele onreinheden nog wordt aangehaald en de rest afgezwaaid als niet langer relevant in deze tijd, waaronder regels over het dieet. Leviticus is grotendeels een boek met wetten voor de priesters en voor de rest een wetboek voor heilige puurheid, dus als je echt in een supergoed zonnetje wilt staan met God. Niet zozeer voor de gewone mens, als je het mij vraagt.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Jamie » 22 jan 2011 08:59

Steve schreef:Ik herinner me opeens die keer dat een groep gay mannen massaal uit protest naar die ene kerk gingen ... misschien een idee?

De lafaard :jail: durft niet zeggen waar joh, maar het is me een reisje waard. :lol:
Jamie
Moderator
Moderator

Vorige

Keer terug naar Gay Forum - Religie