Het is nu 23 mei 2012 09:30

Jonge homo's hebben vaak onveilige seks

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Steve » 13 jan 2010 07:42

Jonge jongens die nog maar kort uit de kast zijn gekomen als homoseksueel, hebben voornamelijk onveilige seks. Zij vrijen met diverse partners zonder een condoom te gebruiken. Voorlichtingscampagnes over hiv zouden zich speciaal op deze risicogroep moeten richten.
Dat adviseert psycholoog Dirk Franssens, Afbeelding die in de afgelopen jaren voornamelijk via internet onderzoek heeft gedaan naar het seksuele gedrag van jonge homo's die minder dan een jaar geleden hun 'coming-out' beleefden. Franssens benaderde de groep via internet, omdat gebleken is dat meer dan de helft van de homo- en biseksuele mannen onder de 25 jaar dagelijks minimaal eenmaal een homosite bezoekt. Van hen houdt 45 procent daar zijn eerste sekspartner aan over.

Franssens deed zijn onderzoek, waarop hij deze maand promoveert aan de Universiteit Maastricht, samen met het Aids Fonds.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Diederick » 13 jan 2010 13:48

Geen ervaring mee. Ging één keer onveilig - maar ook per ongeluk.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor superLouis » 13 jan 2010 13:54

Onveilige sex is neuken met 1 been in je graf.!!!

We leven in 2010
met zo veel kennis "van"
met zo veel voorlichting
met zo veel beschermende middelen

Waarom dan onveilig aan sex doen.???

(met iemand die je niet voldoende goed kent)
superLouis
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Diederick » 14 jan 2010 01:31

superLouis schreef:Waarom dan onveilig aan sex doen.???

Simpel, omdat het lekkerder is. :)

Natuurlijk trekt de smaak wel weg wanneer je je bedenkt dat je misschien HIV hebt ondertussen, maar in 'the heat of the moment' denk je daar misschien niet aan en laat je je meeslepen in geilheid. Misschien denk je niet eens aan een condoom en gebeurt het min of meer onbewust bareback.

Uiteraard verschilt smaak per mens. Er zijn ook homo mannen die anale seks niets vinden (zowel ontvangen als geven), bijvoorbeeld. Wat wel duidelijk is, is dat een condoom maar lastig is en de beleving vermindert - althans, naar wat ik er van denk te kunnen zeggen. Ongeacht of het fijn is of niet, veilige seks is een must, zeker voor ons homo's.

Je weet maar nooit wat je aan de haak slaat (so to speak). Maar als je een vaste partner hebt die je kunt vertrouwen (en die clean is, natuurlijk), zie ik geen probleem.

Tenzij je bloed geeft. :wink:
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor BlackDog » 14 jan 2010 05:15

Diederick schreef:Geen ervaring mee. Ging één keer onveilig - maar ook per ongeluk.

Er is ook maar 1 keer nodig dombo :frusti:
Once you go black ....
BlackDog
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Diederick » 14 jan 2010 17:06

BlackDog schreef:Er is ook maar 1 keer nodig dombo :frusti:

Zeg, houden we het even netjes? Accidents happen.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Richie » 15 jan 2010 18:11

Het kan ermee te maken hebben dat in de kleinere steden en dorpen het hele HIV verhaal niet zo doorgedrongen is bij jongeren ten opzichte van steden als Amsterdam of Rotterdam bv.
Richie
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Diederick » 15 jan 2010 22:16

Nou, mijn beeld is vooral dat er juist in de grote steden veel door jongeren aan onveilige seks wordt gedaan. Toen ik op het platte land woonde was ik nog niet zo ver met mezelf dat ik veel seks had, maar we wisten allemaal wat condooms waren en; nog veel belangrijker; globaal wat de risico's waren (de reden om ook daadwerkelijk zo'n ding te gebruiken). Anticonceptie is in mijn gedachten nooit de eerste reden geweest, toen niet en nu ook niet.

Maar goed, ik weet niet hoe andere ex-plattelandsjongeren er over denken. Of hoe de huidige plattelandsjongeren tegenover dit onderwerp staan.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Luc » 15 jan 2010 22:32

Bij ons op school kregen we al vrij vroeg "seksuele opvoeding" zoals dat dan heet hier, en daar werd totaal GEEN aandacht besteed aan veilig vrijen, enkel maar aan de genitaliën en het voortplantingsproces.

Dat zou toch in deze tijd moeten eigenlijk?

In mijn geval heb ik een (over)bezorgde moeder die me, vooral toen ik net uit de kast was, op zaterdagavond mij op het hart drukte om vooral mijn condooms mee te nemen.
Wat is er mooier dan verliefd zijn?
Luc
Ontdekkend
Ontdekkend

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws