Het is nu 23 mei 2012 09:15

issie hetero of niet?

Alles over liefde, verliefd zijn en verliefd blijven.

Berichtdoor Gast » 25 nov 2005 23:25

Hey mensen,

Ik ben smoorverliefd op een vriend van me, en ik zit me vertwijfeld af te vragen wat ik nou met hem moet ondernemen.....oftewel is het wederzijds of niet. Dus please even wat expert advice want ik zit hier al maanden me het hoofd over te breken.

De feiten:

1. We wonen vrij ver van elkaar (1,5 uur reizen) en spreken 1x per week ergens in NL of nabije buitenland af om een stad te bekijken en daar een paar biertjes te drinken.
2. We hebben het nooit over meisjes (vooral over reizen en politiek/filosofie en gewone babbelpraat).
3. Er vallen soms rare stiltes.
4. We raken elkaar soms meer aan dan normaal is (bijv. in trein met benen close tegen elkaar), of juist minder (dat hij ineens heel afstandelijk wordt).

Maar:

5. Hij zegt dat hij geen homo is, en ik heb hem een keer met een meisje zien zoenen (ook al was dat 'out of sight, out of mind' daarna). Hij heeft iig al jaren geen vriendin gehad. Hij weet het ook niet van mij, ook al moet hij nu wel iets vermoeden.
6. Hij kan soms erg afstandelijk zijn en drammerig zijn mening willen doordrukken en mij het gevoel geven dat ik er niet toe doe.

Nahja, ik weet het dus niet meer :?

Kan iemand me een beetje helpen om zijn gedrag te verklaren? Wat jij in mijn geval zou doen? Zelf heb ik er zolang over nagedacht, ik weet t niet meer zo.
Gast

Berichtdoor KinKy » 26 nov 2005 00:12

ik vermoed............
dat jouw vriend:

het prettig vind om met jou dingen te ondernemen
gewoon blij is dat hij een vriend heeft
verder sexueel niet echt actief is
meisjes ook maar zozo vind
graag met mensen op 1 lijn zit
z'n woonomgeving afschermt
schrikt als hij merkt dat je knietje vrijt....
stiltes vallen als je binnendringt bij zijn afgeschermde wereldje

kortom
laat hem in z'n waarde en kijk naar andere gasten uit
hij wil gewoon vriendschap en verder niets meer
maar laat hem daarom niet vallen
zal hij 't met jou ook niet doen en kun je gewoon over je homosexualiteit praten met hem, dat je zo bent en uit de kast kan komen

koester dus gewoon een vriend!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 26 nov 2005 12:07

Mmmhhh, er zit wel wat in wat jij zegt ja.........ook al lijkt hij soms wat meer dan blij met me te zijn. Maar dat is zeer ws. gewoon een illusie van mij, dat ik genegenheid uit vriendschap verwar met genegenheid uit liefde.

Je hebt wel gelijk met je advies denk ik, hem gewoon in zijn waarde laten en de zowat onweerstaanbare drang weerstaan om hem te knuffelen etc. Want daar kwets ik hem mee en dat wil ik niet. Bedankt voor je advies, ik had even een outsider nodig die de situatie met een frisse blik bekeek!

Of heeft iemand nog een heel andere visie hierop? :wink:
Gast

Berichtdoor Gast » 26 nov 2005 18:52

hoi daar

moeilijke kwestie maar hij weet van jou niet dat jij op jongens valt ,hij misschien ook ,en doet hij soms zo afstandelijk omdat hij hij ook met jou wel meer wil maar denkt dat jij daar niet op wacht ,zo dat hij zich afstandelijk opstelt om zich zelf niet het hoofd gek te maken ??
mischien moet jij inderdaad uit de kast komen tegen over hem .
maar ik weet dat dat niet makkelijk is maar je zal zien dat het wel problemen weg neemt .
het kan dus twee kanten op gaan ,maar ik kan je mee geven wat ik altijd doe ,ik haal uit de negatievedingen altijd het pocitieve dingen en daar doe ik dan wat mee .
sucses en vergeet niet dat vriendschap vaak waarde voller is als een relatie groeten edward
Gast

Berichtdoor KinKy » 26 nov 2005 22:58

vriendschap is ook een relatie..
vind bovenstaand commentaar dus ook helder
gewoon van je eigen situatie vertellen..
en hem verder in zijn waarde laten
je ziet vanzelf welke kant 't opgaat..
maar vriendschap hoef je niet te verliezen!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 17 dec 2005 18:58

ik heb in zo een zelfde situatie gezeten.
dacht ook dat hij mij leuk vond.
maar bleek helaas hetero.
toch zat ie vaker dicht bij me en raakte elkaar vaak aan.
maar het is meestal een illusie, zou gewoon verder kijken naar een leuke jongen.
Gast

Berichtdoor KinKy » 17 dec 2005 20:11

is ook 't eenvoudigdst
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - Liefde