Het is nu 23 mei 2012 09:08

Intollerantie blijft bestaan

Alles wat niet in een andere categorie valt

Berichtdoor Steve » 12 mei 2005 16:12

Ondanks we met zijn allen soms denken dat het eigenlijk wel meevalt hier in ons kikkerlandje blijkt de intollerantie jegens vooral homo's voort te bestaan, zo ook getuige de zoveelste zinloze agressie op koninginnedag jl.

Afbeelding
(Photo by William Waybourn)

Lees het artikel op http://www.washingtonblade.com/2005/5-6 ... l/hate.cfm
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor KinKy » 12 mei 2005 17:55

yep
is van alle tijden

waar iemand voor is ; is er ook altijd iemand tegen
vervelend dat 't een hoofdredacteur moest treffen
kan hij lekker schrijven hoe vervelend 't is

ik loop nooit met mijn vriendje hand in hand door 't dorp
wordt ook nooit in elkaar geslagen
intolerant..../?
elkaar in de waarde laten noemen we dat.........
dus niet provoceren
ook niet in liberated amsterdam
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 12 mei 2005 20:24

Dat je met je vriendje hand in hand vredig op straat kan lopen, is het MINIMUM MINIMORUM.
Gast

Berichtdoor KinKy » 12 mei 2005 22:21

geld dit voor hoofddoekjes....
pedo's........
imans...........
kkk................
hooligans........

??............
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor The » 13 mei 2005 03:49

Blijft bestaan? het wordt juist erger :!:

We zijn weer 30 jaar teruggeworpen, en onze vrijheidsstrijd van vroeger is geheel weer teniet gedaan, omdat vanwege politieke correctheid, niets gedaan wordt aan (weer) het potenrammen, door groeperingen van arabische afkomst.

Ik leef bijvoorbeeld weer in de kast, net zoals in de jaren 50/60
Op straat loop ik absoluut niet hand in hand met een vriendje, of met te sexy kleding, (jammer hoor, vroeger liep ik altijd heel aantrekkelijk in strakke glimbroeken erbij), maar dat kan nu niet meer in Adam west, oost, zuidoost, bos en lommer, geuzenveld/slotermeer, slotervaart, waar kan het nog wel? aleen in het centrum, binnen de grachtengordel, waar alleen de rijke juppen wonen.
Veel homos wonen er ook en komen nooit buiten die grachtengordel, dus zij zijn niet bewust van het zwaard van Damocles wat boven het hoofd van (gay)Amsterdam hangt.
Dus snappen ook niets van de klaagzang van de homos die in die intolerante gevaarlijke buurten wonen, en doen het af als "gezeur" en gaan gewoon door met partyen, feesten.
Het zou beter zijn als homos wat meer solidair zijn onder elkaar, maar het lijkt alsof je er niet bij mag horen, als je niet in het centrum woont.
We hebben in de nabije toekomst heel hard elkaars steun nodig, tegen het gevaar wat ons bedreigd, inplaats elkaar af te katten, als je niet in de juiste scene past. :shock:

Steven, beterschap en sterkte met je blauwe ogen.
Ik ben altijd bang voor een "blauwtje" op te lopen, maar jij hebt dat lettelijk opgelopen, :) maar zo bedoel ik het niet hoor, beterschap. :wink:
The

Berichtdoor Ruben » 30 mei 2005 03:44

Het woord homo heeft naar mijn mening nog steeds een veel te negatieve lading. Zolang het woord 'homo' een scheldwoord is, zo lang is de intolerantie.

Het feit dat wij, als homoseksuelen, een minderheid zijn is niets nieuws. Juist omdat wij een minderheid zijn zullen we moeten leren leven met het gegeven dat de minderheid zich aanpast aan de meerderheid. Uiteraard met behoud van eigen identiteit en levenswijze zoals het geval is bij tal van ‘minderheden’ in Nederland.

Naar mijn mening zijn we veel te veel bezig met het forceren van de samenleving door “glimmerbroeken”, gay parades en roze zaterdagen. Het stereotype homo dat door de media maar al te graag gecreëerd wordt zal blijven bestaan als het roer niet omgegooid wordt. Kortom, trek die broek eens niet aan, en zoen eens niet met je vriend midden op straat (ik kan me ook aan hetero’s storen die dit TE opzichtig doen)

Uit principe registreer ik me al niet om het forum vanwege de smerige banners die hier over het algemeen zegevieren. Ook dat is een goed voorbeeld van het woord ‘homo’ een negatieve lading geven door het direct aan sex te koppelen.

Ik stel voor het woord homo om te buigen naar iets positiefs. Weg met al het roze, weg met de half naakte te oude mannen op boten in de gracht. Weg met de mietjes en de slappe polsjes en de ‘homovlag’.
Welkom ruimdenkende tolerante homo jongens en mannen van de nieuwe orde die graag hun mannelijke identiteit behouden. Welkom iedereen die een darkroom in een homodiscotheek niet nodig vind en het fenomeen ‘open relatie’ als onzin beschouwd.

Laten we onze hetero medemens iets nieuws leren: Homo zijn is cool!:wink:
Ruben

Keer terug naar Gay Forum - Algemeen