in de knoop
2 berichten
• Pagina 1 van 1
Het is laat en ik heb een lange dag achter de rug, maar vooruit...
Wat je bent ligt vast, daar valt niets aan te veranderen. Maar om daar achter te komen en daar iets zinnigs over te kunnen zeggen is iets heel anders. Misschien ben je wel homo en ook een beetje bi?
Of je jezelf nou homo of bi noemt maakt niet zo veel uit. Voor mijn part plak je jezelf helemaal geen label op, maakt niet uit. Je kunt heel goed met seksualiteit omgaan door gewoon je gevoel te volgen. Voelt het top met een speciaal meisje, probeer daar dan wat mee. Heb je toch echt liever jongens, ook geen probleem.
Niemand kan je vertellen welk label je jezelf het beste kunt opspelden, dat moet je zelf doen - als je daar al behoefte aan hebt.
Maar ik ga dit er wel over zeggen:
Als ik in jouw schoenen zou staan, van wat ik hier lees, zou ik zeggen dat je homo bent. Misschien zijn er in je verleden rare dingen voorgevallen, maar bij wie is dat niet het geval? Daar wordt je niet homo of hetero van. Je bent homo als je romantische en seksuele gevoelens voor hetzelfde geslacht ervaart. En dat lijkt me bij jou het geval.
Wat je bent ligt vast, daar valt niets aan te veranderen. Maar om daar achter te komen en daar iets zinnigs over te kunnen zeggen is iets heel anders. Misschien ben je wel homo en ook een beetje bi?
Of je jezelf nou homo of bi noemt maakt niet zo veel uit. Voor mijn part plak je jezelf helemaal geen label op, maakt niet uit. Je kunt heel goed met seksualiteit omgaan door gewoon je gevoel te volgen. Voelt het top met een speciaal meisje, probeer daar dan wat mee. Heb je toch echt liever jongens, ook geen probleem.
Niemand kan je vertellen welk label je jezelf het beste kunt opspelden, dat moet je zelf doen - als je daar al behoefte aan hebt.
Maar ik ga dit er wel over zeggen:
Als ik in jouw schoenen zou staan, van wat ik hier lees, zou ik zeggen dat je homo bent. Misschien zijn er in je verleden rare dingen voorgevallen, maar bij wie is dat niet het geval? Daar wordt je niet homo of hetero van. Je bent homo als je romantische en seksuele gevoelens voor hetzelfde geslacht ervaart. En dat lijkt me bij jou het geval.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

thorro schreef:de seks met jongens is lichamelijk top
vanbinnen heb ik vaak spijt
Spijt die je niet hoort of hoeft te hebben.
ik wou dat ik daar zekerheid in had het blijft maar door me kop malen als ik een aandere school had gehad en ik had later seks spelletjes gedaan ipv op me 6e was alles anders gelopen
Wetenschappelijk gezien valt seksualiteit niet te veranderen. Alleen de uiting daar van. Het is ook vrijwel zeker dat seksualiteit al voor je geboorte vast ligt en dat het vooral invloeden van de moeder tijdens de zwangerschap zijn die een kind op een bepaalde plaats in het spectrum van seksualiteit plaatsen. Wat je jezelf voorhoudt is dus waarschijnlijk gewoon niet juist. Bovendien, zoals je zelf ook wel doorhebt, werkt je huidige overtuiging dat je seksualiteit een probleem is niet bepaald positief.
Wereld geestelijke gezondheidsorganisaties stellen dat seksualiteit niet verandert kan worden...
http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_orientation
In 2009 the American Psychological Association Task Force on Appropriate Therapeutic Responses to Sexual Orientation conducted a systematic review of the peer-reviewed journal literature on sexual orientation change efforts (SOCE) and concluded: “Efforts to change sexual orientation are unlikely to be successful and involve some risk of harm, contrary to the claims of SOCE practitioners and advocates. Even though the research and clinical literature demonstrate that same-sex sexual and romantic attractions, feelings, and behaviors are normal and positive variations of human sexuality, regardless of sexual orientation identity, the task force concluded that the population that undergoes SOCE tends to have strongly conservative religious views that lead them to seek to change their sexual orientation. Thus, the appropriate application of affirmative therapeutic interventions for those who seek SOCE involves therapist acceptance, support, and understanding of clients and the facilitation of clients’ active coping, social support, and identity exploration and development, without imposing a specific sexual orientation identity outcome. ”No major mental health professional organization has sanctioned efforts to change sexual orientation and virtually all of them have adopted policy statements cautioning the profession and the public about treatments that purport to change sexual orientation. These include the American Psychiatric Association, American Psychological Association, American Counseling Association, National Association of Social Workers in the USA, the Royal College of Psychiatrists, and the Australian Psychological Society. The American Psychological Association and the Royal College of Psychiatrists expressed concerns that the positions espoused by NARTH are not supported by the science and create an environment in which prejudice and discrimination can flourish.
Sorry dat het in het Engels is, ik hoop dat je er wat mee kunt - ik heb nog geen goede Nederlandse versie gevonden en heb wederom niet zo veel tijd om dit te schrijven (laat staan die lap tekst te vertalen).
Als je lief vraagt wil ik hem later wel voor je vertalen en aan je PM'en.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

2 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Algemeen