In de kast blijven??
33 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
als dat jouw keuze is..............
hoorde vandaag toevallig 't verhaal van een 15jarige die niet meer mag thuiskomen
kan me daar iets bij indenken
maar je hebt altijd familie of vrienden/kennissen of instanties waar je terecht kunt
dus daar moet je 't niet voor doen
hoorde vandaag toevallig 't verhaal van een 15jarige die niet meer mag thuiskomen
kan me daar iets bij indenken
maar je hebt altijd familie of vrienden/kennissen of instanties waar je terecht kunt
dus daar moet je 't niet voor doen
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

er zijn er zat die hun hele leven in de kast blijven. En veel daarvan leven een hetero-leven, maar er zijn er ook die gewoon lekker daten, vaak stiekem natuurlijk.
Ik was getrouwd, had een heteroleven. maar heb uiteindelijk voor mezelf gekozen. Gelukkig is alles heel goed verlopen.
Heb veel gechat; op een gegeven moment zei iemand tegen me: stel, je komt er niet voor uit, maar je fantaseert je hele leven lang ... je zal op je 90ste er nooit meer achterkomen hoe het was geweest als je ervoor was uitgekomen...
Die opmerking heeft mij over de streep getrokken.
Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet doen. Je moet voor jezelf proberen te taxeren hoe je omgeving er op zal reageren, maar meer belangrijk nog: hoe kan jij omgaan met die reakties?
Daar moet een balans in zitten.
En vooral dat laatste is van groot belang.
Ik kan me voorstellen dat een Iraniér niet zo snel uit de kast komt.
Maar heb inmiddels al met bijvoorbeeld meerdere marokkanen gechat die er heel goed mee omgaan dat hun familieleden het vaak niet accepteren. Die zijn heel sterk geworden in hun proces tijdens hun coming out.
M.a.w. : ieder mens is verschillend en iedere situatie is verschillend.
Kijk om je heen.. hoe zal men reageren? En hoe ga jij om met negatieve reakties?
SUCCES en sterkte met je coming out, en sterkte met jezelf wanneer je ertoe besluit om het nooit te vertellen.
Ik was getrouwd, had een heteroleven. maar heb uiteindelijk voor mezelf gekozen. Gelukkig is alles heel goed verlopen.
Heb veel gechat; op een gegeven moment zei iemand tegen me: stel, je komt er niet voor uit, maar je fantaseert je hele leven lang ... je zal op je 90ste er nooit meer achterkomen hoe het was geweest als je ervoor was uitgekomen...
Die opmerking heeft mij over de streep getrokken.
Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet doen. Je moet voor jezelf proberen te taxeren hoe je omgeving er op zal reageren, maar meer belangrijk nog: hoe kan jij omgaan met die reakties?
Daar moet een balans in zitten.
En vooral dat laatste is van groot belang.
Ik kan me voorstellen dat een Iraniér niet zo snel uit de kast komt.
Maar heb inmiddels al met bijvoorbeeld meerdere marokkanen gechat die er heel goed mee omgaan dat hun familieleden het vaak niet accepteren. Die zijn heel sterk geworden in hun proces tijdens hun coming out.
M.a.w. : ieder mens is verschillend en iedere situatie is verschillend.
Kijk om je heen.. hoe zal men reageren? En hoe ga jij om met negatieve reakties?
SUCCES en sterkte met je coming out, en sterkte met jezelf wanneer je ertoe besluit om het nooit te vertellen.
is dit nou een onderschrift?
- purmernoord
- Aftastend

Ik heb onbewust tot halverwege mijn 22ste in de kast geleefd. Dit kwam met name door mijn karakter. Ik werd geleefd en vond t allemaal prima. Heb daardoor nooit echt goed ontdekt wie ik was. Op een gegeven moment had ik erg bewust gekozen voor tijd voor mezelf. Ik merkte dat ik steeds dieper in de put kwam met mezelf, en wilde er iets aan doen. Ik zat toen ook in een relatie met een vrouw. Al ruim 5 jaar!! Toen ik er voor mezelf uit was wat het was dat me dwars zat. Voelde ik me ineens zo ligt en ik kon de wereld aan voor me gevoel! Ja de wereld was geen probleem.... Maar mijn vriendin destijds vond ik toch iets moeilijker dan de wereld! Heb het na een half jaar, toen was de relatie ook niet meer erg goed, verteld. Ze was boos... Maar, en dat vond ik erg sterk van haar, niet op mij. Ze zei dat ze dat ook niet eerlijk zou vinden tegenover mij. Want ik ben wie ik ben, hoe kun je daar boos op zijn!
Vervolgens heb ik het tegen mijn moeder en twee broers verteld. Geschokt waren ze. Maar waren blij voor mij dat ik eruit was. En hoopte dat ik nu verder met mijn leven kon.
Daarna tegen wat directe vrienden gemeld (als het ter sprake kwam had ik met mezelf afgesproken dat ik het niet onder stoelen of tafels zou schuiven)
Het is niet aan me te zien. En niemand had het verwacht...
Ben nu bijna een jaar verder. Heb een goede vrienschap met mijn toenmalige vriendin. En mijn famillie is al meer en meer gewend aan het idee.
Ik ben tot noch toe niemand tegengekomen die mij hierna niet meer wilde zien of afstand heeft genomen van mij. Ik heb mij toen ook erg beseft, vooral na het lezen van verhalen waaruit bleek dat het ook anders kon, dat ik mezelf erg gelukkig mag prijzen met de mensen in mijn omgeving!
Maar wat heeft dit nou met de topic te maken...?
Nou ik denk dat als je jezelf niet kunt uiten, dat je na verloop van tijd zo ongelukkig voelt. Dat je er misschien nooit meer uit komt! En hoe langer je in de kast bent gebleven, hoe meer problemen er kunnen ontstaan. Maar daarnaast kan het ook heel erg meevallen hoe de omgeving kan reageren.
Ik wilde mijn ervaring hier opschrijven, om voor de mensen die nog in de kast zitten, ook te laten weten dat het ook goed kan gaan.
Groetjes
T
Vervolgens heb ik het tegen mijn moeder en twee broers verteld. Geschokt waren ze. Maar waren blij voor mij dat ik eruit was. En hoopte dat ik nu verder met mijn leven kon.
Daarna tegen wat directe vrienden gemeld (als het ter sprake kwam had ik met mezelf afgesproken dat ik het niet onder stoelen of tafels zou schuiven)
Het is niet aan me te zien. En niemand had het verwacht...
Ben nu bijna een jaar verder. Heb een goede vrienschap met mijn toenmalige vriendin. En mijn famillie is al meer en meer gewend aan het idee.
Ik ben tot noch toe niemand tegengekomen die mij hierna niet meer wilde zien of afstand heeft genomen van mij. Ik heb mij toen ook erg beseft, vooral na het lezen van verhalen waaruit bleek dat het ook anders kon, dat ik mezelf erg gelukkig mag prijzen met de mensen in mijn omgeving!
Maar wat heeft dit nou met de topic te maken...?
Nou ik denk dat als je jezelf niet kunt uiten, dat je na verloop van tijd zo ongelukkig voelt. Dat je er misschien nooit meer uit komt! En hoe langer je in de kast bent gebleven, hoe meer problemen er kunnen ontstaan. Maar daarnaast kan het ook heel erg meevallen hoe de omgeving kan reageren.
Ik wilde mijn ervaring hier opschrijven, om voor de mensen die nog in de kast zitten, ook te laten weten dat het ook goed kan gaan.
Groetjes
T
- T
- Ontdekkend

Ik ben gedeeltelijk uit de kast gekomen. Dat wil zeggen dat ik het aan geselecteerde mensen heb verteld en dat er nog mensen zijn die het niet weten. En mensen die het waarschijnlijk nooit zullen weten.
Ik zit er niet mee, maar zie wel hoe het verder loopt en wat er op mijn weg komt.
Ik zit er niet mee, maar zie wel hoe het verder loopt en wat er op mijn weg komt.
Voeten? Hmmm ...
-

dolopvoeten - Wegwijs

Vincent schreef:luco schreef:marvingottschalks schreef:Kun je je hele leven in de kast blijven?
Het lijkt erop dat je met een probleem zit.
Wil je het delen?
Die is weer in de kast gekropen geloof ik
Sorry, maar dit vind ik een commentaar dat nergens op slaat.
Voeten? Hmmm ...
-

dolopvoeten - Wegwijs

In theorie wel, er zijn er genoeg die het doen.
Maar of dat allemaal wel verantwoord en gezond is.....
Maar of dat allemaal wel verantwoord en gezond is.....
- Take-me-out
- Aftastend

dolopvoeten schreef:Vincent schreef:luco schreef:marvingottschalks schreef:Kun je je hele leven in de kast blijven?
Wil je het delen?
Jouw commentaar voegt ook niet echt iets toe he... net als deze
-

l0vE - Wegwijs

l0vE schreef:dolopvoeten schreef:Vincent schreef:luco schreef:marvingottschalks schreef:Kun je je hele leven in de kast blijven?
Wil je het delen?
Jouw commentaar voegt ook niet echt iets toe he... net als deze
Haha, en zo kunnen we door blijven gaan.
Maar om maar even een antwoord te geven op de vraag..
Ja, als je daar zin in hebt kun je je hele leven in de kast blijven.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Ik heb een aantal getrouwde mannen gekend. Ik weet niet of ze ooit uit de kast zijn gekomen. Ze waren het alvast niet van plan. Ik ben het boek "The secret lives of married men" van David Leddick aan het lezen. Hij vertelt het verhaal van colonel Brendel Mixer (88 jaar oud). Hij outte zich pas op zijn 86ste na het overlijden van zijn vrouw.
Ik denk niet dat outing een must is.
Ik denk niet dat outing een must is.
-

Bink - Post Lord

Sins de invasie van moslims in mijn buurt, ben ik weer terug in de kast gekropen.
Ga dan stiekem de binnenstad in, naar een homogelegenheid en dan kom ik weer even de kast uit.
Totdat ik weer naar huis ga en dan weer de kast in moet.
Vroeger, hoefde ik niet in de kast te leven, daar er toen geen moslims in mijn buurt waren.
Ik neem al sins 15 jaar, (toen de invasie begonnen is) al geen homomannen meer naar huis, dus heb zodoende ook geen vriend kunnen krijgen, omdat ik dat tegenhield, want dan zou ik door de mand vallen t.o. mijn moslim buren.
Dus ik leef net zo stiekum als de getrouwde heteroman, die stiekum, naar de binnenstad gaat om eens met een man te kunnen vrijen.
En dat allemaal in een homocapital ala 2006
schandalig, gewoon, allemaal door het toedoen van de baggitaliserende, zogenaamde "correcte" politiek
Ga dan stiekem de binnenstad in, naar een homogelegenheid en dan kom ik weer even de kast uit.
Totdat ik weer naar huis ga en dan weer de kast in moet.
Vroeger, hoefde ik niet in de kast te leven, daar er toen geen moslims in mijn buurt waren.
Ik neem al sins 15 jaar, (toen de invasie begonnen is) al geen homomannen meer naar huis, dus heb zodoende ook geen vriend kunnen krijgen, omdat ik dat tegenhield, want dan zou ik door de mand vallen t.o. mijn moslim buren.
Dus ik leef net zo stiekum als de getrouwde heteroman, die stiekum, naar de binnenstad gaat om eens met een man te kunnen vrijen.
En dat allemaal in een homocapital ala 2006
schandalig, gewoon, allemaal door het toedoen van de baggitaliserende, zogenaamde "correcte" politiek
Ik blijf wel alleen hoor.
-

The - Expert

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast