Ik verlang naar.....
11 berichten
• Pagina 1 van 1
Ik verlang naar een wereld;
- waar geen religies zijn;
- waar geen onverdraagzaamheid heerst
- waar geen haat wordt gezaaid;
- waar geen oorlog en geweld is;
- waar een ieder gelijk is;
- waar men respectvol met elkaar omgaat;
- waar voor een ieder voldoende eten is;
- waar geen ziektes zijn
- enz.enz.
Kortom een wereld waarin een ieder gelukkig en vreedzaam met elkaar kan samenleven.
Helaas is het een droom!
- waar geen ziektes zijn
- enz.enz.
Kortom een wereld waarin een ieder gelukkig en vreedzaam met elkaar kan samenleven.
Helaas is het een droom!
Dromer schreef:Ik verlang naar een wereld;
- waar geen ziektes zijn
- enz.enz.
Helaas is het een droom!
Gelukkig is het een droom. In jouw ideale wereld zou iedereen zich zo snel vervelen, dat alles wat jij opnoemt er weer heel snel zou zijn.
Kijk nu eens naar jezelf: durf jij te beweren dat al jouw motieven, gedachten enz. 100% zuiver zijn (gerelateerd aan jouw opsomming)?
Toch niet hè, dus komt die ideale wereld er nooit.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je er op bepaalde momenten naar verlangt.
- Rowin
- Aftastend

Rowin schreef:Dromer schreef:Ik verlang naar een wereld;
- waar geen ziektes zijn
- enz.enz.
Helaas is het een droom!
Gelukkig is het een droom. In jouw ideale wereld zou iedereen zich zo snel vervelen, dat alles wat jij opnoemt er weer heel snel zou zijn.
Kijk nu eens naar jezelf: durf jij te beweren dat al jouw motieven, gedachten enz. 100% zuiver zijn (gerelateerd aan jouw opsomming)?
Toch niet hè, dus komt die ideale wereld er nooit.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je er op bepaalde momenten naar verlangt.
Ik verveel mij anders nooit. Maar ik denk ook dat wij alleen uit vrees voor verveling elkaar de kop inslaan. Dan kunnen we elkaar en vooral onze kroost fantastische verhalen vertellen over hoe het was en in wat voor stoute wereld wij wel leven en dat het goed is dat er een god is om ons te beschermen. Zo komen we uiteraard nooit op het idee dat alleen wijzelf onszelf en de anderen kunnen beschermen. Toch weet ik zeker dat ik mij in een totaal vredige wereld niet zou vervelen, al leefden we er in een permanente staat van nirvana. Vooral de hormonenoprispingen bij jonge kerels maken er zeer agressieve wezens van en daar is zeker heel wat aan te doen door die oprispingen niet op zuivere agressie, maar ook op liefde te richten, denk ik soms. Nu worden we alleen gedrild tot agressie. Wees de beste en concurreer iedereen te pletter.
Als we het echt zouden willen, leven we morgen al in een ietsje pietsje betere wereld, maar willen we het echt?
-

Bink - Post Lord

Bink schreef:
Ik verveel mij anders nooit. Maar ik denk ook dat wij alleen uit vrees voor verveling elkaar de kop inslaan. Dan kunnen we elkaar en vooral onze kroost fantastische verhalen vertellen over hoe het was en in wat voor stoute wereld wij wel leven en dat het goed is dat er een god is om ons te beschermen. Zo komen we uiteraard nooit op het idee dat alleen wijzelf onszelf en de anderen kunnen beschermen. Toch weet ik zeker dat ik mij in een totaal vredige wereld niet zou vervelen, al leefden we er in een permanente staat van nirvana. Vooral de hormonenoprispingen bij jonge kerels maken er zeer agressieve wezens van en daar is zeker heel wat aan te doen door die oprispingen niet op zuivere agressie, maar ook op liefde te richten, denk ik soms. Nu worden we alleen gedrild tot agressie. Wees de beste en concurreer iedereen te pletter.
Als we het echt zouden willen, leven we morgen al in een ietsje pietsje betere wereld, maar willen we het echt?
Héél goed verwoordt !
Zou een goede aanvulling zijn op mijn theorie, over de "homo als rem op de overbevolking en vervuiling, mede als plan van God" , gepost in de topic "homosexuele Bisschop".
Ik blijf wel alleen hoor.
-

The - Expert

The schreef:Héél goed verwoordt !![]()
Zou een goede aanvulling zijn op mijn theorie, over de "homo als rem op de overbevolking en vervuiling, mede als plan van God" , gepost in de topic "homosexuele Bisschop".
Tsss, de topicstarter noemt zichzelf een dromer. Maar dit is pure fictie. Heb je een zwaar gereformeerde of katholieke opvoeding achter de rug. Ik bedoel het niet vervelend, maar ik bespeur in veel van jouw posts (gaf ik al eerder aan) bepaalde frustraties.
- Rowin
- Aftastend

Ik ben zwaar (lees: heel zwaar) katoliek opgevoed en ik ben er geheel van doordrongen. Maar ik ben nooit "gelovig" geweest, hoewel ik helemaal niet begrijp wat met "gelovig" of "ongelovig" juist wordt bedoeld en hoewel ik de bijbel van achter naar voor en van voor naar achter heb gelezen. Ik begrijp trouwens evenmin wat religie, koran, bijbel, thora of soortgelijke met "god" kunnen te maken hebben. Ik begrijp niet wat "god" met woorden en teksten te maken kan hebben. Het lijkt mij hoe dan ook bijzonder vreemd, bizaar en bevreemdend om "god" (wat dat ook moge betekenen!?!?!?) daarmee in verband te brengen. Het past als een tang op een varken. Bovendien heb ik NOOIT een religieus gevoel in een kerk, synagoge, moskee of andersoortige tempel. Voor mij is dat zelfs bij uitstek het omgekeerde van god of religie. Ik begrijp helemaal niet dat dat religie kan heten. Bij flitsen kan ik een religieus gevoel hebben, maar NOOIT OFTE NOOIT in verband met wat zich religie noemt. Ik vind die "religies" uiterst aanmatigend zich "religie" te durven noemen. Voor mij is er meer religie in de goorste darkroom dan in alle "religies" samen(=zeer zeer zwaar understatement).
-

Bink - Post Lord

11 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Religie