Ik ga scheiden
23 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mijn vriend heeft onze relatie uitgemaakt en nu zit ik in een diepe shit, financieel en nog erger emotioneel. Daarom wil ik graag over dit praten met mensen die hetzelfde meemaken op dit moment. Straks vertel ik meer details. Groeten aan iedereen, Darko
- darko369
- Newbie

Hey darko,
uit elkaar gaan is nooit leuk, en al helemaal niet als het ook nog eens op een vijandige manier gaat. Als je jaren in elkaar hebt geinvesteerd op zowel emotionneel als financieel gebied kunnen de gevolgen van een scheiding wel enorm zijn, maar je zal hoe dan ook opnieuw moeten beginnen.
Ik heb zelf na een relatie van 7 jaar dit meegemaakt en kan je vertellen dat het geen makklijk iets was om te verwerken. We hadden alles op materieel gebied samen, huis, auto's, vakantiehuisje, bankrekeningen en spaarrekeningen... Het was materialistisch gezien een ramp maar wat mij nu nog steeds is bijgebleven, inmiddels weer 7 jaar later, is het emotionele. Maar dat had meer met de reden waarom te maken dan met andere zaken.
Dus, materiele verwerk je wel sneller dan je denkt, emotionele is verdomd een bittere pil om te slikken.
Zou trouwens wat handiger zijn als je wat meer info gaf omtrent het waarom enzo, en waar je je nu in het proces bevindt. Kan ik wat gerichter meepraten.
Succes!
uit elkaar gaan is nooit leuk, en al helemaal niet als het ook nog eens op een vijandige manier gaat. Als je jaren in elkaar hebt geinvesteerd op zowel emotionneel als financieel gebied kunnen de gevolgen van een scheiding wel enorm zijn, maar je zal hoe dan ook opnieuw moeten beginnen.
Ik heb zelf na een relatie van 7 jaar dit meegemaakt en kan je vertellen dat het geen makklijk iets was om te verwerken. We hadden alles op materieel gebied samen, huis, auto's, vakantiehuisje, bankrekeningen en spaarrekeningen... Het was materialistisch gezien een ramp maar wat mij nu nog steeds is bijgebleven, inmiddels weer 7 jaar later, is het emotionele. Maar dat had meer met de reden waarom te maken dan met andere zaken.
Dus, materiele verwerk je wel sneller dan je denkt, emotionele is verdomd een bittere pil om te slikken.
Zou trouwens wat handiger zijn als je wat meer info gaf omtrent het waarom enzo, en waar je je nu in het proces bevindt. Kan ik wat gerichter meepraten.
Succes!
-

Mr.X - Wegwijs

Sinds vorig jaar januari ben ik weer alleen. Na een slopend jaar en finianciele strop gaat het nu gelukkig weer goed. Ik weet wat je doormaakt, ik wens je erg veel sterkte toe.
Het advies wat ik je kan geven is praten, praten en nog eens praten. Krop het zeker niet op. Scheiden is inderdaad nooit leuk, maar je zult zien dat ook voor jou weer de zon gaat schijnen.
Het is goed dat je iniedergeval wil praten, maar kies degene met wie je wilt praten wel goed uit.
Sterkte
Het advies wat ik je kan geven is praten, praten en nog eens praten. Krop het zeker niet op. Scheiden is inderdaad nooit leuk, maar je zult zien dat ook voor jou weer de zon gaat schijnen.
Het is goed dat je iniedergeval wil praten, maar kies degene met wie je wilt praten wel goed uit.
Sterkte
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Mr.X schreef:Hey darko,
Succes!
- darko369
- Newbie

darko369 schreef:Dank je wel voor je reactie.
Het is voor mij verschrikkelijk, financieel en emotioneel. Mijn probleem is dat ik moeilijk kan praten. Ik zou graag persoonlijk iemand willen spreken. Groet, Darko
't Is maar een suggestie, maar ben je misschien niet beter af met een stukje professionele hulp in plaats van je hele hebben en houden hier uit te storten voor een club die je niet of nauwelijks kent?
Ik meen dit bloedserieus. Zoek professionele hulp; die is zeker te vinden.
En verder wens ik je erg veel sterkte.
Voeten? Hmmm ...
-

dolopvoeten - Wegwijs

Ik ben het met je eens dolopvoeten.
Scheiden is een van de meest ingrijpende gebeurtenissen in een mensenleven. Onderschat het alsjeblieft niet!
Ik weet uit eigen ervaring hoe klote het is. Mijn leven stond echt op zijn kop, ik moest huisvesting regelen, mijn gedeelte van het bedrijf verkopen etc.
Het meeste moeite had ik echter met mijn gevoelens. Ik kon ze niet uiten, kropte alles op en werd steeds ongelukkiger. Ik wist toen niet meer of ik verdrietig was of juist wraak wilde nemen.
Gelukkig heb ik toen professionele hulp gezocht. Dit heeft mij echt geholpen mijn gevoelens een plek te geven en door te kunnen met leven.
Als je moeilijk kunt praten is professionele hulp, denk ik, inderdaad het beste. De drempel om die stap te nemen is echter behoorlijk hoog, dat weet ik.
Misschien is het een idee om met je huisarts te gaan praten die kan je doorverwijzen.
Heel veel sterkte!
Scheiden is een van de meest ingrijpende gebeurtenissen in een mensenleven. Onderschat het alsjeblieft niet!
Ik weet uit eigen ervaring hoe klote het is. Mijn leven stond echt op zijn kop, ik moest huisvesting regelen, mijn gedeelte van het bedrijf verkopen etc.
Het meeste moeite had ik echter met mijn gevoelens. Ik kon ze niet uiten, kropte alles op en werd steeds ongelukkiger. Ik wist toen niet meer of ik verdrietig was of juist wraak wilde nemen.
Gelukkig heb ik toen professionele hulp gezocht. Dit heeft mij echt geholpen mijn gevoelens een plek te geven en door te kunnen met leven.
Als je moeilijk kunt praten is professionele hulp, denk ik, inderdaad het beste. De drempel om die stap te nemen is echter behoorlijk hoog, dat weet ik.
Misschien is het een idee om met je huisarts te gaan praten die kan je doorverwijzen.
Heel veel sterkte!
-

warren - Wegwijs

dolopvoeten schreef:'t Is maar een suggestie, maar ben je misschien niet beter af met een stukje professionele hulp in plaats van je hele hebben en houden hier uit te storten voor een club die je niet of nauwelijks kent?
Ik meen dit bloedserieus. Zoek professionele hulp; die is zeker te vinden.
Nog geen eens zozeer een huisarts. Een psycholoog lijk mij voor deze situatie nog beter. Daar hoef je niet gek voor te zijn, om daar heen te gaan
--- Stilte is helend ---
-

Musician - Wegwijs

Inderdaad, zonder een verwijzing van de huisarts kom er niet in bij een psycholoog.
De enige oplossing dan is zelf een psycholoog te zoeken en die uit eigen zak te betalen maar dat is niet goedkoop.
Darko369, hoe gaat het eigenlijk nu met je?
De enige oplossing dan is zelf een psycholoog te zoeken en die uit eigen zak te betalen maar dat is niet goedkoop.
Darko369, hoe gaat het eigenlijk nu met je?
-

warren - Wegwijs

warren schreef:Inderdaad, zonder een verwijzing van de huisarts kom er niet in bij een psycholoog.
Hum toch maar eens aan mezelf vragen hoe ik dat gedaan heb dan, krijg mijn psych ook vergoed, zonder verwijskaart van Arts.
--- Stilte is helend ---
-

Musician - Wegwijs

KinKy schreef:wellicht dat die psych zelf ook de weg weet om an z'n muntjes te komen
hij stuurt't gewoon naar jou ziekenfonds
heeft hij je nummer wel gevraagd?
Laat ik het zo zeggen, zij stuurt de rekening naar mij, ik stuur hem weer door
--- Stilte is helend ---
-

Musician - Wegwijs

nou ja, de ziekenkosten verzekeringen snap ik inmiddels toch al geen bal meer van, de ene keer wordt iets wel vergoed de andere keer niet volgend jaar gaat er weer het een en ander veranderen. Het enige dat het zelfde blijft is dat er veel meer betaald moet worden voor veel m inder vergoedingen.
Maar goed terug naar de topic
Maar goed terug naar de topic
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - Liefde