Het is nu 23 mei 2012 08:34

Ik ben Bi

Alles over coming out.

Berichtdoor Randolf_Gay » 07 jun 2005 14:27

hoi mensen
Laatst bijgewerkt door Randolf_Gay op 15 jun 2005 10:26, in totaal 1 keer bewerkt
Randolf_Gay
Newbie
Newbie

Berichtdoor KinKy » 07 jun 2005 17:05

't is altijd zwaar om het te vertellen en te accepteren
sterkte
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor BMW » 07 jun 2005 18:14

Lekkere ouders, als ze je niet steunen in zo'n moeilijke periode. Succes ermee!
BMW
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Musician » 07 jun 2005 18:20

Randolf_Gay schreef:Ik heb vandaag een grote stap in mijn leven gezet.
Ik ben uit de kast gekomen, helaas zijn mijn ouders hier minder blij mee :(
Ze willen niks meer met me te maken hebben.
ik zou hier graag over willen praten. op dit forum en misschien op msn
voeg me toe op msn als je het zelfde hebt mee gemaakt of bereid bent te steunen:

trancekuja33@gmail.com

Waarom accept. je ouders dit niet?
Hoe zie je nu zelf je toekomst in?
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 07 jun 2005 19:40

Homo zijn geft bij de sommige mensen een negatief beeld. En daarbij hopen ouders dat hun kind later gewoon een gezin gaan stichten. Je moet begrijpen dat als en kind plots er voor uit komt dat die homo is het voor die ouders een behoorlijke schok teweeg kan brengen. Het eerste wat ze dan kunnen doen is het afkeuren. Misshien kun je er later weer eens over hebben met je ouders want dan zijn ze min of meer voorbereid omdat je het als eens eerder gezegt hebt. Je kunt ze dan eens vragen waarom ze het afkeuren en daar dan over praten. Je hebt dan kans dat ze er dan veel beter mee om kunnen gaan.
Je moet ook weten dat je ouders ook om je geven. (de meeste dan) Praten lijkt me toch de beste oplossing hoe moeilijk het ook is maar als je niks doet is dat nog veel moeilijker. Zeker als je net uit de kast komt heb je steun nodig en zeker van iemand die je dierbaar is. Dus het is goed om het negatief beeld van een homo weg te nemen. Ik wens je succes. Misschien kun je er eerst eens met het COC over hebben, zij hebben vaker hiermee te kampen gahad en weten in de regel wel raad ermee lijkt me.
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Musician » 08 jun 2005 00:44

luco schreef:Homo zijn geft bij de sommige mensen een negatief beeld. En daarbij hopen ouders dat hun kind later gewoon een gezin gaan stichten. Je moet begrijpen dat als en kind plots er voor uit komt dat die homo is het voor die ouders een behoorlijke schok teweeg kan brengen. Het eerste wat ze dan kunnen doen is het afkeuren.

Ik bedoelde mijn vraag meer richting het geloof, maar dit kan natuurlijk ook.
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 08 jun 2005 08:15

Ik heb erg weinig vertrouwen in dat Hypocriete duffe geloof dus ik maak mijn handen daar niet vuil aan. Ik schop wel graag tegen die schenen aan. Maar wel met reden.
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Kay » 08 jun 2005 10:06

Hoi Randolf,

Ik denk dat je ouders het even moeten laten bezinken. Als ze geen idee hadden dat dit kon gebeuren, dan is het uiteraard even schrikken voor hen, en moeten ze hun hele toekomstbeeld jegens jou opnieuw gaan invullen. Dat duurt even. Neem het ze niet kwalijk.

Ik denk dat je ze even met rust moet laten, en ze zullen dan vanzelf zien dat je niet veranderd bent, maar dat je juist wat opgewekter door het leven gaat. Dan zullen ze zien dat het een goede stap is geweest voor jou.

Vaak hebben ouders het beeld dat homo´s hele dagen in een roze tutu door de straten dansen (dat is vaak wat op TV wordt vertoond (bijv. Gay-parade enz.)

Mijn vader heeft me twee jaar héél afstandelijk benaderd. Echt heel afstandelijk. Hij kwam amper meer bij me op bezoek, en al helemaal niet spontaan, dan moest ik ze al uitnodigen.
Totdat.... ik mijn huidige man leerde kennen. Het bleek toch een hele "normale" jongen te zijn, en mijn vader en hij zijn nu twee handen op een buik.
Een paar jaar geleden zijn we getrouwd, en vooraan in het stadhuis, keurig in z´n beste pak, zat apetrots................mijn vader!!

Hij heeft gewoon even de kat uit de boom gekeken, maar is met de situatie, zoals deze nu is, helemaal gelukkig. Hij komt gergeld even een kop koffie of een biertje drinken bij ons.

Zo zie je, geef je ouders even de tijd, en laat zien dat jij nog steeds dezelfde bent, dan ben ik ervan overtuigd dat het goed gaat komen.
Veel geluk verder. Komt goed.

Dikke kus!!
Kay
Kay

Berichtdoor Randolf_Gay » 08 jun 2005 10:51

jongens bedankt voor alle steun!!
ik ga het nu even laten bezinken, ik probeer weer een normaal leven op te bouwen.

dikke zoen van mij!
Randolf_Gay
Newbie
Newbie

Berichtdoor Musician » 09 jun 2005 19:57

luco schreef:Ik heb erg weinig vertrouwen in dat Hypocriete duffe geloof dus ik maak mijn handen daar niet vuil aan. Ik schop wel graag tegen die schenen aan. Maar wel met reden.

Als je nou gewoon eens in gesprek ga met mensen die vanuit het geloof positief staan tegenover homo's en in mijn geval biseksuele mensen. Dan zul je merken dat het helemaal niet zo negatief is allemaal. I.p.v. te gaan schoppen tegen alles en nog wat. Wat doet blijken dat je nog in je puberfase bezig bent ;).

ik ga het nu even laten bezinken, ik probeer weer een normaal leven op te bouwen.

Zal ik zeker proberen, alleen je zult merken dat er in je persoonlijke leven eigenlijk niets veranderd, omdat je jezelf allang heb geaccepteerd. De mensen om je heen die zullen het wel ff een poosje moeilijk hebben, om de juiste houding te vinden naar jou toe.
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 09 jun 2005 20:23

Geloof me dat heb ik al zo vaak gedaan, maar ze smijten maar al te graag met de bijbel, of ze nou positief of negatief tegenover homo's staan.
Maar ik moet bekennen dat jij wel een uitzondering hierop bent, er is dus hoop :wink:
Mooie foto heb je trouwens nu

Maar ik doelde eigenlijk niet alleen over het wel of niet goedkeuren van homo's door christelijken, maar meer over het algemeen door de jaren heen, wat blijkt is dat ze in de geschiedenis helemaal niet van die schatjes waren en (of ze het nu wel of niet weten) oorzaak zijn van een heleboel problemen in onderandee Afrika of zuid Amerika.
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Musician » 09 jun 2005 21:51

luco schreef:Maar ik moet bekennen dat jij wel een uitzondering hierop bent, er is dus hoop :wink:
Mooie foto heb je trouwens nu

Dank dank (kniebuiging :P)

Maar ik doelde eigenlijk niet alleen over het wel of niet goedkeuren van homo's door christelijken, maar meer over het algemeen door de jaren heen, wat blijkt is dat ze in de geschiedenis helemaal niet van die schatjes waren en (of ze het nu wel of niet weten) oorzaak zijn van een heleboel problemen in onderandee Afrika of zuid Amerika.

Wie zijn er geen schatjes? :P :P :P :P
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 10 jun 2005 00:51

nou ik in iedergeval niet :lol:
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Musician » 11 jun 2005 17:38

luco schreef:nou ik in iedergeval niet :lol:

FF Serieus, wie bedoelde met je: "Dat zijn geen Schatjes."
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 11 jun 2005 18:34

In een aantal geschiedenis boeken staat anders goed beschreven dat er priesters waren die zich vergrepen aan kinderen, wat dacht je van die zendelingen die de bijbel gingen introseren bij stamvolkeren en daarmee een eeuwn oude traditie naar de mallenmoer hielpen om er vervolgens slaven van te maken. Ik keur dat af en daarmee uit. Daar zal niemand een spelt tussen kunnen krijgen. Wat dacht je vasn die kruistochten, het verdrijven van de moslims (wat is er verkeerd aan hun geloof)
Nee, de kern van ieders geloof is het zelfde, alleen de franjes die de mens er om heen maken maakt dat een goed geloofsovertuiging helemaal naar de kloten gaat.
Dat bedoel ik er mee. :twisted:
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Randolf_Gay » 13 jun 2005 10:43

hai hai, ik ben er weer.

Even over het christelijke gedeelte, ik ben namelijk zelf ook katholiek.
nu mijn ouders mij niet meer echt als hun kind zien, ben ik wel degelijk een high school gay in trouble.

BTW die foto was echt leuk! :oops: je hoeft je er niet voor te schamen!
Randolf_Gay
Newbie
Newbie

Berichtdoor Gast » 13 jun 2005 13:34

luco schreef:In een aantal geschiedenis boeken staat anders goed beschreven dat er priesters waren die zich vergrepen aan kinderen, wat dacht je van die zendelingen die de bijbel gingen introseren bij stamvolkeren en daarmee een eeuwn oude traditie naar de mallenmoer hielpen om er vervolgens slaven van te maken. Ik keur dat af en daarmee uit. Daar zal niemand een spelt tussen kunnen krijgen. Wat dacht je vasn die kruistochten, het verdrijven van de moslims (wat is er verkeerd aan hun geloof)
Nee, de kern van ieders geloof is het zelfde, alleen de franjes die de mens er om heen maken maakt dat een goed geloofsovertuiging helemaal naar de kloten gaat.
Dat bedoel ik er mee. :twisted:

Aan dat geloof is ALLES verkeerd, zoals aan ALLE geloof trouwens. Zie:

http://ayaanhirsiali.web-log.nl/

Herhaal niet steeds dat geloof "respectabel" is. Straks gaan die idioten dat nog geloven ook. Geloof is NIET respectabel, want ALLE geloof is behept met vieze fascistische trekjes, vooral dit hier.
Gast

Berichtdoor luco » 13 jun 2005 14:05

Aan de franje moet nog heel wat veranderd worden. Aan de kern van welk geloof dan ook is er niks mis mee.
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Top Secret » 10 feb 2006 22:28

Geen geloof is eigenlijk ook een geloof... Geloof is echt niet de enige oorzaak van discriminatie. Het is gewoon anders, en daar hebben mensen altijd al moeite mee gehad, geloof of niet.
2b or n2b Gay
Top Secret
Ontdekkend
Ontdekkend

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast