Het is nu 23 mei 2012 08:08

Homohuwelijk is prima?

Hoe denkt men erover, want vind men ervan. Lees en stem!

Het homo huwelijk vind ik

Ik sta er helemaal achter.
16
70%
Prima, voor anderen.
4
17%
Stom idee, copycat gedrag.
3
13%
Geen mening.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 23

Berichtdoor Helger » 14 maart 2011 20:41

Wat vind jij van het concept homohuwelijk zoals we die in Nederland kennen?
Helger
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 14 maart 2011 21:51

vervang nu eens homo huwelijk tot huwelijk....
Dan hebben we echt iets gewonnen. Maar moet erbij zeggen dat de gelijkheid prefeleerd. Een heleboel obstakels betreffende successierecht en moeilijk gedraai in 1 klap rechtgezet.
Daar worden een hoop luitjes plezierig van.
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor maestro » 14 maart 2011 22:19

waarom moeten we een appel ineens een peer gaan noemen? Zelfde rechten okee, maar een huwelijk is tussen een man en een vrouw (appel) en niet man - man (peer dus)
maestro
Expert
Expert

Berichtdoor prince » 14 maart 2011 23:09

maestro schreef:waarom moeten we een appel ineens een peer gaan noemen? Zelfde rechten okee, maar een huwelijk is tussen een man en een vrouw (appel) en niet man - man (peer dus)

Het recht om te trouwen is toch ook een mensenrecht?

Bovendien, het argument: 'het huwelijk is iets tussen een man en een vrouw', is een typisch voorbeeld van een drogrede: dat het huwelijk altijd iets tussen man en vrouw geweest is, wil niet zeggen dat dat niet kan veranderen.
prince
Newbie
Newbie

Berichtdoor Bink » 14 maart 2011 23:46

Wat te veel naar hetero zweemt, maakt mij huiverig en het "homohuwelijk" geeft mij dus gemengde gevoelens. Ik ken wel enkele gelukkig getrouwde homomannen. Dus voor sommigen wellicht, maar heterosexualisering van de mannenliefde is voor mij volstrekt uit den boze. Het huwelijk mag dus wel als we maar niet worden geteisterd door de gewone verkleinburgerlijking en verkleutering. Bovendien is het heteromodel het kwaadste model ooit: huwelijk, echtscheiding, ruzie over de kinderen, schoonfamilie,... Ik ken geen enkel heterohuwelijk dat geen ramp is. Een huwelijk is een gevecht op leven en dood.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 15 maart 2011 03:29

Twee volwassenen van hetzelfde geslacht moeten gewoon met elkaar kunnen trouwen. Er is geen reden om onderscheid te maken tussen hetero en homo koppels, een alternatieve naam is dus ook onzin. Dat het huwelijk een religieuze instelling is is niet waar, vroeger misschien, maar op dit moment in ons kikkerlandje zijn we wel zover dat we Jezus niet bij ieder wissewasje aanhalen - laat staan bij zaken die echt belangrijk zijn.

Het huwelijk is een universeel recht van de mens. Helaas is discriminatie op grond van seksuele geaardheid nog niet opgenomen in de UDHR.

Trouwen vind ik belangrijk omdat het stabiliteit en vertrouwen geeft en uitstraalt. Het laat zien dat je serieus bent over een relatie. Bovendien brengt het wat juridische/sociale voordelen met zich mee.

Amen :!:
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Jamo2 » 15 maart 2011 12:09

Trouwen vind ik belangrijk omdat het stabiliteit en vertrouwen geeft en uitstraalt. Het laat zien dat je serieus bent over een relatie.

Trouwen straalt dat zekers wel uit, maar serieus?
Je bent sneller gescheiden dan getrouwd. ;)

Als twee homo's echt voor elkaar gaan en serieus zijn dan maakt het niet uit of je getrouwd bent of niet. ook in hetero relaties vind ik dat niet uit maken. Je gaat er voor of niet.

Wel vind ik dat er op de wettelijke basis er veel veranderd dient te worden nog. Denk maar bij adoptie, pleegouders, overlijden, koopovereenkomsten, et cetera.

Gewoon een soort samenlevingscontract op maken en iedereen is gelijk voor de toekomst qua de wet. :wink:
Jamo2
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Diederick » 15 maart 2011 17:06

Trouwen hoeft ook niet altijd met zoveel poespas. Of je de wettelijke regeling nou trouwen noemt of een samenlevingscontract moet niet uitmaken. Trouwen hoort bij onze cultuur. Als onze cultuur verandert en de eerste associatie die mensen bij trouwen hebben 'scheiding' wordt, dan is een samenlevingscontract misschien beter. Al is het wettelijk hetzelfde.

Woorden doen er toe.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Jamo2 » 16 maart 2011 10:19

Vind trouwen niet echt een Hollands cultuur. Meer in de Arabische landen e.d..

Daarbij is een samenlevingscontract wettelijk niet hetzelfde als trouwen. En bedoel dan meer op de wettelijke kant gezien qua: Als de partner..........

Gelukkig is er bij veel werkgevers al mogelijk om bij homo's en hun relatie een en ander vast te laten zetten.
Jamo2
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor GANGSTAA » 31 mei 2011 17:16

Het homo-huwelijk is toch eigenlijk hetzelfde als het hetero-huwelijk? Twee mensen die van elkaar houden trouwen met elkaar.

Het enige verschil is dat mensen het 'homo-huwelijk' veroordelen tot 'slecht' of 'niet natuurlijk,' en dat mensen het 'hetero-huwelijk' 'normaal' vinden. Ik vind dat je hierbij na moet denken over de uitspraak "Iedereen is gelijk."

Dus; een liefdesrelatie is 'n liefdesrelatie, of dat nu tussen mensen van verschillend of het zelfde geslacht is of niet!
"Age is just a number. Love is deep deep inside"
GANGSTAA
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor supergaygay » 02 okt 2011 18:10

stel het homohuwelijk wordt afgeschaft, ik en mijn vriend worden bi, puur uit protest!
supergaygay
Newbie
Newbie

Berichtdoor Phantas » 03 okt 2011 11:25

Ik geloof zelf niet echt in het huwelijk an sich, ook niet voor hetero's, maar ik sta wel achter het feit dat het kán. Homo's zouden in principe alles moeten kunnen doen wat voor hetero's ook mogelijk is (gemeenschappelijk gezien dan) en dus ben ik blij dat de mogelijkheid er is.
Op dit moment zou ik zelf niet zo snel gaan trouwen, maar als andere homo's daar behoefte aan hebben moeten ze dat lekker doen :)

Dus, ja, het homohuwelijk is prima, alleen op dit moment niet aan mij besteed ;)
Hmmm...wat zal ik hier nu eens verzinnen?
Phantas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Pianoman » 28 okt 2011 20:54

Homohuwelijk is prima voor anderen als ze er behoefte aan hebben en het is mooi dat het allemaal in ons land kan, heb er totaal geen problemen mee, maar voormezelf hoeft het niet.
Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor mike1973 » 02 nov 2011 22:22

ik sta ook volledig achter het homo huwelijk als 2 personen van elkaar houden en ze willen trouwen waar niet he ook al zijn ze hetero homo of lesbi
mike1973
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Filip Grosfeld » 02 jan 2012 19:42

Ben zelf niet gehuwd, maar ik sta er volledig achter
Filip Grosfeld
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Enquêtes