Homohuwelijk is prima?
15 berichten
• Pagina 1 van 1
vervang nu eens homo huwelijk tot huwelijk....
Dan hebben we echt iets gewonnen. Maar moet erbij zeggen dat de gelijkheid prefeleerd. Een heleboel obstakels betreffende successierecht en moeilijk gedraai in 1 klap rechtgezet.
Daar worden een hoop luitjes plezierig van.
Dan hebben we echt iets gewonnen. Maar moet erbij zeggen dat de gelijkheid prefeleerd. Een heleboel obstakels betreffende successierecht en moeilijk gedraai in 1 klap rechtgezet.
Daar worden een hoop luitjes plezierig van.
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

maestro schreef:waarom moeten we een appel ineens een peer gaan noemen? Zelfde rechten okee, maar een huwelijk is tussen een man en een vrouw (appel) en niet man - man (peer dus)
Het recht om te trouwen is toch ook een mensenrecht?
Bovendien, het argument: 'het huwelijk is iets tussen een man en een vrouw', is een typisch voorbeeld van een drogrede: dat het huwelijk altijd iets tussen man en vrouw geweest is, wil niet zeggen dat dat niet kan veranderen.
- prince
- Newbie

Wat te veel naar hetero zweemt, maakt mij huiverig en het "homohuwelijk" geeft mij dus gemengde gevoelens. Ik ken wel enkele gelukkig getrouwde homomannen. Dus voor sommigen wellicht, maar heterosexualisering van de mannenliefde is voor mij volstrekt uit den boze. Het huwelijk mag dus wel als we maar niet worden geteisterd door de gewone verkleinburgerlijking en verkleutering. Bovendien is het heteromodel het kwaadste model ooit: huwelijk, echtscheiding, ruzie over de kinderen, schoonfamilie,... Ik ken geen enkel heterohuwelijk dat geen ramp is. Een huwelijk is een gevecht op leven en dood.
Geen mandekking zonder condoom
-

Bink - Post Lord

Twee volwassenen van hetzelfde geslacht moeten gewoon met elkaar kunnen trouwen. Er is geen reden om onderscheid te maken tussen hetero en homo koppels, een alternatieve naam is dus ook onzin. Dat het huwelijk een religieuze instelling is is niet waar, vroeger misschien, maar op dit moment in ons kikkerlandje zijn we wel zover dat we Jezus niet bij ieder wissewasje aanhalen - laat staan bij zaken die echt belangrijk zijn.
Het huwelijk is een universeel recht van de mens. Helaas is discriminatie op grond van seksuele geaardheid nog niet opgenomen in de UDHR.
Trouwen vind ik belangrijk omdat het stabiliteit en vertrouwen geeft en uitstraalt. Het laat zien dat je serieus bent over een relatie. Bovendien brengt het wat juridische/sociale voordelen met zich mee.
Amen
Het huwelijk is een universeel recht van de mens. Helaas is discriminatie op grond van seksuele geaardheid nog niet opgenomen in de UDHR.
Trouwen vind ik belangrijk omdat het stabiliteit en vertrouwen geeft en uitstraalt. Het laat zien dat je serieus bent over een relatie. Bovendien brengt het wat juridische/sociale voordelen met zich mee.
Amen
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Trouwen vind ik belangrijk omdat het stabiliteit en vertrouwen geeft en uitstraalt. Het laat zien dat je serieus bent over een relatie.
Trouwen straalt dat zekers wel uit, maar serieus?
Je bent sneller gescheiden dan getrouwd.
Als twee homo's echt voor elkaar gaan en serieus zijn dan maakt het niet uit of je getrouwd bent of niet. ook in hetero relaties vind ik dat niet uit maken. Je gaat er voor of niet.
Wel vind ik dat er op de wettelijke basis er veel veranderd dient te worden nog. Denk maar bij adoptie, pleegouders, overlijden, koopovereenkomsten, et cetera.
Gewoon een soort samenlevingscontract op maken en iedereen is gelijk voor de toekomst qua de wet.
- Jamo2
- Wegwijs

Trouwen hoeft ook niet altijd met zoveel poespas. Of je de wettelijke regeling nou trouwen noemt of een samenlevingscontract moet niet uitmaken. Trouwen hoort bij onze cultuur. Als onze cultuur verandert en de eerste associatie die mensen bij trouwen hebben 'scheiding' wordt, dan is een samenlevingscontract misschien beter. Al is het wettelijk hetzelfde.
Woorden doen er toe.
Woorden doen er toe.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Vind trouwen niet echt een Hollands cultuur. Meer in de Arabische landen e.d..
Daarbij is een samenlevingscontract wettelijk niet hetzelfde als trouwen. En bedoel dan meer op de wettelijke kant gezien qua: Als de partner..........
Gelukkig is er bij veel werkgevers al mogelijk om bij homo's en hun relatie een en ander vast te laten zetten.
Daarbij is een samenlevingscontract wettelijk niet hetzelfde als trouwen. En bedoel dan meer op de wettelijke kant gezien qua: Als de partner..........
Gelukkig is er bij veel werkgevers al mogelijk om bij homo's en hun relatie een en ander vast te laten zetten.
- Jamo2
- Wegwijs

Het homo-huwelijk is toch eigenlijk hetzelfde als het hetero-huwelijk? Twee mensen die van elkaar houden trouwen met elkaar.
Het enige verschil is dat mensen het 'homo-huwelijk' veroordelen tot 'slecht' of 'niet natuurlijk,' en dat mensen het 'hetero-huwelijk' 'normaal' vinden. Ik vind dat je hierbij na moet denken over de uitspraak "Iedereen is gelijk."
Dus; een liefdesrelatie is 'n liefdesrelatie, of dat nu tussen mensen van verschillend of het zelfde geslacht is of niet!
Het enige verschil is dat mensen het 'homo-huwelijk' veroordelen tot 'slecht' of 'niet natuurlijk,' en dat mensen het 'hetero-huwelijk' 'normaal' vinden. Ik vind dat je hierbij na moet denken over de uitspraak "Iedereen is gelijk."
Dus; een liefdesrelatie is 'n liefdesrelatie, of dat nu tussen mensen van verschillend of het zelfde geslacht is of niet!
"Age is just a number. Love is deep deep inside"
- GANGSTAA
- Aftastend

stel het homohuwelijk wordt afgeschaft, ik en mijn vriend worden bi, puur uit protest!
- supergaygay
- Newbie

Ik geloof zelf niet echt in het huwelijk an sich, ook niet voor hetero's, maar ik sta wel achter het feit dat het kán. Homo's zouden in principe alles moeten kunnen doen wat voor hetero's ook mogelijk is (gemeenschappelijk gezien dan) en dus ben ik blij dat de mogelijkheid er is.
Op dit moment zou ik zelf niet zo snel gaan trouwen, maar als andere homo's daar behoefte aan hebben moeten ze dat lekker doen
Dus, ja, het homohuwelijk is prima, alleen op dit moment niet aan mij besteed
Op dit moment zou ik zelf niet zo snel gaan trouwen, maar als andere homo's daar behoefte aan hebben moeten ze dat lekker doen
Dus, ja, het homohuwelijk is prima, alleen op dit moment niet aan mij besteed
Hmmm...wat zal ik hier nu eens verzinnen?
-

Phantas - Aftastend

Ben zelf niet gehuwd, maar ik sta er volledig achter
- Filip Grosfeld
- Aftastend

15 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Enquêtes