'Homohuwelijk is aanval op de schepping'
6 berichten
• Pagina 1 van 1
Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.
De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.
Het parlement van Portugal stemde vrijdag in eerste lezing in met de legalisering van het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht.
In Argentinië werd eind december het eerste legale homohuwelijk voltrokken. Benedictus XVI verwees in zijn toespraak indirect naar deze overwegend katholieke landen.
De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.
Het parlement van Portugal stemde vrijdag in eerste lezing in met de legalisering van het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht.
In Argentinië werd eind december het eerste legale homohuwelijk voltrokken. Benedictus XVI verwees in zijn toespraak indirect naar deze overwegend katholieke landen.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

Ergens ben ik wel blij dat de Kerk nog wat ruggengraat toont. Maar het is je reinste onzin, natuurlijk.
En wat een pretentieus gastje ook, die Paus, dat die even denkt God's wil te kunnen verkondigen. De Bijbel zegt niets over het homohuwelijk, laat staan over homoseksualiteit.
En wat een pretentieus gastje ook, die Paus, dat die even denkt God's wil te kunnen verkondigen. De Bijbel zegt niets over het homohuwelijk, laat staan over homoseksualiteit.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Religie.???
Kerk.???
Ok, en wie promoten dat en wie preken deftig in toga voor het altaar tijdens die eh..."plechtigheden"?
Zijn dat die vieze mannetjes die "sorry" roepen omdat ze niet met hun takke van kinderen konden afblijven.???
Ja, zolang ik als man bij mijn vriend blijf zal het er van voortplanting niet komen nee, dat is dan maar jammer. Laat ons dat dan maar "fout"doen" en van mij mag je ongeveer alles fout doen maar blijf met je takke van kinderen af.!!! Ik hou het gewoon bij Joost, hij is bina 22 en zaterdag as word ik 20.
Volgens mij is dat iets anders dan 12 jarige en een 50+ jarige want DAT is er aan de hand bij die zooi...................
Kerk.???
Ok, en wie promoten dat en wie preken deftig in toga voor het altaar tijdens die eh..."plechtigheden"?
Zijn dat die vieze mannetjes die "sorry" roepen omdat ze niet met hun takke van kinderen konden afblijven.???
Ja, zolang ik als man bij mijn vriend blijf zal het er van voortplanting niet komen nee, dat is dan maar jammer. Laat ons dat dan maar "fout"doen" en van mij mag je ongeveer alles fout doen maar blijf met je takke van kinderen af.!!! Ik hou het gewoon bij Joost, hij is bina 22 en zaterdag as word ik 20.
Volgens mij is dat iets anders dan 12 jarige en een 50+ jarige want DAT is er aan de hand bij die zooi...................
-

superLouis - Wegwijs

Diederick schreef:Vindt je dit niet een beetje té generaliserend?
Klinkt wel een beetje die kant op ja maar zo bedoel ik dat niet helemaal.
Wat wel waar is, is dat de kerk dat probleem over pedofiele pastoors en mogelijk ook andere die werkzaam zijn in die organisatie zo veel mogelijk in de doofpot probeerde te stoppen wat niet gelukt is.
Hoeveel voorbeelden kwamen er boven tafel.???
Ja, uit alle hoeken van de wereld dook het op en niet zo weinig ook.!!!
Verreweg de meesten valt geen verwijt te maken, dat is ook waar maar als je na kan gaan dat 3% ervan zich schuldig heeft gemaakt, 3% van 1.000.000 is 10.000 Besef je hoeveel dat er zijn als je bedenkt dat er over de hele wereld tientallen miljoenen pastoors cq gelijkwaardige werkzaam zijn..............
Dan is 1% opeens hééél vééééél.!!!!
-

superLouis - Wegwijs

6 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws