'Homo's komen niet in de hemel'
10 berichten
• Pagina 1 van 1
Homo's, lesbiennes en transseksuelen komen niet in de hemel. Dat zegt kardinaal Javier Lozano Barragan, de voormalige Vaticaanse 'minister van Volksgezondheid'.

Barragan deed zijn opvallende uitspraak op de Italiaanse nieuwssite Pontifex News. Hij voegde eraan toe dat hij dat niet zelf bedacht heeft, maar dat het een uitspraak van de heilige Paulus is.
"Men wordt niet geboren als homoseksueel, maar wordt het om verschillende redenen: kwestie van opvoeding, omdat men tijdens de adolescentie zijn eigen identiteit niet heeft ontwikkeld. Homoseksualiteit is een zonde’, voegde Barragan eraan toe.
Het Vaticaan heeft meteen afstand genomen van de uitspraken van Barragan. De Vaticaanse woordvoerder, pater Federico Lombardi, heeft elke vorm van discriminatie van homoseksuelen veroordeeld.
Pater Lombardi liet er geen twijfel over bestaan dat het Vaticaan het niet eens is met de visie van de kardinaal. “Ons standpunt houdt in dat er geen enkele reden is om homoseksuelen te veroordelen. Wij roepen op tot respect.”
Daar voegde hij echter wel aan toe dat de Catechismus van de Katholieke Kerk homoseksualiteit als een ongeordende vorm van seksualiteit bestempelt: “Maar de Kerk geeft er zich ook rekenschap van dat veel mannen en vrouwen een homoseksuele geaardheid bezitten. Homoseksuelen moeten met respect en fijngevoeligheid behandeld worden. We moeten elke vorm van onrechtvaardige discriminatie vermijden.”

Barragan deed zijn opvallende uitspraak op de Italiaanse nieuwssite Pontifex News. Hij voegde eraan toe dat hij dat niet zelf bedacht heeft, maar dat het een uitspraak van de heilige Paulus is.
"Men wordt niet geboren als homoseksueel, maar wordt het om verschillende redenen: kwestie van opvoeding, omdat men tijdens de adolescentie zijn eigen identiteit niet heeft ontwikkeld. Homoseksualiteit is een zonde’, voegde Barragan eraan toe.
Het Vaticaan heeft meteen afstand genomen van de uitspraken van Barragan. De Vaticaanse woordvoerder, pater Federico Lombardi, heeft elke vorm van discriminatie van homoseksuelen veroordeeld.
Pater Lombardi liet er geen twijfel over bestaan dat het Vaticaan het niet eens is met de visie van de kardinaal. “Ons standpunt houdt in dat er geen enkele reden is om homoseksuelen te veroordelen. Wij roepen op tot respect.”
Daar voegde hij echter wel aan toe dat de Catechismus van de Katholieke Kerk homoseksualiteit als een ongeordende vorm van seksualiteit bestempelt: “Maar de Kerk geeft er zich ook rekenschap van dat veel mannen en vrouwen een homoseksuele geaardheid bezitten. Homoseksuelen moeten met respect en fijngevoeligheid behandeld worden. We moeten elke vorm van onrechtvaardige discriminatie vermijden.”
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

Nou, wat een nieuws. Dit is niet de eerste - en vast ook niet de laatste - keer dat het hoogste Katholieke woord je reinste onzin uitslaat. Niet lang geleden bedacht die paus dat het handig was de mensen in Afrika, het gebied waar HIV het meest voorkomt, te vertellen dat condooms HIV veroorzaken. Het is dat het vaticaan ook aan pop-cultuur onderhevig is, anders zouden ze de uitspraak echt niet afkeuren.
Nu zou hij keihard uitgelachen worden in moderne landen met goedopgeleide mensen, maar daar laat hij zijn kop waarachtig weinig zien. En dit geld voor zowel het homo's-gaan-naar-de-hel-gebeuren als het fabeltje dat een stukje latex of rubber een virus veroorzaakt.
Het is jammer dat er zo veel mensen in geloven, anders zou ik er geen aan schenken.
Nu zou hij keihard uitgelachen worden in moderne landen met goedopgeleide mensen, maar daar laat hij zijn kop waarachtig weinig zien. En dit geld voor zowel het homo's-gaan-naar-de-hel-gebeuren als het fabeltje dat een stukje latex of rubber een virus veroorzaakt.
Het is jammer dat er zo veel mensen in geloven, anders zou ik er geen aan schenken.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Het is maar goed dat zoiets vervelends als de hemel ons bespaard blijft. Stel je bij al die heiligen voor en dan nog voor eeuwig en altijd. Ik ken zelfs een aantal heiligen die ik niet wil tegenkomen. Ik spreek niet over de apostelen.
Voor homo's heeft god iets beters bedacht: the Gay Frontroom. Wij mogen al die gasten bij binnenkomst grondig checken. Bovendien mogen we 's nachts op aarde terugkeren (exclusief voorrecht van homo's) om alhier de mannen van onze keuze te beslapen (daarom heeft god ervoor gezorgd dat het altijd ergens nacht op aarde is). De dag erna vertelt die gast aan zijn vrouw dat hij de aangenaamste droom ooit heeft gehad. Hij liegt natuurlijk wanneer hij aan zijn vrouw zegt dat zij een zeer grote rol in zijn droom speelde, maar dat is alleen maar menselijk.
Voor homo's heeft god iets beters bedacht: the Gay Frontroom. Wij mogen al die gasten bij binnenkomst grondig checken. Bovendien mogen we 's nachts op aarde terugkeren (exclusief voorrecht van homo's) om alhier de mannen van onze keuze te beslapen (daarom heeft god ervoor gezorgd dat het altijd ergens nacht op aarde is). De dag erna vertelt die gast aan zijn vrouw dat hij de aangenaamste droom ooit heeft gehad. Hij liegt natuurlijk wanneer hij aan zijn vrouw zegt dat zij een zeer grote rol in zijn droom speelde, maar dat is alleen maar menselijk.
Geen mandekking zonder condoom
-

Bink - Post Lord

De eindeloosheid van religieuze voorstellingen wekken bij mij nog het meeste kopzeer op. Dan valt de absurdheid van heilige figuren nog wel mee, daar prik je zo doorheen. Maar de constructie van eeuwigheid lijkt op zichzelf in te storten.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

BlackDog schreef:Die man kan toch ook niets anders zeggen als hij strikt in dat boek gelooft wat de Bijbel heet?
De Bijbel bevat tegenstrijdigheden - waaronder enkele behoorlijk stomme (bij voorbeeld, wie is de vader van Joseph (de man van Maria)? Mat.1:16 "Jacob", Luk.3:23 "Heli"). Dus waarom zouden gelovigen niet hypocriet zijn?
Er zijn zowel pro- als anti-homo teksten te vinden in de Bijbel. Het ligt er aan welke en waar je zoekt.
Lees het verhaal van David en Jonathan maar eens, in de boeken Samuël (1&2).
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Adam en Eva zijn uit het paradijs gezet na een heterofiele verleiding. Eva verleidde Adam. Ze kregen 2 kinderen, Abel en Kaïn, 2 broers dus. Die waren godverloren alleen op de wereld en dus voorbestemd om met elkaar te vrijen. Er was niemand anders. Waarom vermoordde Kaïn Abel? Ik vermoed omdat Kaïn Abel niet lief mocht bejegenen. Ik zie geen andere logische verklaring. Ik word ook wel eens behoorlijk kwaad als ik niet gewoon lief tegen een kerel mag zijn. Vervolgens hadden ze geen kinderen. Je zou minimaal verwachten dat die 2 broers kinderen hadden gekregen. Ze zijn per slot van rekening de oorsprong van de mensheid. Vervolgens, nadat die 2 broers geen kinderen hadden gekregen, gaat het verhaal gewoon door. Je zou verwachten dat het verhaal bij gebrek aan actoren stilvalt. Nee nee, het gaat door. De eerste moord was slechts de aankondiging van de volgende. Als ik een religieus boek schreef, zou ik nooit over moorden schrijven.....En zo kan ik uren doorgaan. Ooit heeft iemand het aantal verbodsbepalingen in de bijbel nagetrokken en er zijn er meer op heteroseksualiteit dan op homoseksualiteit.
Laatst bijgewerkt door Bink op 09 dec 2009 00:42, in totaal 1 keer bewerkt
-

Bink - Post Lord

De twee jongens hadden inderdaad enkel elkaar.
Ik ga er maar van uit, zoals vast veel gelovigen met mij doen, dat God er voor de goede orde maar twee vrouwen bij toverde.
Ik ga er maar van uit, zoals vast veel gelovigen met mij doen, dat God er voor de goede orde maar twee vrouwen bij toverde.
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Waarom zwijgt de bijbel over die twee vrouwen? Welke Adam en Eva baarde ze? Of waren ze een product van de "Onbevlekte" Ontvangenis? Waarom waren degenen die deze vrouwen baarden, niet aanwezig in het Aards Paradijs? Hoe meer antwoorden, hoe meer vragen.
-

Bink - Post Lord

Gelovigen zeggen altijd dat wij niet alle antwoorden hebben, "wij" als in de seculiere, wetenschappelijke maatschappij. Maar door hun nep-antwoorden geraken ze in een nog donkerder mysterie dan waar wij ons als rationalisten in vinden.
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

10 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws