Het is nu 23 mei 2012 07:37

Homo is gevaar op de weg

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Steve » 11 mei 2011 22:52

De homoseksuele Italiaan Cristian Friscina krijgt geen nieuw rijbewijs. De reden: zijn geaardheid. De autoriteiten in Friscina's woonplaats Brindisi vinden homoseksualiteit een psychische aandoening die de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Dat meldden Italiaanse media woensdag.

Friscina (28) had tijdens zijn dienstplicht verteld dat hij homo was. Daarom werd hij onderzocht in een militair ziekenhuis. De artsen concludeerden dat Friscina de veiligheid van medeweggebruikers in gevaar zou kunnen brengen en gaven dat door aan de autoriteiten in Brindisi.

Het is niet de eerste keer dat homo's in Zuid-Italië zo worden gediscrimineerd. Een Siciliaan verloor jaren geleden op dezelfde manier zijn rijbewijs. Toen hij opnieuw examen deed, kreeg hij alleen een gehandicaptenrijbewijs dat maar een jaar geldig was. De man kreeg vorige maand een schadevergoeding van 20.000 euro.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor bartjebarneveld » 12 mei 2011 07:49

Het is ook een item in het RTL Ontbijtnieuws van donderdag 12 mei. Schandalig hoe bekrompen en achterlijk men in Italië met het fenomeen homoseksualiteit omgaat. Helaas zal dat niet snel veranderen omdat daar nu eenmaal een vreselijke macho-haantjescultuur heerst, zo van: Haha, kijk mij 's lekker hetero zijn! Geile wijven! Neuken! Je hoort ze het bij wijze van spreken zeggen.
Bovendien helpt het ook niet dat zelfs premier Berlusconi zijn volk toesprak na zijn affaire met een minderjarige prostituee: ,,Maar gelukkig ben ik geen flikker." Erg sneu allemaal, en dat terwijl er heel wat Italiaanse mannen rondlopen die op mannen vallen. Helaas, respect en acceptatie zijn daar nog steeds ver te zoeken.
bartjebarneveld
Expert
Expert

Berichtdoor Bink » 18 mei 2011 00:19

Ik ken een Siciliaanse buschauffeur (heel homo, hoewel je het niet zou zeggen). Hij is al wat geacclimatterd in België en heeft daar na twintig jaar nog altijd geen ongeval veroorzaakt. Ik stel voor dat al die Italiaanse chauffeurs naar België komen. Daar hebben ze toch al een Italiaanse koningin, de enige vrouw waar ik verliefd op ben, Poala Ruffo di Calabria

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paola_Ruffo_di_Calabria

Zij denkt vast de hele tijd: "Wat zijn die Belgen toch stierlijk vervelend", hoewel ze naar het schijnt zelf Belgische roots heeft via Mosselmans "interposés" (een meer Belgishe naam kan je nauwelijks bedenken) en denkt wanneer kan ik eindelijk terug naar Italië want hier is het altijd Belgisch weer (Ik vraag mij af of jullie wel weten wat Belgisch weer voor een Italiaanse schone, die bovendien "België" ("België"?) moet vertegenwoordigen, wel betekenen). Wie aan België denkt, moet alleen uitgaan van het standpunt van Paola, denk ik vaak.

Als ze goede raad aan haar man wil geven , dan zegt ze hem: "Zeg Albert, kijk eens naar Italië, dat valt ook uiteen. Laat maar uiteenvalen en pas je aan in de nieuwe context. De handschoen past wie ze past."
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws