Het is nu 23 mei 2012 07:32

homo die uit de kast wil komen

Alles over coming out.

Berichtdoor mike1973 » 09 okt 2011 10:29

hallo ben mike
en weet al tijdje dat ik op mannen val eerst was er ook nog dat ik op meisjes en jongens viel maar nu is het duidelijk dat ik me aangetrokken voel tot mannen
heb dan ook al een paar vriendjes gehad allemaal stiekem en wil nu er voor uit komen een aantal van men vrienden vermoeden al langer dat ik homo ben probleem is echt men ouders als ik dat daar moet aan vertellen hoe neem ik dat het best aan ik ben wel al 38 jaar maar woon ook nog thuis en zo dus dit maakt het ook wel ni gemakkelijker voor mij
mike1973
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Phantas » 10 okt 2011 13:13

Ligt eraan denk ik.....hoe is je relatie met je ouders?
Als die goed is, zou je het natuurlijk bespreekbaar moeten kunnen maken. Je kan het geleidelijk opbouwen, of een paar hints laten vallen, of het gewoon er in een klap uitgooien.

Heb je eventueel al een vriend, dan zou ik die zeker meenemen naar huis zodat ze hem kunnen ontmoeten. Wie weet klikt het heel goed en dan is het min of meer makkelijker om het te bespreken enzo.

Ben geen ervaringsdeskundige op het gebied maar ik hoop dat deze tips helpen!
Hmmm...wat zal ik hier nu eens verzinnen?
Phantas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor AAD10 » 10 okt 2011 15:24

Ik snap je reserves, het zien van de welbekende beren op de weg, maar de knoop zul je toch moeten doorhakken.
Een geschikt moment is er natuurlijk nooit, want wanneer is het wel geschikt of niet geschikt om het te vertellen.
Als je bang bent voor de reactie van je ouders kan je eventueel eerst eens een algemeen balletje opgooien in een gesprek over homoseksualiteit. Dat kan b.v. n.a.v. een programma op t.v., artikel in de krant of iets dergelijks.

Wat mij vaak opvalt is dat mimimaal 1 van de ouders (vaak wel de moeder) al iets door heeft c.q. vermoedens heeft. Je zou er dus voor kunnen kiezen om het eerst aan een van je ouders te vertellen.

Ik weet niet of jij en je ouders gelovig zijn, maar dat kan nog wel eens een probleem zijn, dat het geloof in de weg staat.

Verder moet jij je zelf afvragen of je t.o.v. je ouders altijd in een leugen wilt leven of misschien ook wel de negatieve consequenties wilt accepteren. Let wel jij weet het zelf al een tijdje, maar voor je ouders is de mededeling natuurlijk wel nieuw, ondanks een mogelijk vermoeden. Geef ze dus de ruimte om er aan te wennen als hun reactie niet gelijk positief/dol enthousiast is.

Als je broers odf zussen hebt, waarmee je in dit opzicht makkelijker kunt praten of het vertellen, vraag die dan om erbij te zijn of je te helpen.

Uiteindelijk zul je toch door de 'zure' appel heen moeten bijten en als je relatie met je ouders verder goed is, zal na de 1e periode, die misschien wel eens vervelende situaties en opmerkingen met zich meebrengen de opluchting, het vrij kunnen zijn zeker meevallen.

ik kan natuurlijk niet zeggen dat je niet in een vervelende situatie terecht zou kunnen komen, maar zoals je al schreef je bent 38, woont thuis, dus je ouders steunen, waarderen en houden van je in veel opzichten denk ik zo, anders zou je niet meer thuis zijn.

Zet je over je angst en schroom heen, is niet altijd makkelijk, maar het is de korste weg naar eigen geluk.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.
AAD10
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor mike1973 » 10 okt 2011 20:55

bedankt voor de reacties
ik denk wel dat er een vermoeden is want ben vroeger op internaat is betrapt als ik jongen met jongen oraal bezig was en die zegde alles door
met men vader heb ik wel ni zo n goede verstandhouding men moeder wel beter
persoonlijk heb ik me ergens voorgenomen als ik een relatie terug heb en die is stabiel dat ik het dan wel zou zeggen momenteel ben ik single
hoop ooit de ware te vinden wat ik wel weet is naar mate ik ouder ben geworden ik me ook meer en meer homo voel vroeger was het enkel sexueel aangetrokken verder niets maar tegen woordig is het dus het hele plaatje wil er ook liefde en genegenheid van krijg dus ben wel 100 percent homosexueel dat weet ik zeker als er nog mensen raad heeft schrijft het gerust
mike1973
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast