Het is nu 23 mei 2012 07:24

Hoe werkt een gaybar?

Vertel of lees ervaringen over clubs sauna's cafe's etc. hier

Berichtdoor Bert82 » 03 maart 2008 20:54

Wil binnenkort voor het eerst een gaybar bezoeken. Hoe werkt zoiets? Drink je alleen wat, kun je er ook neuken ,wat kan wel/niet? Wat is de gem. leeftijd daar?

Voordat ik rare dingen doe 8)
Bert82
Newbie
Newbie

Berichtdoor Bink » 03 maart 2008 23:27

Als elke andere gelegenheid. Je kan er niet neuken behalve wanneer er een darkroom of backroom is.

De gemiddelde leeftijd kan vrij hoog zijn (veelal niet boven 60). Veel hangt af van de gekozen bar. In sommige vind je echt alleen jong volk. De laatste tijd is er steeds meer oud volk want alle youngsters hangen voor hun computer. Weinig contact tussen de gasten behalve tussen de stamgasten. Nieuwkomers worden argwanend bekeken net als overal. Contact leggen kan heel moeilijk zijn en op andere momenten gaat het gewoon vanzelf. Je hoeft je er zelfs niet voor in te spannen en op andere momenten sta je je dood in te spannen om contact te krijgen en werkt er helemaal niets. Over contact leggen in gaybars zou iemand ooit een doctoraatsverhandeling moeten schrijven of zoiets met de titel "Hoe werkt geïnterioriseerde homohaat in contacten tussen homo's?" of iets in die trant. Hier is echt veel over te zeggen. Probeer er enkele en ga er heen alsof je naar de meest gewone gelegenheid gaat zonder wat dan ook te verwachten. De eerste regel is: "Verwacht niets, maar wees zelf bereid iets te geven".
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Steve » 03 maart 2008 23:42

Even 1 opmerking, de "youngsters" hangen niet per definitie voor de pc, maar die gaan uit in niet zo voor de hand liggende gelegenheden, meestal gewoon hetero gelegenheden, omdat ze homo gelegenheden toch een beetje blasé en over the top vinden. En ik moet zeggen dat dat ook voor mij steeds meer opgaat, afgelopen weekend heb ik de meeste lol in tijden gehad, genoeg gay jongeren, maar was een hetero tent.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Bink » 04 maart 2008 01:23

Ik zit eigenlijk ook meer in heterotenten, maar dat is een ander verhaal.
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 04 maart 2008 02:02

leg's uit...?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Jamie » 04 maart 2008 06:39

Steve schreef:Even 1 opmerking, de "youngsters" hangen niet per definitie voor de pc, maar die gaan uit in niet zo voor de hand liggende gelegenheden, meestal gewoon hetero gelegenheden, omdat ze homo gelegenheden toch een beetje blasé en over the top vinden. En ik moet zeggen dat dat ook voor mij steeds meer opgaat, afgelopen weekend heb ik de meeste lol in tijden gehad, genoeg gay jongeren, maar was een hetero tent.

Op je openingszin na ben ik het helemaal met je eens, kom al jaren in hetero kroegen en die zijn altijd erg gezellig.Hoe breder het publiek hoe leuker.
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor Jamie » 04 maart 2008 06:42

Bert82 schreef:Wil binnenkort voor het eerst een gaybar bezoeken. Hoe werkt zoiets? Drink je alleen wat, kun je er ook neuken ,wat kan wel/niet? Wat is de gem. leeftijd daar?

Voordat ik rare dingen doe 8)

Deze post had eerst gemoeten maar zo kan het ook, ik heb een vraag aan jouw; je bent 25 weet je echt niet hoe dat werkt?Ik kan me dat niet voorstellen.Wat doe je nu dan? Ik mag aannemen dat je weleens buiten komt? Ik ben oprecht benieuwd .
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor luco » 04 maart 2008 10:59

ik ga eigenlijk ook nooit uit in homogelegenheden, ik wordt niet graasg in een hokje gedrukt. En inderdaad er zijn meerdere homo's die uitgaan in hetro bars en is ook erg gezellig:)
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor maestro » 05 maart 2008 13:22

maakt mij niet uit of een tent he ho bi of whatever is, ik ga uit met vrienden voor de gezeligheid, niet omdat er een label aan de voordeur hangt..
maestro
Expert
Expert

Berichtdoor Helger » 10 maart 2008 17:07

op een hetero feest zal je ook zelden iemand met een ontbloot bovenlijf tegenkomen, das bij homo feesten wel anders, daar doe je niet meer mee als je je bovenlijf niet laat zien lijkt het wel :S
Helger
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Vincent » 13 maart 2008 12:25

Sinds de health rage, waar een fit lijf het ultimum is, is het idd een "must" om je fit lijf te showen in de gay wereld, waarom dat in de hetero wereld niet van toepassing is is voor mij een raadsel
Vincent
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Junyo » 15 maart 2008 21:34

Wat een gelul over vooroordelen en gezeik over bars zeg. Pfff...waarom trekt dit forum bijna alleen maar gestoorde mensen aan die niet serieus willen antwoorden op een serieuze vraag?

Ik ken heel wat gay-bars die totaal niet voldoen aan de platte vooroordelen zoals herhaaldelijk in bovenstaande berichten worden beschreven. Mijn kennis mag dan wel voornamelijk in Amsterdam zijn opgedaan, maar in kom ook nog wel eens in Breda, Enschedé en Arnhem. Veel verschillen heb ik, tussen deze 4 steden, nog niet waargenomen.

In Amsterdam heeft de gay-horeca zich een beetje verdeeld in 3 hoofd-gebieden. In de Reguliersdwarsstraat heb je de trendy bars. Zo heb je daar een gemixte (homo+hetero) Arc en een algemeen trendy Soho.

In de buurt van de Amstel heb je de meer 'Hollandse' cafés. Dit zijn de homo-bars waar je regelmatig Joling, Hazes en Gordon door de speakers zult horen schallen. Erg gezellig dus, als je daarvan houdt. ;)

En dan heb je nog de omgeving van de Warmoestraat waar, van oudsher, de leernichten uitgaan. Hoe het komt weet ik niet, maar de laatste jaren zul je, vooral in de Cockring, de Eagle en de Argos steeds vaker ook delen van het 'trendy' publiek tegenkomen, die, na het drinken van wat biertjes in de Reguliers, graag ook nog wat actie willen zien.

Mja...in Amsterdam zijn er letterlijk tientallen gay-cafés waar je njet zo makkelijk naar binnen kan stappen als in welk hetero-café dan ook. Het zijn bars waar zelfs de meeste hetero's zo naar binnen kunnen zonder dat ze opvallen. De scheidslijnen die er misschien 15 jaar geleden nog waren, zijn flink aan het vervagen.
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Junyo » 15 maart 2008 21:37

Helger schreef:op een hetero feest zal je ook zelden iemand met een ontbloot bovenlijf tegenkomen, das bij homo feesten wel anders, daar doe je niet meer mee als je je bovenlijf niet laat zien lijkt het wel :S

Ga jij wel eens naar hetero-feesten dan? Je lijkt er namelijk weinig vanaf te weten. Ik kom namelijk net zoveel ontblootte bovenlijven tegen op de hetero-feesten waar ik kom als op de homo-feesten.
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Junyo » 15 maart 2008 21:38

Vincent schreef:Sinds de health rage, waar een fit lijf het ultimum is, is het idd een "must" om je fit lijf te showen in de gay wereld, waarom dat in de hetero wereld niet van toepassing is is voor mij een raadsel

Nog meer bevooroordeelde onzin. Je ziet in een homo-bar net zoveel sportieve en minder-sportieve lichamen als in welke hetero bar dan ook.

Waar haal je deze "kennis" eigenlijk vandaan en kom je wel eens buiten?
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor ChatNOT » 16 maart 2008 00:17

Ik denk dat men meer an een gay club dan aan een gay bar dacht, maar om mensen met een andere mening dan de jouwe te trashen .... :roll: ..

Ik bedoel, je kent ze geeneens en je gooit allerlei verwijten naar ze toe, klinkt erg frusti
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Junyo » 17 maart 2008 20:59

Ik wordt ook wel erg gefrustreerd van het, keer op keer, horen van dezelfde vooroordelen. Je krijgt soms het idee dat iedereen elkaar maar een beetje zit na te praten en het vormen van een eigen mening over een bepaald onderwerp uit de mode is geraakt met de opkomst van het Internet. :cry:

Het zou een stuk helpen als mensen op forums eens zouden leren dat ze niet verplicht zijn om te antwoorden op vragen waar ze het antwoord niet op weten.
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Keer terug naar Gay Forum - Uitgaan