Het is nu 23 mei 2012 07:18

Hoe spiritueel zijn we hier ?

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor KinKy » 06 sep 2005 12:37

lang verhaal
zie dat je zelf overtuigd gelooft.

maar daar is mijn denkwijze niet door veranderd
wordt nog steeds triest hoe mensen reageren

zie nu weer new orleans
mensen worden vertrapt
door regering die oorlogsindustrie laat ratelen
en hun eigen burgers laten bekommren
de oorlog draait om geloof
islam moet niet de democratische weg op
dat past niet in hun cultuur
althans niet onze democratische
zelf hebben ze letterlijk eeuwen lang hun landen bestuurt
en vaak nog goed ook
volgens hun denkwijze
dus ..
yankee go home
en laat geloof erbuiten!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor T » 06 sep 2005 18:26

Ik wil eerst even kwijt dat ik niemand probeer te overtuigen. Mijn doel is alleen om nieuwe inzichten te geven. Als iemand hierdoor zal gaan geloven zou ik heel fijn vinden. Maar ieder moet het zelf inzien, om te geloven. Anders krijg je juist de hypocrite gelovers die geloven zodat andere het zien dat ze geloven. Ik wil mij hiervan distantiëren. En duidelijk maken dat wat ik vermeld alleen mijn mening is en niet bedoeld om iemand iets op te leggen.

_____________________________________________________________________________________

Ik ben het met je eens dat democratie niet per definitie hoeft te werken. Ik ben wel erg sterk voor minimaal een vorm van democratie. Het kan nooit lang goed gaan als één persoon volledige macht heeft. Of één groep het voor het zeggen heeft.

Dat al deze erge dingen gebeuren kan ik ook niet de goede reden voor geven. Maar het geloof is niet de hoofdreden, dat is de mens. Ik wil jou (kinky en evt. andere lezers) er alleen op wijzen dat de mens de oorlogen en de gruwel veroorzaken.

Misschien niet al het gruwel... Ben er niet overtuigd van, maar God zal misschien ook zijn aandeel hebben in de natuurrampen. Maar als dat zo is, is dat alleen een grote waarschuwing voor waar we als mensheid mee bezig zijn. De wereld gaat eraan als we op deze manier blijven leven. Ik heb het dan met name over het milieu e.d.

Maar ook hoe het milieu zich ontwikkeld hebben we aan ons zelf te danken. Hoe er op word gereageerd, dat is de mens. En als er naar het Woord zou worden geluistert, zou er veel beter gereageerd worden. Alleen al om de prioriteiten die de westerse wereld soms aanhoud, dan een wat evenwichtigere balans zou hebben.

Want de westerse wereld doet wel of ie zo goed is. Maar in feite staan onze prioriteiten erg scheef. De mensheid gaat niet meer per definitie voor op economie, of politieke lobby.

Het geloof brengt kracht met zich mee. En ik ben er van overtuigd dat het geloof niet de reden is van de oorlogen en maatschappelijke gruwelheden van tegenwoordig

Groetjes

T
T
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Kevin23 » 06 sep 2005 20:02

Luco, interessant. Kan je wat meer vertellen over die 6 levens, wie en wat je was en of er een reden is dat je nu homo bent. Want ik heb ooit gelezen dat mensen die in vorige leven vrouw waren en nu man zijn hun voorkeur voor mannen niet zijn kwijtgeraakt.

En weet je ook of je nog wat moet leren dit leven, en of je vorige levens misstappen hebt gemaakt waardoor je terugkwam naar de aarde?

Ik wil ook meer weten over mijn vorige leven want ook ik ben een oude ziel. Waar heb je dat laten doen en hoe betrouwbaar acht je dat?

Groetjes,

Lekkere Kevin
Kevin23

Berichtdoor luco » 09 sep 2005 20:35

Als je echt geintreseerd bent registreer je dan, dan kunnen we er eens over babbelen.
Maar ik acht wat en bij wie ik het allemaal heb laten doen voor 99% betrouwbaar.
Dus Lekkere kevin (haha) ik zou zeggen registreer je en pin me. :)
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Kevin23 » 09 sep 2005 21:34

Eeuhh...Heb ik al een tijdje gedaan luc :wink:

En volgens mij heb je ook privepost :wink: Al een tijdje :wink:

Veel knipoogjes he :wink:
Kevin23
Newbie
Newbie

Berichtdoor luco » 10 sep 2005 00:57

Vreemd, Ik heb niks van je ontvangen. :wink:
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor bitchboy » 30 sep 2005 09:14

ff terug gaand op het 1 ste bericht, zou ik zeggen wicca ( ikke dan )
if love is a drug, I guess where all sober, if hope is a song, I guess its over, if god's on the side, than god is a joker
bitchboy
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor T » 13 okt 2005 12:53

Hoi Bitchboy,

Van iemand zoals ik(gelovige) zal je waarschijnlijk niet zoveel op hebben. Maar ik wil je wel vragen: Hoe voel je je binnen dit wicca? Ik wil je eigenlijk ook even melden (en doe dit niet om je jou geloof van je af te praten) of je wist dat wicca gebasseerd is op het satanisme. Je hoeft me niet te geloven, maar bekijk het gewoon een goed, en houd het in je achterhoofd.

Ik zeg dit omdat ik heb gezien wat het met mensen doet. En niet zozeer tijdens het uiten van wicca, maar vooral als men er uit stapt. Demonen bozochten hen, beangstigde hen en terroriseerde hen. Maar ook ook tijdens het uiten van het wicca geloof kregen sommige mensen hier last van. Vooral nadat ze in aanraking waren gekomen met mensen die gelovig waren, alleen puur als vrienden of kennissen. Niet in gesprek geweest over verschillende geloven.

Bekijk het nog eens goed. Ik probeer je absoluut niet over te halen om nu over te stappen naar het christendom. Maar kijk gewoon eens met andere ogen naar je geloof.

Graag je reactie hierop

Groetjes

T
T
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor bitchboy » 13 okt 2005 13:35

demonen??? teroriseren ??? :euh: :euh: waar heb jij het over, zeker te veel nacht films gekeken :roll: :roll: Satanisme ut woord zegt het al S-A-T-A-N ik ben geen satanist ik ben een W-I-C-C-A !!!!! ik dood niet, ik vervloek niet, ik bezweer niet.En ik ben ook niet tegen het Christendom Hekserij is ouder dan het satanisme dat ik een paar eeuwen na het christendom ontstaan ( het satanisme ) om de kerk een poot uit te draaien, en daarbij satan is een christelijk iets bedacht om de boeren en voetvolk bij de Christelijke les te houden. en sorry maar ik ga met iedereen om maakt niet uit van welk geloof en ik hen nog steeds geen demonen,spoken,fantomen of de duivel zelf bij me op bezoek gehad :lol: lieve schat ik heb vaker zulke verhalen gehoord, en die zijn echt een broodje-aap verhalen verspil je tijd niet met denken dat wicca's eigenlijk satanisten zijn, zonde van je hersens :wink:
if love is a drug, I guess where all sober, if hope is a song, I guess its over, if god's on the side, than god is a joker
bitchboy
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor T » 13 okt 2005 15:05

Ik zeg ook niet dat alle wicca's satanisten zijn.

Het ligt er heel sterk aan hoe je met het wicca bezig bent.
Maar zeg niet dat het satanisme niet bestaat. Er zijn veel donkere krachten waar je je niet tegen kunt verzetten. En Satan of hoe je het ook wil noemen is niet zomaar een bangmaakerijtje!!!! En hekserij dat er eerder was als het het kwaad... Satanisme als geloof zou kunnen dat dat er later was. Maar het satanisme als het kwaad. Dat bestaat al zo lang deze aarde bestaat!

Maar de tekens die in het wicca voorkomen, de gebruiken die in het wicca voorkomen. Bestudeer maar eens iets van het satanisme en vind de overeenkomsten. En het satanisme staat op zich los van moorden en verkrachten. Satanisten geloven gewoon in het kwaad.

Maar zoals ik al zei, het ligt er heel sterk aan hoe je met wicca bezig bent!
Misschien reageerde ik een beetje "boer-met-hooivork-opjagend" dat was niet de bedoeling. Ik heb gewoon gezien wat het ook kan doen met mensen, en dat is niet van de late avond films. Ik heb het van dichtbij mee gemaakt en dat is zo verschrikkelijk eng!!!!!!!
Daarom als ik het nu hoor wil ik mensen er op wijzen wat het eigenlijk is, naar mijn idee, zeg ik er dan maar bij!

De mensen waar ik het dan over heb, en bedoel dan jou volgens mij er niet mee, hebben het zelf ook niet in de gaten. Ze doen toch goed....Ze maken gebruik van de natuur. Wat kwaads kan daar achter schuilen!
En Wicca bestaat omdat mensen dit niet merken en/of inzien. Wicca bestaat ook omdat het ook, op zichzelf lostaand, dingen heeft die goed zijn. Maar niet als je het verbind met alles er omheen wat Wicca priesters bijvoorbeeld allemaal doen!

Dus ik begrijp je interesse in Wicca, en het was niet mijn bedoeling om je van dingen te beschuldigen. Ik wilde je alleen maar vragen of je dit wist, en zo niet om het eens te bekijken. Als je vergenoeg gaat in het Wicca en het satanisme kom je heel dicht bij elkaar...

Maar echt het ligt er aan hoe je er mee bezig bent. En als je zelf ervaart dat je er goed mee bezig bent wie ben ik om jou dit eigenljik te vertellen.
Ik moest het alleen doen. Ik kon dit niet laten ivm de ervaringen die ik er mee heb gehad. Niet persoonlijk.

Dus alle respect voor jou!

Groetjes en liefs

T
Laatst bijgewerkt door T op 04 nov 2005 13:29, in totaal 1 keer bewerkt
T
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor bitchboy » 14 okt 2005 08:22

sorry T misschien was ik iets te fel in mijn antwoord gisteren, maar op het laaste punt van jou antwoord kan ik me niet in vinden.
"Als je vergenoeg gaat in het Wicca en het satanisme kom je heel dicht bij elkaar... " Satanisme is een copycat geloof om het zo te zeggen, kijk maar naar het omgekeerde kruis! of het omgekeerde avondster
( pentagram) ze gebruiken alles waar ze hun handen op kunnen krijgen :roll: best wel irritant daar om lijken de rituelen van het satanisme en wicca ook zo opelkaar,
bitchboy
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor T » 04 nov 2005 13:26

Hoi Bitchboy
Zo had ik het dan nog niet bekeken. Maar ondanks dat het satanisme een ' copy-catgeloof ' is. Het bestaat wel en het is geen nep geloof. Waarschijnlijk heb je wel gelijk ( ik neem aan dat jij iets beter bekend bent met het wicca dan ik namelijk). Maar daardoor is het gevaar nog niet geweken, en het feit blijft dat deze twee geloven of levensovertuigingen vrij dicht bijelkaar zitten. Het is daarom goed mogelijk om van het een in het ander te rollen. Maar ik geloof ook dat als een goed mens hier mee bezig is hij/zij de grenzen wel zou moeten aanvoelen. En ondanks je felle reactie :wink: , denk ik wel dat je tot die caterogie behoort van goede mensen.

(en stiekem hoop ik dat je hierdoor wat bewuster met wicca bezig bent. Want wat ik heb gezien gun ik niemand!)

Groetjes

T
T
Ontdekkend
Ontdekkend

Vorige

Keer terug naar Gay Forum - Religie