Hoe reageerden jouw ouders op je coming-out?
24 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hey
Ik vroeg me af hoe de meeste ouders reageren op een coming-out. Ik heb zelf nog niets verteld (ben ook nog niet 100% zeker), maar misschien...
Ik ben benieuwd dus bij deze:
Ik vroeg me af hoe de meeste ouders reageren op een coming-out. Ik heb zelf nog niets verteld (ben ook nog niet 100% zeker), maar misschien...
Ik ben benieuwd dus bij deze:
2b or n2b Gay
- Top Secret
- Ontdekkend

Mijn ouders waren eerst niet blij er mee(vanwegen geloofs overtuiging)
Maar nu vraagt mijn moeder zelfs als we in de stadt zijn of er een leuk Gay cafe in de buurt is.
Ik heb het wel vertelt toen ik een jaar het huis uit was(ik ben nu 31)
En ik denk dat dat in mijn geval wel beter was.
En over seks,je hebt toch ook je prive?
Wat je ook doet?
En of die jongen ook Homo is dat voel je wel aan.
(ik noem het altijd Het Roze Radertje)
Maar nu vraagt mijn moeder zelfs als we in de stadt zijn of er een leuk Gay cafe in de buurt is.
Ik heb het wel vertelt toen ik een jaar het huis uit was(ik ben nu 31)
En ik denk dat dat in mijn geval wel beter was.
En over seks,je hebt toch ook je prive?
Wat je ook doet?
En of die jongen ook Homo is dat voel je wel aan.
(ik noem het altijd Het Roze Radertje)
Even een reactie op je berrichtje,
Ik weet het nu sinds een poos dat ik lesbisch ben en ik voelde me op een gegeven moment zo ellendig dat ik er over ben gaan praten met mijn moeder.
Ze reageerde heel normaal en zei dat mijn geluk altijd voorop gaat, en dat dat niet uit maakt of dat met een man of vrouw is.
Ikdenk dat het goed is als je het aan je ouders verteld,je zult zien dat het en hele opluchting is ( bevrijding)
En dan maakt het niet uit hoe de reactie is,je komt voor je gevoel uit en dat is een goed ding voor jezelf.
Dikke kus
Saro
Ik weet het nu sinds een poos dat ik lesbisch ben en ik voelde me op een gegeven moment zo ellendig dat ik er over ben gaan praten met mijn moeder.
Ze reageerde heel normaal en zei dat mijn geluk altijd voorop gaat, en dat dat niet uit maakt of dat met een man of vrouw is.
Ikdenk dat het goed is als je het aan je ouders verteld,je zult zien dat het en hele opluchting is ( bevrijding)
En dan maakt het niet uit hoe de reactie is,je komt voor je gevoel uit en dat is een goed ding voor jezelf.
Dikke kus
Saro
Ik had een verkeerde timing: mijn moeder nam net een slok koffie en mijn vader zat tv te kijken.
Gevolgen: Mijn moeder verslikte zich en mij vader hoorde het niet (tja... vaders horen vaak niks als ze tv kijken...
), dus heb ik nog een keer heel hard gezegd: IK BEN HOMO!
Vervolgens zette mijn vader de tv uit, herstelde mijn moeder van de verslikking en reageerden ze positief (ze hadden toch al een vermoeden)
Ik ben het eens met Saro... het is een opluchting. Ook al wist ik vrijwel zeker dat het geen probleem voor mijn ouders zou zijn, gaf het toch een erg goed gevoel dat je dit onderwerp niet meer hoefde te vermijden.
Ben benieuwd naar je vervolgverhaal
Gevolgen: Mijn moeder verslikte zich en mij vader hoorde het niet (tja... vaders horen vaak niks als ze tv kijken...
Vervolgens zette mijn vader de tv uit, herstelde mijn moeder van de verslikking en reageerden ze positief (ze hadden toch al een vermoeden)
Ik ben het eens met Saro... het is een opluchting. Ook al wist ik vrijwel zeker dat het geen probleem voor mijn ouders zou zijn, gaf het toch een erg goed gevoel dat je dit onderwerp niet meer hoefde te vermijden.
Ben benieuwd naar je vervolgverhaal
Better pray for your sins
'Cuz the gay messiah's coming
'Cuz the gay messiah's coming
-

tim27 - Ontdekkend

Toen ik mijn moeder vertelde dat ik een vriendje had zei ze: "Och, dat is niet erg hoor. Ik heb het ook wel eens met een vrouw gedaan". Ik kan je vertellen dat ik meer geschokt was dan zij was.
Mijn vriendje's 'coming-out' ging echter wat minder voorspoedig. Dat was eigenlijk wel een complete ramp. Z'n vader lag twee dagen later in het ziekenhuis, z'n moeder overleed een maand later en ik ontmoette z'n vader dus op de begravenis en sprak pas echt met hem een jaar later.
Mja...
Mijn vriendje's 'coming-out' ging echter wat minder voorspoedig. Dat was eigenlijk wel een complete ramp. Z'n vader lag twee dagen later in het ziekenhuis, z'n moeder overleed een maand later en ik ontmoette z'n vader dus op de begravenis en sprak pas echt met hem een jaar later.
Mja...
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
-

Junyo - Wegwijs

Junyo schreef:Mijn vriendje's 'coming-out' ging echter wat minder voorspoedig. Dat was eigenlijk wel een complete ramp. Z'n vader lag twee dagen later in het ziekenhuis, z'n moeder overleed een maand later en ik ontmoette z'n vader dus op de begravenis en sprak pas echt met hem een jaar later.
Mja...
Wow!
Ik ben bi en dat heb ik ze gezegd.Me moeder boeit het niet en pa die zeikt! Er mogen geen jongens hier binnen komen tenzij het vrienden van me zijn
.Er mogen zoveel meisjes hier komen als ik wil.En ik mag alleen relatie hebben met een meisje.Hij wilt me dus niet met een jongen zien haha.Hij kan best wel vervelend zijn 
KinKy schreef:auw...........
dat die toevalligheden( want dat zijn 't) dit net moest passeren
maar nog steeds bij elkaar??
Ja, volgende week alweer 6 jaar en nog steeds heel gelukkig.
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
-

Junyo - Wegwijs

Ik heb het reuze getroffen, mijn ouders zijn tof, nooit een woord van, wat als, of weet je het zeker toen ik het vertelde, wel over safe sex enzo, nog steeds trouwens maar dat is okay heb twee vriebden die hiet over de vloer komen en ook om raad vragen omdat bij hen thuis er moeilijk overgedaan word.
-

Jamie - Moderator

Jamie schreef:Ik heb het reuze getroffen, mijn ouders zijn tof, nooit een woord van, wat als, of weet je het zeker toen ik het vertelde, wel over safe sex enzo, nog steeds trouwens maar dat is okay heb twee vriebden die hiet over de vloer komen en ook om raad vragen omdat bij hen thuis er moeilijk overgedaan word.
chapeau!!!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

in de tijd dat ik out kwam luisterde ik veel naar radio caroline
jaren '80
en 1 nummer van supertramp werd er regelmatig gedraaid
"Hide in your shell"
dat nr hoorde ik direct na 't gesprek met m'n ouders
" jongen, als je maar gelukkig wordt!"
en m'n pa er nog fijntjes bij "al denk ik dat je gelukkiger wordt als je trouwd"
nu weten we niet wie 't jurkje hier moet dragen dus trouwen zal er wel niet inzitten
en ben enorm blij dat m'n vader (m'n moeder ook een hele tijd lang, maar is inmiddels overleden) m'n 1e echte vriendje heeft leren kennen , is gaan waarderen en meemaakt dat we een gezellig stel zijn!
zo gezellig dat hij met m'n schoonmoeder is gaan samenwonen!
zo, verstop je nooit voor jezelf, je blijft enorm lang zoeken naar wie je bent terwijl dat een eerste vereiste is om gelukkig te worden, en daarna pas met een ander!
jaren '80
en 1 nummer van supertramp werd er regelmatig gedraaid
"Hide in your shell"
dat nr hoorde ik direct na 't gesprek met m'n ouders
" jongen, als je maar gelukkig wordt!"
en m'n pa er nog fijntjes bij "al denk ik dat je gelukkiger wordt als je trouwd"
nu weten we niet wie 't jurkje hier moet dragen dus trouwen zal er wel niet inzitten
en ben enorm blij dat m'n vader (m'n moeder ook een hele tijd lang, maar is inmiddels overleden) m'n 1e echte vriendje heeft leren kennen , is gaan waarderen en meemaakt dat we een gezellig stel zijn!
zo gezellig dat hij met m'n schoonmoeder is gaan samenwonen!
zo, verstop je nooit voor jezelf, je blijft enorm lang zoeken naar wie je bent terwijl dat een eerste vereiste is om gelukkig te worden, en daarna pas met een ander!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

KinKy schreef:zo gezellig dat hij met m'n schoonmoeder is gaan samenwonen!
-

Zodan - Post Lord

Mij vader zou dat homofiele gedrag er wel ff uitslaan..... 
- Potige_pieter
- Newbie

Das klote man voor die gene met dat zijn moeder overleed enzo
niet leuk om the horen
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ik het begin was ik wel bang en wist niet zeker wat me ouder zouden zeggen enzo. Ik voelde me niet echt lekker in me vel ene ik werd een beetj ziek van iederkeer msne met andere boys waneer me vader het niet zag en zo. Dus toen kwam het er op aan dat ik me eerste vriendje had
en me pa iederekeer vroeg wie is ze. waar woond ze etc dat ik er zo gek van werd dat ik zij Pa.... ik heb een vriend.. waarop me vader verbaast wachte.. 3 sec later was het zo van okeej.. Tis jouw lefe als jij maar gelukig bend
maar ja de verbasing was er wel enzo. bij me stief ma ging het vet makkelijk ma ( zo noem ik haar ik heb een vriendje zij ow leuk
ik ben blij voor je dus ik d8 heeft ze me wel goed verstaan
dus ik weer ma ik heb een vriendje hoor haar ja ik had het de eerste keer al gehoort
enzo
dusse dat was chiller maar ik weet nu wel dat ik na dat ik het verteld me veel happyer voel enzo
dusse Het lucht op
XD
als ik wist dat het zo makkelijk ging had ik het eerder gedaan
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ik het begin was ik wel bang en wist niet zeker wat me ouder zouden zeggen enzo. Ik voelde me niet echt lekker in me vel ene ik werd een beetj ziek van iederkeer msne met andere boys waneer me vader het niet zag en zo. Dus toen kwam het er op aan dat ik me eerste vriendje had
als ik wist dat het zo makkelijk ging had ik het eerder gedaan
^^
- boy1990
- Newbie

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast