hoe het te vertellen
14 berichten
• Pagina 1 van 1
ik ben brian ben 21 en weet sinds mijn 18 dat ik homo ben.
Met het uit de kast komen heb ik een probleem. mijn ouders zijn fel tegen homo's. ze zeggen als ze twee mannen zien zoenen op tv. gadverdamme. Je zouden die homo's meteen uit het land moeten zetten, laten ze een eigen land stichten. Ook heb ik weleens gevraagt hoe ze zullen reageren als iemand uit onze familie homo is. het antwoord was dan hoeven wij niks meer met diegene te maken te hebben.
dit is nou mijn probleem.
heeft iemand een oplossing voor mij.
xxxxxxxxxxx-jes brian
Met het uit de kast komen heb ik een probleem. mijn ouders zijn fel tegen homo's. ze zeggen als ze twee mannen zien zoenen op tv. gadverdamme. Je zouden die homo's meteen uit het land moeten zetten, laten ze een eigen land stichten. Ook heb ik weleens gevraagt hoe ze zullen reageren als iemand uit onze familie homo is. het antwoord was dan hoeven wij niks meer met diegene te maken te hebben.
xxxxxxxxxxx-jes brian
- trap_me
- Aftastend

Tsja, ik neem aan dat je dus nog bij je ouders woont? Het lijkt me, onder deze omstandigheden dus onmogelijk om uit de kast te komen.
Onder normale omstandigheden is het voor een homo beter om zo snel mogelijk uit de kast te komen aangezien zowel de homo als de ouders die moeilijke periode dan veel sneller achter zich kunnen laten. Dat heb ik ook aan mijn eigen vriend aangeraden toendertijd.
Ook zijn situatie liet een dergelijke 'onthulling' echter niet toe en ik ben wat voorzichtiger geworden.
Onder normale omstandigheden is het voor een homo beter om zo snel mogelijk uit de kast te komen aangezien zowel de homo als de ouders die moeilijke periode dan veel sneller achter zich kunnen laten. Dat heb ik ook aan mijn eigen vriend aangeraden toendertijd.
Ook zijn situatie liet een dergelijke 'onthulling' echter niet toe en ik ben wat voorzichtiger geworden.
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
-

Junyo - Wegwijs

Ik snap dat het erg moeilijk is voor je, je hebt waarschijnlijk een goede verstandhouding met je ouders maar dit stukje blijft knagen aan je, je kan nu niet meer jezelf zijn en voor je familie loop je met een masker op.
Niet echt een ideale situatie.
Maar, de soep wordt in de regel niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend. Je bent 21 en voor de wet volwassen, je ouders kunnen je niet meer tegenhouden in je doen en laten. Dat wil niet zeggen natuurlijk dat je dan maar vaarwel moet zeggen tegen je ouders, maar probeer eens te achterhalen welke van de 2 het mildste is (over algemeen de moeder) en ga met deze eens onder 4 ogen praten erover, want zo de situatie nu is, is geen leven en zal alleen maar erger worden. Misschien heb je een ander familielid een oom of tante die wel homo accepteert. Ga daar dan eens naar toe, deze kan je steunen dan als je naar je ouders gaat.
Het beeld wat de meeste hetero's over homo's hebben komt voort van wat men hoort, en als dat niet positief is dan hebben ze een negatief beeld van homo's. Maar je ouders overtuigen dat homo in wezen het zelfde is als hetero maar dan met eigen geslacht zouden je ouders een andere kijk kunnen geven over homo's.
Heb je wel eens gedacht om naar COC te gaan bij jullie in de buurt.
Je probleem is een vrij klassiek probleem en er zijn honderden andere die met het zelfde lopen. COC is hiermee bekent en kan je daarin ook helpen en steunen.
Ik hoop dat je iets hebt aan mijn antwoord.
Ik wens je veel sterkte toe en laat horen hoe het verloopt
Niet echt een ideale situatie.
Maar, de soep wordt in de regel niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend. Je bent 21 en voor de wet volwassen, je ouders kunnen je niet meer tegenhouden in je doen en laten. Dat wil niet zeggen natuurlijk dat je dan maar vaarwel moet zeggen tegen je ouders, maar probeer eens te achterhalen welke van de 2 het mildste is (over algemeen de moeder) en ga met deze eens onder 4 ogen praten erover, want zo de situatie nu is, is geen leven en zal alleen maar erger worden. Misschien heb je een ander familielid een oom of tante die wel homo accepteert. Ga daar dan eens naar toe, deze kan je steunen dan als je naar je ouders gaat.
Het beeld wat de meeste hetero's over homo's hebben komt voort van wat men hoort, en als dat niet positief is dan hebben ze een negatief beeld van homo's. Maar je ouders overtuigen dat homo in wezen het zelfde is als hetero maar dan met eigen geslacht zouden je ouders een andere kijk kunnen geven over homo's.
Heb je wel eens gedacht om naar COC te gaan bij jullie in de buurt.
Je probleem is een vrij klassiek probleem en er zijn honderden andere die met het zelfde lopen. COC is hiermee bekent en kan je daarin ook helpen en steunen.
Ik hoop dat je iets hebt aan mijn antwoord.
Ik wens je veel sterkte toe en laat horen hoe het verloopt
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Klassiek probleem. Mijn enige tip is: Leef je eigen leven voor zover dat mogelijk is zolang je nog onder de invloedssfeer van je ouwelui bent.
Tis best kut als je in die situatie zit. Maar jij moet verder Brian.
Hopelijk valt 't allemaal mee. Luco schreef 't al. De soep wordt meestal niet zo heet gegeten.
Je bent 21. Tijd om iets voor jezelf te vinden. "n eigen plek onder de zon.
Dan pas kan je los. Succes.
Tis best kut als je in die situatie zit. Maar jij moet verder Brian.
Hopelijk valt 't allemaal mee. Luco schreef 't al. De soep wordt meestal niet zo heet gegeten.
Je bent 21. Tijd om iets voor jezelf te vinden. "n eigen plek onder de zon.
Dan pas kan je los. Succes.
-

Zodan - Post Lord

trap_me schreef:ik ben brian ben 21 en weet sinds mijn 18 dat ik homo ben.
xxxxxxxxxxx-jes brian
Kom uit die kast, frisse eerlijkheid is altijd beter dan stinkende stiekumheid.
-

Jamie - Moderator

Jamie schreef:trap_me schreef:ik ben brian ben 21 en weet sinds mijn 18 dat ik homo ben.
xxxxxxxxxxx-jes brian
leuk gezegt Jami, maar is makkelijker gezegd dan gedaan en al helemaal met ouders die beweren niets meer van je te willen. Ik heb zelf ook ooit eens me ontfermt over iemand die huis uitgezet is omdat die homo was.
Kind was 16
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

luco schreef:Jamie schreef:trap_me schreef:ik ben brian ben 21 en weet sinds mijn 18 dat ik homo ben.
xxxxxxxxxxx-jes brian
leuk gezegt Jami, maar is makkelijker gezegd dan gedaan en al helemaal met ouders die beweren niets meer van je te willen. Ik heb zelf ook ooit eens me ontfermt over iemand die huis uitgezet is omdat die homo was.
Kind was 16
Niet mee eens, weet dat het moeilijk kan zijn, mijn allerbeste vriend had ook een nare situatie, onze ouders zijn ook nog eens bevriend dus dat gaf spanning aan alle vriendschappen, maar met geduld wel of niet van z'n ouders (er is altijd hulp ergens!) zal hij zich een stuk beter voelen.
Ben het dus met Kinky eens
Jamie
-

Jamie - Moderator

Ik denk dat je dit niet gelijk moet vertellen,eerst zeker zijn van wat je werkelijke gevoelens zijn.
Dan op een gegeven moment,door met vrienden,maar ook vriendinnen om te gaan,merken je ouders of beste vriende heus wel naar wie je je het meest voelt aangetrokken.
Zo is het bij mij gegaan,eigenlijk hebben mijn ouders mij uit de kast gehaald.Die stelde me op een gegeven moment de vraag of ik mogelijk meer in jongens geinteresseerd was.
Dit hebben ze gemerkt aan de manier hoe ik met vriendinnen,maar closer met vrienden omging.
Mijn ouders leven nu helaas niet meer,maar ze zijn alyijd trots op mij gebleven,op wie en vooral ook op wat ik ben.
Homoseksuele liefde is net zo puur en oprecht als heteroseksuele liefde,alleen deel je deze liefde met iemand van je eigen geslacht.
En daar is dus niets mis mee.
Mochten de mensen aan je vragen of je toevallig homoseksueel bent,moet je daar gerust zonder gene,ja op kunnen zeggen
Dan op een gegeven moment,door met vrienden,maar ook vriendinnen om te gaan,merken je ouders of beste vriende heus wel naar wie je je het meest voelt aangetrokken.
Zo is het bij mij gegaan,eigenlijk hebben mijn ouders mij uit de kast gehaald.Die stelde me op een gegeven moment de vraag of ik mogelijk meer in jongens geinteresseerd was.
Dit hebben ze gemerkt aan de manier hoe ik met vriendinnen,maar closer met vrienden omging.
Mijn ouders leven nu helaas niet meer,maar ze zijn alyijd trots op mij gebleven,op wie en vooral ook op wat ik ben.
Homoseksuele liefde is net zo puur en oprecht als heteroseksuele liefde,alleen deel je deze liefde met iemand van je eigen geslacht.
Mochten de mensen aan je vragen of je toevallig homoseksueel bent,moet je daar gerust zonder gene,ja op kunnen zeggen
Ik ben een sportieve,sociale en spontane wat oudere homoseksueel.
Jeugdig ogend en meegaand.
Jeugdig ogend en meegaand.
- jack123
- Aftastend

m'n vader had er wat moeite mee
maar is ni zeer trots op ons
een dame van wie wij 't huis kochten vertelde een beetje gepassioneerd over ons
hij meldde ons dat en vertelde ons met tranen in z'n ogen dat ze ons zulke lieve jongens vond
zijn we dus inderdaad ook
geweldig om dat te ontdekken bij je eigen vader
en nooit een moment gehad dat ik iets miste bij hem
maar toen vertelde hij over "zijn " gevoelens
prachtig
m'n vader had er wat moeite mee
maar is ni zeer trots op ons
een dame van wie wij 't huis kochten vertelde een beetje gepassioneerd over ons
hij meldde ons dat en vertelde ons met tranen in z'n ogen dat ze ons zulke lieve jongens vond
zijn we dus inderdaad ook
geweldig om dat te ontdekken bij je eigen vader
en nooit een moment gehad dat ik iets miste bij hem
maar toen vertelde hij over "zijn " gevoelens
prachtig
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

14 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast