Het is nu 22 mei 2012 22:06

Het is uit maar toch blijft die Ex in mijn hoofd

Alles over liefde, verliefd zijn en verliefd blijven.

Berichtdoor l0vE » 11 nov 2004 03:20

Hoe kan je van je afzetten als je ex een nieuwe vriend heeft, en als hij maar in je hoofd blijft malen.
Het is al een half jaar uit, maar de band is nog heel hecht. En ik kan het nog niet echt accepteren. Lig er zelfs 's-achts wakker van.
Hebben jullie hier ervaring mee, of is het iets psychisch?
l0vE
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Albert » 13 nov 2004 16:08

Fragment van een gedicht van mij:

Op Schiphol zag ik hem voor het eerst van mijn leven
Later bleek, hij was toch niet voor mij bestemd
De gedachte aan hem is gebleven
Oude liefde laat zich niet verzwijgen
Maar diep in mijn hart weet ik dat ik hem toch niet kan krijgen

Ik ben verliefd geweest op iemand die ik maar niet uit mijn hoofd kon krijgen.
Degene pastte precies in mijn denkbeeld en als klapper op de vuurpijl zag hij er ook nog eens goed uit. Een aantal jaren heb ik ‘s-nachts een enkele keer nog over hem gedroomd terwijl ik wist dat het nooit iets zou worden. Kennelijk brandde er diep in mijn hart toch nog ergens een waakvlammetje dat paraat stond om de boel weer op temperatuur te brengen. :?

Het waakvlammetje brandt nu niet meer en het dromen over hem is gestopt.
De factor tijd heelt dus kennelijk toch alle wonden, maar een oude liefde laat zich toch niet voor de volle 100% verzwijgen.

Albert.
Albert
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Fokke » 13 nov 2004 23:24

Mijn ervaring is vooral dat het net als stoppen met roken is (als je daar ervaring mee hebt dan), in het begin heb je die drang, die gewoonte, dat gevoel en verlangen naar maar naarmate de tijd voorbijgaat wordt dat allemaal veel minder.

MAAR... zelfs na een jaar kan ineens toch een gevoel weer opduiken, hoeft niet perse verdriet te zijn maar bv een vrolijke gedachte, dat moet je gewoon koesteren, hij maakt voortaan gewoon deel uit van je verleden.

Succes ermee, want makkelijk is het allemaal zeker niet!
Fokke
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor dolopvoeten » 21 nov 2004 12:07

Ruim 22 jaar geleden ontmoette ik de liefde van mijn leven. Het is nooit wat geworden.
Ik heb er ruim een jaar over gedaan om mijn leven weer enigszins op orde te krijgen en dacht dat het nooit zou lukken. Maar dat is het dus wel.
Ik heb het gevoel een plaats weten te geven en het blijft op een of andere manier altijd bij mij.

:wink:
dolopvoeten
Wegwijs
Wegwijs

Keer terug naar Gay Forum - Liefde