HELP!
10 berichten
• Pagina 1 van 1
GANGSTAA schreef:Hallo,
Ik ben een meisje en verliefd op een lesbische lerares bij mij op school. Wat moet ik doen? Hoe moet ik het haar vertellen? Of moet ik het niet vertellen?
Help, alsjeblieft!
vraag of ze je wilt begeiden en daarin jou op weg wilt helpen naar je eigen identiteit, zi heeft ervaring, gebruik 't maar misbruik 't niet!!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Dank je...maar ik weet echt niet hoe/of ik het haar moet vertellen. Want ik weet niet hoe ze erop gaat reageren! Dat weet je natuurlijk nooit, maar ik wil niet afgaan en ik wil niet dat mijn klas weet dat ik lesbisch ben, want ze
daarover en schelden ermee. Ik zag mijn lerares zelfs een keer huilen na de les, daarover.
Ik droom ook steeds vaker over haar. Niet zomaar een droom, maar dromen die heel echt lijken. Nou lijkt dit niks bijzonders, iedereen heeft dat wel eens, maar de dingen die ik droom gebeuren ook echt. Zo droomde ik dat ze na de les moest huilen, en ik heb ook een keer gedroomd dat we aan het zoenen waren (dit is trouwens niet gebeurd, komt maybe nog
) maar ik vind dat best wel eng
.
Mijn liefde wordt steeds heviger nu het einde van het schooljaar nadert. Ik heb mijzelf voorgenomen het haar voor de vakantie te vertellen, maar ik heb nog ong. 4 weken en ik ben er nog lang niet klaar voor! Hoe moet ik dit doen?
P.S. Wat bedoel je met "Gebruik het, maar misbruik het niet!' ?
Help, alsjeblieft!
daarover en schelden ermee. Ik zag mijn lerares zelfs een keer huilen na de les, daarover.Ik droom ook steeds vaker over haar. Niet zomaar een droom, maar dromen die heel echt lijken. Nou lijkt dit niks bijzonders, iedereen heeft dat wel eens, maar de dingen die ik droom gebeuren ook echt. Zo droomde ik dat ze na de les moest huilen, en ik heb ook een keer gedroomd dat we aan het zoenen waren (dit is trouwens niet gebeurd, komt maybe nog
Mijn liefde wordt steeds heviger nu het einde van het schooljaar nadert. Ik heb mijzelf voorgenomen het haar voor de vakantie te vertellen, maar ik heb nog ong. 4 weken en ik ben er nog lang niet klaar voor! Hoe moet ik dit doen?
Help, alsjeblieft!
"Age is just a number. Love is deep deep inside"
- GANGSTAA
- Aftastend

Met je lerares kun je denk ik wel in vertrouwen spreken, omdat jullie min of meer in hetzelfde schuitje zitten. Er zijn vast wel momenten waar je even privé met haar kan spreken. Op alle onderwijsinstellingen zijn vertrouwenspersonen voor de leerlingen, als dat je mentor of leerlingbegeleider niet is kun je hen vragen wie dat dan wel doet op jouw instelling. Met hen kun je deze situatie beter bespreken, lijkt me, dan met anonieme mensen op het internet.
Wordt er op je school niets gedaan aan deze anti-homo atmosfeer? Bijvoorbeeld voorlichting of een GSA?
Zou je wel met je lerares spreken dan lijkt het me het begin van meerdere gesprekken dus hoef je niet direct te vertellen dat je je aangetrokken voelt tot haar; leg de nadruk eerst maar op homoseksualiteit. Voor haar als docent kan de situatie namelijk ook problematisch(er) worden als ze weet dat jij je tot haar aangetrokken voelt.
Probeer dit probleem in ieder geval aan goede mensen in je omgeving voor te leggen (de vertrouwenspersoon, goede vriendinnen, familie, etc.), dat zorgt ervoor dat jij je veiliger voelt en zal vast en zeker helpen met het overwinnen van deze problematische situatie.
Wordt er op je school niets gedaan aan deze anti-homo atmosfeer? Bijvoorbeeld voorlichting of een GSA?
Zou je wel met je lerares spreken dan lijkt het me het begin van meerdere gesprekken dus hoef je niet direct te vertellen dat je je aangetrokken voelt tot haar; leg de nadruk eerst maar op homoseksualiteit. Voor haar als docent kan de situatie namelijk ook problematisch(er) worden als ze weet dat jij je tot haar aangetrokken voelt.
Probeer dit probleem in ieder geval aan goede mensen in je omgeving voor te leggen (de vertrouwenspersoon, goede vriendinnen, familie, etc.), dat zorgt ervoor dat jij je veiliger voelt en zal vast en zeker helpen met het overwinnen van deze problematische situatie.
Laatst bijgewerkt door Diederick op 25 mei 2011 21:16, in totaal 1 keer bewerkt
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

GANGSTAA schreef:Dank je...maar ik weet echt niet hoe/of ik het haar moet vertellen. Want ik weet niet hoe ze erop gaat reageren! Dat weet je natuurlijk nooit, maar ik wil niet afgaan en ik wil niet dat mijn klas weet dat ik lesbisch ben, want zedaarover en schelden ermee. Ik zag mijn lerares zelfs een keer huilen na de les, daarover.
Ik droom ook steeds vaker over haar. Niet zomaar een droom, maar dromen die heel echt lijken. Nou lijkt dit niks bijzonders, iedereen heeft dat wel eens, maar de dingen die ik droom gebeuren ook echt. Zo droomde ik dat ze na de les moest huilen, en ik heb ook een keer gedroomd dat we aan het zoenen waren (dit is trouwens niet gebeurd, komt maybe nog) maar ik vind dat best wel eng
.
Help, alsjeblieft!
precies zoals ik 't bedoel;
gebruik haar kennis, maar misbruik 'tniet. dus niet zoenenect. gewooon je op weg helpen.
Er ishier geen echte lesbische kennis op dit forum dus de deskundigheid ontbreekt maar zoek die vooral.
Er zullen zeker fora bestaan die je er meer ervaringsdeskundig op weg kunnen helpen en die je meer de juiste riching op kunnen sturen. Spreek hen aan dan kom je in de juiste positie. Maar schroom vooral niet om hier te blijven posten. Je bent er ook 1 van ons!!!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Diederick schreef:Met je lerares kun je denk ik wel in vertrouwen spreken, omdat jullie min of meer in hetzelfde schuitje zitten. Er zijn vast wel momenten waar je even privé met haar kan spreken. Op alle onderwijsinstellingen zijn vertrouwenspersonen voor de leerlingen, als dat je mentor of leerlingbegeleider niet is kun je hen vragen wie dat dan wel doet op jouw instelling. Met hen kun je deze situatie beter bespreken, lijkt me, dan met anonieme mensen op het internet.
je was me net voor, goede vriend!
Ik kan 't niet beter vertellen, je bent top!!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Diederick schreef:Met je lerares kun je denk ik wel in vertrouwen spreken, omdat jullie min of meer in hetzelfde schuitje zitten. Er zijn vast wel momenten waar je even privé met haar kan spreken. Op alle onderwijsinstellingen zijn vertrouwenspersonen voor de leerlingen, als dat je mentor of leerlingbegeleider niet is kun je hen vragen wie dat dan wel doet op jouw instelling. Met hen kun je deze situatie beter bespreken, lijkt me, dan met anonieme mensen op het internet.
Dank je! Ik zal zeker proberen met haar te praten! Ik snap natuurlijk dat het voor haar heel moeilijk is dat mensen met homo enz. schelden, maar of de anderen dat begrijpen? Ik geloof ook niet dat mensen naar die homo-voorlichting luisteren. Ik kan het proberen?
Het zou trouwens ook kunnen dat zij zich ook tot mij aangetrokken voelt, want ze durft me niet aan te kijken, en ze lacht alleen maar naar mij tijdens de les. Het lijkt wel of ze alleen mij mag (omdat ík niet met homo enz. scheld)
Verder heb je me heel erg geholpen met mijn probleem; nogmaals heel erg bedankt!
"Age is just a number. Love is deep deep inside"
- GANGSTAA
- Aftastend

GANGSTAA schreef:Dank je! Ik zal zeker proberen met haar te praten! Ik snap natuurlijk dat het voor haar heel moeilijk is dat mensen met homo enz. schelden, maar of de anderen dat begrijpen? Ik geloof ook niet dat mensen naar die homo-voorlichting luisteren. Ik kan het proberen?
Het zou trouwens ook kunnen dat zij zich ook tot mij aangetrokken voelt, want ze durft me niet aan te kijken, en ze lacht alleen maar naar mij tijdens de les. Het lijkt wel of ze alleen mij mag (omdat ík niet met homo enz. scheld)
Verder heb je me heel erg geholpen met mijn probleem; nogmaals heel erg bedankt!
Graag gedaan.
Mijn ervaring in het geven van voorlichting is dat het probleem meestal is dat jongeren te weinig weten over homoseksualiteit en geen homo's denken te kennen in hun omgeving. Zodra homoseksualiteit een gezicht heeft gekregen wordt het moeilijker om 'anonieme homo's' te pesten. Schelden met 'homo' is een ander verhaal, maar voorlichting kan wel het begin van verbetering vormen op dat gebied.
Als je docente echt verliefd op je is heeft ze een probleem (en jij ook). Het is namelijk verboden voor een docent om een relatie te hebben met een pupil. Dat is wat ik bedoelde met "[voor haar] kan de situatie namelijk ook problematisch(er) worden als ze weet dat jij je tot haar aangetrokken voelt". Als er geruchten ontstaan of er echt een relatie ontstaat staat haar baan (en carrière) op de tocht.
Je kunt bij je docente vragen om een privé gesprek, dan hebben jullie beide alle tijd - wat denk ik wel nodig is met zoiets emotioneels als dit. Doe het dus niet even in een tussenuurtje is wat ik wil zeggen.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Je moet geen relatie met haar willen opbouwen. Ze is lerares en dus ouder dan jij. Dit kan niet goedgaan.
Queen of hearts
</3
</3
-

JustMe1112 - Aftastend

JustMe1112 schreef:Je moet geen relatie met haar willen opbouwen. Ze is lerares en dus ouder dan jij. Dit kan niet goedgaan.
Dat ze ouder is heeft er niets mee te maken, het is dat zij docente is en GANGSTAA haar pupil; die machtsverhouding is volgens het Nederlandse recht te riskant en daarom verboden. Als beide partners 16 jaar of ouder zijn maakt leeftijdsverschil in principe niet meer uit voor de wet.
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

10 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Liefde