Het is nu 22 mei 2012 21:07

GLAAD award voor Ricky Martin

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Steve » 18 feb 2011 21:56

Ricky Martin mag volgende maand een prijs in New York ophalen. De coming-out van de zanger en zijn strijd voor gelijke rechten is een reden voor de Amerikaanse homo-organisatie GLAAD de ster in het zonnetje te zetten. Dat is te lezen op de site van de homobeweging.

Afbeelding

Gay and Lesbian Alliance Against Defamation (GLAAD) reikt de Vito Russo Award uit aan bekende mensen die openlijk uitkomen voor hun homoseksuele geaardheid. De 39-jarige Martin liet lang in het midden of hij op mannen of vrouwen viel, maar kwam vorig jaar op zijn site uit de kast met de woorden: ik ben trots om te zeggen dat ik een gelukkige homoseksuele man ben.

'Ricky's coming-out veranderde het leven van vele homoseksuele en transseksuele jonge Latino's. Zij kenden lange tijd geen homoseksuele mensen om tegen op te kijken', aldus de organisatie. 'Door zijn muziek, videoclips en interviews heeft Ricky de belangrijke boodschap overgebracht dat onze community hetzelfde wil als alle mensen: een gelijke kans om een familie te beginnen en zorgen voor onze geliefden.' De prijs ging eerder naar sterren als Rosie O'Donnell, Tom Ford en Cynthia Nixon.

Actrice Kristen Chenoweth, bekend van series The West Wing en Pushing Daisies, krijgt een maand later de Vanguard Award. De organisatie eert haar omdat ze in opstand kwam tegen een artikel van Newsweek waarin werd gesuggereerd dat homoseksuele acteurs geen hetero kunnen spelen. Die prijs is ook een bekende van Drew Barrymore, Charlize Theron en Antonio Banderas.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Pianoman » 09 maart 2011 23:49

You Go Ricky. :verliefd:
Pianoman
Wegwijs
Wegwijs

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws