Het is nu 11 feb 2012 21:01

Gevoelens voor me vriendin?

Alles over liefde, verliefd zijn en verliefd blijven.

Berichtdoor OneWingedAngel » 03 jan 2010 00:43

Hoi, ik ben een meisje van 16 jaar (ik heb mijn 'Coming Out' nog niet gehad)
en ik begin sinds vorig jaar steeds gedachtes te krijgen dat ik misschien Gay zou zijn, 3/4 jaar geleden moest ik nog niks van Gays hebben, maar langzaam begon ik ze te accepteren en het zelfs leuk te vinden
maar nu dat ik zelf denk dat ik misschien Gay ben, voelt het raar
Ik dacht dat die gedachtes wel vanzelf over zouden gaan, zeker nadat ik een vriendje kreeg, wat na 3 maanden alweer uitging (door mij) ookal vond ik hem al zeker 2 jaar leuk
Rond die tijd leerde ik ook een meisje kennen die ik eerst via het internet had ontmoet, het klikte heel goed tussen ons als vrienden
maar sinds ik haar de laatste keer zag vorige maand, heb ik deze rare gedachtes in me hoofd, alsof ik gevoelens voor haar heb
altijd als ze heel close is met een ander meisje word ik heel jaloers, ik krijg dan ook van die gedachtes dat ze alleen zo close mag zijn met mij, ookal weet ik dat dat egoistisch is
elke keer als ik haar zo close zie doen, word ik heel depresief, maar tog kan ik nog niet uitmaken of deze gevoelens egt zijn of niet
zover ik weet is ze zelf ook Gay/Bi, maar dat maakt het er voor mij nog steeds niet makkelijker op
we wonen ook nog is heel ver uit elkaar, dus ik weet ook niet of dat ook wel zou kunnen werken

ik heb egt geen idee wat ik moet doen, deze gevoelens maken me depresief, maar ik wil haar als vriendin ook niet kwijtraken
"I just wish I could spent one day in your arms"
OneWingedAngel
Newbie
Newbie

Berichtdoor Diederick » 03 jan 2010 01:27

Hoi Angel,

Ik begrijp dat het lastig is om te merken dat je (misschien) afwijkt van het patroon dat mensen, waaronder waarschijnlijk ook jijzelf, van je hadden verwacht. Natuurlijk is dat niet leuk en wordt je daar misschien zelfs een beetje depri van. Dit proces maakt iedere homo- of biseksueel in zekere mate mee.

Wat je goed moet beseffen is dat je nog relatief jong bent. Gelukkig kunnen we in Nederland redelijk goed praten over dit soort dingen, dus hoef je je gevoelens niet te onderdrukken tot je goed en wel getrouwd bent en kinderen hebt met een man. Dat scheelt een hoop gedoe :) Het is dus juist goed dat je nu 'gemengde gevoelens' hebt, want je kunt dat nu rustig onderzoeken en eventueel uitproberen.

Je zult verbaast zijn hoeveel mensen 'nieuwsgierig' zijn op jonge leeftijd (tot een jaar of 20, maar ook dan nog hoor). Daar is niks mis mee. Wat ik je mee wil geven is dat je echt nu nog geen beslissing hoeft te nemen over wat je seksualiteit is; als je nog twijfelt, is dat absoluut geen probleem. Je puberteit duurt nog ongeveer tot je 23 bent, pas dan ben je echt volwassen en zullen ook je hormonen tot rust komen (voor zover de vrouwelijke hormonen-huishouding tot rust kan komen). Dan, maar waarschijnlijk een beetje eerder, zul je duidelijkheid hebben over wat je nu echt wilt.

Of je nu als hetero, biseksueel of lesbo geboren bent, maakt gelukkig niet meer uit voor Nederland. Dus denk rustig na over wat je voelt, praat er over met andere mensen en ontdek zo wat je nu eigenlijk het liefste hebt. Onderdruk in ieder geval niet wie je bent, dat zou erg zonde zijn.

Als je bang bent dat je vriendin slecht reageert, kun je eerst even polsen hoe ze eigenlijk denkt over homo's (lesbo's/biseksuelen). Waarschijnlijk kun je over dit onderwerp praten met je vriendin; en misschien ook vertellen dat jij ook (wel eens) zulke gevoelens hebt. Ik neem aan dat je goed kunt aanvoelen of onderwerpen goed of slecht vallen bij je vriendin.

Uiteindelijk wil ik je nog een site aanbieden die je directe en ook persoonlijke hulp kan bieden. Voor als je vragen hebt, met problemen zit of het echt even niet meer aan kunt. Het COC is de oudste Nederlandse organisatie die opkomt voor homo belangen. Bij jou in de buurt zit vast ook een afdeling met vrijwilligers die waarschijnlijk hetzelfde hebben doorgemaakt als waar jij nu middenin zit. Op onderstaande link is een overzicht weergegeven:
http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=none&pagina=kaart
En je hoeft trouwens niet homo te zijn om gebruik te maken van het COC. Als je twijfelt of gewoon vragen hebt kun je daar ook zeker terecht. Zelf zit ik bij COC Groningen/Drenthe, je kunt mij natuurlijk ook PM-en als je meer vragen hebt of weer van dit forum gebruik maken.

Veel succes,

Diederick
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Keer terug naar Gay Forum - Liefde