Geloof je in God / Allah / Jahweh?
30 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Ik doe niet aan religie. Net politiek, brengt alleen maar gedoe met zich mee 
Ik geloof wel in "iets" , wat dat iets is, is voor mij nog ongedefinieerd, maar ik ben ervan overtuigd dat er een grotere, voor levenden onbereikbare wereld is voorbij die van onszelf.
Ik geloof, zonder bewijs, dat wij mensen uit energie bestaan, en dat die energie voortleeft na onze dood.
Ik vind religie een mensending. Door mensen bedacht, door mensen in stand gehouden en helaas door mensen bevochten. Daarbij zijn mensen omgekomen, wat de zogenaamd door God(of Allah) geschonken "regels" tegenspreekt.
Ik respecteer ieders geloof maar idd, kom niet bij mij aan met van die overtuigingsdrang. Dan ga ik me juist nog harder ertegen afzetten haha
Ik geloof wel in "iets" , wat dat iets is, is voor mij nog ongedefinieerd, maar ik ben ervan overtuigd dat er een grotere, voor levenden onbereikbare wereld is voorbij die van onszelf.
Ik geloof, zonder bewijs, dat wij mensen uit energie bestaan, en dat die energie voortleeft na onze dood.
Ik vind religie een mensending. Door mensen bedacht, door mensen in stand gehouden en helaas door mensen bevochten. Daarbij zijn mensen omgekomen, wat de zogenaamd door God(of Allah) geschonken "regels" tegenspreekt.
Ik respecteer ieders geloof maar idd, kom niet bij mij aan met van die overtuigingsdrang. Dan ga ik me juist nog harder ertegen afzetten haha
Hmmm...wat zal ik hier nu eens verzinnen?
-

Phantas - Aftastend

Ik ben heel religieus opgevoed. Maar ik vroeg me steeds af wat het woord geloof betekent. Niemand weet het uit te leggen. Ik weet nog altijd niet wat ermee wordt bedoeld. Geloven is het meest nietszeggende woord dat ik ken. Ik weet dus niet wat wordt bedoeld met "Geloof je in...?"
Geen mandekking zonder condoom
-

Bink - Post Lord

Bink schreef:Ik ben heel religieus opgevoed. Maar ik vroeg me steeds af wat het woord geloof betekent. Niemand weet het uit te leggen. Ik weet nog altijd niet wat ermee wordt bedoeld. Geloven is het meest nietszeggende woord dat ik ken. Ik weet dus niet wat wordt bedoeld met "Geloof je in...?"
Geloven = (volgens mij) overtuigd zijn van iets zonder daarvoor bewijs te hebben
-

Phantas - Aftastend

Het blijft toch een bijzonder bedenkelijk begrip. We hebben al "denken" of "overtuigd zijn". Waarom heb je dan nog het woord "geloven" nodig? De taal heeft al alle vereiste woorden en dan komt daar plots "geloven" bovenop met al wat daar wellicht terecht, maar vooral ten onrechte aan verbonden wordt!!!!!!!!!!!!!!!! Bovendien wordt het woord totaal onbegrijpelijk als je bijbel/koran/torah leest. Een bedenkelijker woord is nauwelijks denkbaar.
Geen mandekking zonder condoom
-

Bink - Post Lord

Bink schreef:Het blijft toch een bijzonder bedenkelijk begrip. We hebben al "denken" of "overtuigd zijn". Waarom heb je dan nog het woord "geloven" nodig? De taal heeft al alle vereiste woorden en dan komt daar plots "geloven" bovenop met al wat daar wellicht terecht, maar vooral ten onrechte aan verbonden wordt!!!!!!!!!!!!!!!! Bovendien wordt het woord totaal onbegrijpelijk als je bijbel/koran/torah leest. Een bedenkelijker woord is nauwelijks denkbaar.
Tja, ik weet het ook niet hoor
-

Phantas - Aftastend

Bovengenoemde zijn ontsproten uit de geest van lieden die er op kicken om andere mensen te onderdrukken.
Ik geloof maar in 2 zaken op deze aardkloot:
- De Natuur
- Mezelf.
En met een beetje wederzijds respect voor elkaar (wat iets anders is dan het met elkaar eens zijn) komen we een stuk verder dan al die religieuze fanatici onder elkaar...
Ik geloof maar in 2 zaken op deze aardkloot:
- De Natuur
- Mezelf.
En met een beetje wederzijds respect voor elkaar (wat iets anders is dan het met elkaar eens zijn) komen we een stuk verder dan al die religieuze fanatici onder elkaar...
-

Talldutch - Ontdekkend

Ik geloof absoluut in God. Voor mij is dat glasheldere logica en heel normaal, en niets vreemds aan of iets dat uitleg behoeft zelfs. Maar nou komt ie: dat is verder niet eens religiegebonden. Ik volg geen religieuze leerweg, al haal ik wel m'n inspiratie uit geschriften waarbij het uitgangspunt is dat deze zijn geopenbaard en niet vanuit eigen-ideeën van de mens komen. Maar daarin richt ik mij niet tot slechts één bron. Als ik dan iets ben, dan is het multi-religieus of zo.
Maar ook dat niet. Ik geloof gewoon dat God bestaat, niet dat zijn woorden zijn vastgelegd in één document dat de waarheid in zijn eentje draagt en de rest ongeldig of incompleet maakt. Geen enkele religieuze leer is perfect, zoals ook geen mens perfect is. En nee, ook de Qur'an/Islam is niet perfect, al beweert die leer dat nog zo van zichzelf. De perfecte leer zou vrij van tegenstrijdigheden zijn, en die is er voor zover ik weet niet, in geen enkele religie in kant-en-klare boekvorm. Wat dat betreft denk ik dat we in alle richtingen van de waarheid kunnen vinden en we het kaf door eigen weten en ervaring van het koren moeten zien te scheiden. The truth is in everything, and God everywhere...
Maar ook dat niet. Ik geloof gewoon dat God bestaat, niet dat zijn woorden zijn vastgelegd in één document dat de waarheid in zijn eentje draagt en de rest ongeldig of incompleet maakt. Geen enkele religieuze leer is perfect, zoals ook geen mens perfect is. En nee, ook de Qur'an/Islam is niet perfect, al beweert die leer dat nog zo van zichzelf. De perfecte leer zou vrij van tegenstrijdigheden zijn, en die is er voor zover ik weet niet, in geen enkele religie in kant-en-klare boekvorm. Wat dat betreft denk ik dat we in alle richtingen van de waarheid kunnen vinden en we het kaf door eigen weten en ervaring van het koren moeten zien te scheiden. The truth is in everything, and God everywhere...
- Tosti_ijzer
- Aftastend

Tosti_ijzer schreef:Ik geloof absoluut in God. Voor mij is dat glasheldere logica en heel normaal, en niets vreemds aan of iets dat uitleg behoeft zelfs. Maar nou komt ie: dat is verder niet eens religiegebonden. Ik volg geen religieuze leerweg, al haal ik wel m'n inspiratie uit geschriften waarbij het uitgangspunt is dat deze zijn geopenbaard en niet vanuit eigen-ideeën van de mens komen. Maar daarin richt ik mij niet tot slechts één bron. Als ik dan iets ben, dan is het multi-religieus of zo.
Als jij je er lekker bij voelt moet je het doen.
Maar, laten we even duidelijk zijn...we gaan zieltjes winnen hier.
-

Jamie - Moderator

Jamie schreef:Tosti_ijzer schreef:Ik geloof absoluut in God. Voor mij is dat glasheldere logica en heel normaal, en niets vreemds aan of iets dat uitleg behoeft zelfs. Maar nou komt ie: dat is verder niet eens religiegebonden. Ik volg geen religieuze leerweg, al haal ik wel m'n inspiratie uit geschriften waarbij het uitgangspunt is dat deze zijn geopenbaard en niet vanuit eigen-ideeën van de mens komen. Maar daarin richt ik mij niet tot slechts één bron. Als ik dan iets ben, dan is het multi-religieus of zo.
Als jij je er lekker bij voelt moet je het doen.
Maar, laten we even duidelijk zijn...we gaan zieltjes winnen hier.
Wat voor zieltjes gaan 'we'(?) winnen hier? Vanuit welke motivatie wil je zieltjes winnen? Wat heb je te bieden daarvoor dan?
- Tosti_ijzer
- Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Religie