Het is nu 22 mei 2012 20:29

Gaypride met gay kids (?)

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Vincent » 20 jan 2007 04:32

Voor het eerst zal tijdens de Canal Parade tijdens de Gay Pride Amsterdam een boot voor jongeren onder de 16 meevaren. De boot is het initiatief van de veertienjarige Danny. Om leeftijdsgenoten uit te nodigen hem op 4 augustus op zijn boot te vergezellen, lanceert hij de website dannysparade.nl.
Jongeren komen steeds jonger uit de kast, maar vinden geen aansluiting bij reguliere instanties. De scholier heeft zelf het initiatief genomen om te voorkomen dat jongeren tijdens de Pride buiten de boot vallen.

“vaar mee!”
Op de website dannysparade.nl roept Danny Hoekzema leeftijdsgenoten op om tijdens de botenoptocht op 4 augustus met hem mee te varen. "Ik wil graag meevaren omdat ik nu al anderhalf jaar uit de kast ben en ik heb gemerkt dat er eigenlijk niks is voor jongeren onder de zestien." Danny regelde met wat hulp van COC Nederland een boot waarop in totaal zo’n dertig jongeren tussen de elf en zeventien jaar kunnen meevaren.

Niet alleen de Gay Pride vormt een probleem. Jongeren onder de zestien zijn niet welkom in uitgaansgelegenheden, kunnen niet naar gespreksgroepen van Stichting De Kringen en ook een profiel aanmaken op websites als gay.eu is niet mogelijk. Er zijn enkele COC-gespreksgroepen waar 16-min jongeren welkom zijn, maar die zijn niet altijd in de buurt, en de jongerenkampen van Stichting Outway worden maar één keer per jaar georganiseerd.

Danny: "Je kunt wel zeggen dat hetero’s van onze leeftijd ook niet mogen uitgaan, maar die kunnen elkaar ontmoeten op school, bij verenigingen en speciale jongerenparty’s. Wij hebben dat allemaal niet."

Danny, die al in verschillende media vertelde over zijn coming-out, vindt het belangrijk dat duidelijk wordt dat er homoseksuele jongeren van zestien jaar en jonger zijn. "Dus ben jij tussen de elf en zeventien jaar en ben jij het met mij eens, vaar dan tijdens de Gay Pride op 4 augustus met mij mee!"

Bron: COC
Vincent
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor ChatNOT » 23 jan 2007 13:10

Sorry, (vanaf) 11 jaar en op de gay pride in de boot :roll:
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 23 jan 2007 13:13

Is daar dan iets mis mee
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor ChatNOT » 23 jan 2007 13:14

Ik heb niet het idee dat je op je 11e al kunt weten (lees: begrijpen) wat je seksuele voorkeur is, laat staan dat je al aan het ontdekken bent.
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Patrick18 » 23 jan 2007 13:48

Vincent schreef:"Ik wil graag meevaren omdat ik nu al anderhalf jaar uit de kast ben en ik heb gemerkt dat er eigenlijk niks is voor jongeren onder de zestien."

Hij bedoelt natuurlijk voor homo's.Voor hetero's is er genoeg.Ik ging zelfs op me 12de naar de tienerdisco :roll:.

11 jaar is wel erg overdreven hoor.Me broertje is 12 en als hij homo was zou ik hem zoiets verbieden.Dat is echt te jong om bij zoiets te zijn.Zo kunnen ze meteen beginnen met hun nichtenleven :?.Omdat ze denken dat homo's zo zijn.Handtasjes, leren kleding, strings, hangende pols... Nee dit kan niet.

er zullen dan ook vast pedo's op af komen..
Patrick18

Berichtdoor Zodan » 23 jan 2007 18:13

Parick schreef:

[Omdat ze denken dat homo's zo zijn.Handtasjes, leren kleding, strings, hangende pols... Nee dit kan niet.]

handtasjes? Hangende pols? Welke homo's heb jij leren kennen?
Ik heb wel n losse pols. Van t darten he. Handtasjes zijn wel handig. Om mee te slaan bijv. :D
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Patrick18 » 24 jan 2007 15:28

handtasjes? Hangende pols? Welke homo's heb jij leren kennen?

De normale die zich gedragen als jongens.

Handtasjes zijn wel handig. Om mee te slaan bijv.

Voor nichtjes wel.
Patrick18

Berichtdoor Steve » 21 feb 2007 13:38

Elsevier schreef:Burgemeester Job Cohen van Amsterdam heeft grote bezwaren tegen het meevaren van een boot met kinderen tussen de 11 en 15 jaar tijdens de Canal Parade, de grachtentocht op de manifestatie Gay Pride in Amsterdam komende zomer.

Cohen: Geen minderjarige homo

Voor het eerst zou tijdens de botenparade door de Amsterdamse grachten een boot meevaren voor kinderen tussen de 11 en de 15 jaar. Het plan kwam van de 14-jarige Danny Hoekzema, die op zijn website zegt 'al anderhalf jaar' uit de kast te zijn, en andere minderjarige homo's oproept mee te varen met de '16-min boot'. Homo-orgranisatie COC steunt het initiatief.

Tien kinderen
Maar het stadsbestuur van Amsterdam keert zich woensdag tegen de boot met minderjarige homo's. 'De parade is een publiekelijk evenement. Daar vinden we kinderen van 11 tot 16 nog te jong voor,' aldus een woordvoerder, die wel toezegde dat het stadsbestuur het COC zou steunen bij de organisatie van een ander evenement voor kinderen tijdens de Gay Pride.

Voorzitter Frank van Dalen van COC Nederland noemt de houding van Amsterdam 'zeer teleurstellend'. Voor de 16-min boot, met ruimte voor dertig personen, zouden zich al tien kinderen hebben aangemeld. 'Wij willen dat die boot gewoon meevaart. Er is geen reden om dat niet te doen,' zegt Van Dalen tegen persbureau ANP.

en nog geen 3 uur later:

Elsevier schreef:Tieners toch op boot tijdens Gay Pride

Tijdens het homo-evenement Gay Pride in augustus mag wel een boot meevaren met tieners jonger dan 16 jaar. Dat is de uitkomst van het overleg tussen de Amsterdamse burgemeester Job Cohen en COC-voorzitter Frank van Dalen dat donderdag plaatsvond. Cohen vond dat de pubers te jong zijn voor het extravagante evenement, waarbij tientallen versierde boten door de grachten varen.

De afgelopen weken heeft een aantal ouders gemeld dat ze willen meevaren om het statement te maken dat ze achter hun pubers staan. Dit was voor Cohen reden om akkoord te gaan met de deelname, meldt de COC.

De 14-jarige Danny Hoekzema uit het Noord-Hollandse Bovenkarspel kwam met het idee voor een boot voor homo's tussen de 11 en 15 jaar. Hij beklaagt zich op zijn website over dat er voor jonge homo's geen verenigingen of ontmoetingsplaatsen zijn. Hij wil meevaren in de botenparade tijdens Gay Pride om te laten zien dat er ook homo's van onder de 16 jaar zijn, meldt de jongen op zijn site.

De gemeente en COC Nederland gaan samen op zoek naar een grotere boot, zodat de jongeren alle ruimte hebben om zich te presenteren, maar ook zodat de ouders op de achterplecht letterlijk kunnen laten zien achter hun pubers te staan. 'Dit is een belangrijk signaal', aldus COC-voorzitter van Dalen. 'Veel homojongeren voelen zich eenzaam omdat ze de moed nog niet hebben hun identiteit te delen met de ouder.'
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor ChatNOT » 22 feb 2007 12:18

De ouders varen zgn mee omdat ze hun zoon/dochter willen steunen in hun coming out, volgens mij gaan ze gewoon mee vanwege de vaak voorkomende mis conceptie dat homoseksualiteit en pedofilie gelijk zijn.
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws