*** GAY VOETBAL ***
10 berichten
• Pagina 1 van 1
Je hebt iets met voetbal. Je houdt ervan of je haat het. In ieder geval heb je juist voor deze topic gekozen!
Als je van voetbal houdt kan dit interessant voor je zijn. Ik ben nl. op het idee gekomen om een gay voetbalteam/club op te richten en daar is men druk mee aan de gang. Dit alles gebeurt in Amsterdam en er wordt inmiddels al getraind in Amsterdam West. Heb je interesse om mee te voetballen met ons? Of ambieer je een een functie als verzorger of misschien in het bestuur. Check http://www.pcasoccer.nl! Misschien vind je het leuk om alleen mee te douchen?? Dan raad ik je aan om je bij een andere club aan te melden of een andere hobby te zoeken!! Want wij komen om te voetballen!!
Als je van voetbal houdt kan dit interessant voor je zijn. Ik ben nl. op het idee gekomen om een gay voetbalteam/club op te richten en daar is men druk mee aan de gang. Dit alles gebeurt in Amsterdam en er wordt inmiddels al getraind in Amsterdam West. Heb je interesse om mee te voetballen met ons? Of ambieer je een een functie als verzorger of misschien in het bestuur. Check http://www.pcasoccer.nl! Misschien vind je het leuk om alleen mee te douchen?? Dan raad ik je aan om je bij een andere club aan te melden of een andere hobby te zoeken!! Want wij komen om te voetballen!!
- alfah
- Aftastend

Zal wel net zoiets worden als met bv http://gaydarts.com/
nou, sinds 18 september vorig jaar geen updates... geen echte interesse, ook niet in gay foetpallen
GayDarts.com was launched on September 18, 2007 after it was discovered that there were no reliable information sources on the web for gay and lesbian dart enthusiasts.
As this site progresses, you will learn about local and national gay and lesbian dart leauges, tournaments and where to play the sport of darts at local gay bars. Throwing tips, rules, articles and new games to try will also be available.
Please check back often as the site is being updated often.
nou, sinds 18 september vorig jaar geen updates... geen echte interesse, ook niet in gay foetpallen
-

maestro - Expert

Richie schreef:Kan je mij uitleggen wat het doel is van een GAY voetbal club?
behalve met zijn allen in de douches rommelen zie ik weinig verschil, dus waarom?
Dat kan ik je uitleggen ja.
Er zijn veel homo's die van voetbal houden. Veel van hen durven bij hun club niet uit de kast te komen. Ook dat is één van de redenen waarom ik "PCA soccer" begonnen ben. Er zijn leden die zich aanmelden en bijvoorbeeld niet op de groepsfoto wilden en durfden omdat je bang waren herkend te worden. Nu vragen ze wanneer die foto gemaakt wordt! Ze voelen zich op hun gemak bij ons, ze kunnen open zijn in wie te zijn. Het is een stuk makkelijker omdat je allemaal hetzelfde bent en het dus geaccepteerd wordt. Dat heb ik zelf ook ervaren. Belangrijke reden toch?
Voetbal wordt gezien als een harde, fysieke mannensport waar homo's (nog) niet volledig geaccepteerd worden. Ook daar werken wij aan.; emancipatie.
- alfah
- Aftastend

alfah schreef:Richie schreef:Kan je mij uitleggen wat het doel is van een GAY voetbal club?
behalve met zijn allen in de douches rommelen zie ik weinig verschil, dus waarom?
Dat kan ik je uitleggen ja.
Er zijn veel homo's die van voetbal houden. Veel van hen durven bij hun club niet uit de kast te komen. Ook dat is één van de redenen waarom ik "PCA soccer" begonnen ben. Er zijn leden die zich aanmelden en bijvoorbeeld niet op de groepsfoto wilden en durfden omdat je bang waren herkend te worden. Nu vragen ze wanneer die foto gemaakt wordt! Ze voelen zich op hun gemak bij ons, ze kunnen open zijn in wie te zijn. Het is een stuk makkelijker omdat je allemaal hetzelfde bent en het dus geaccepteerd wordt. Dat heb ik zelf ook ervaren. Belangrijke reden toch?
Voetbal wordt gezien als een harde, fysieke mannensport waar homo's (nog) niet volledig geaccepteerd worden. Ook daar werken wij aan.; emancipatie.
Beste alfah,
ik ben een 21 jarige Belgisch-Turkse jongen en ik vind het zeer fijn dat er gewerkt wordt aan zo'n voetbal team. Ik moet toegeven dat ik het enorm prachtig vind van jullie en dat ik enorm veel respect heb om wat jullie allemaal doen voor het GLBT voetbal wereld. Ik woon momenteel in België maar ik wil in de toekomst in Nederland verder studeren en dan zou ik me zeer graag willen aansluiten bij de club. Ik heb 7 jaar in een club verband gevoetbald en sinds dat ik mezelf ken heb ik al altijd in mijn vrije tijd gevoetbald, nu de laatste 2-3 jaren ben ik er mee gestopt; weinig tijd gehad en zoals je het ook zegt: "Er zijn veel homo's die van voetbal houden. Veel van hen durven bij hun club niet uit de kast te komen." en noem maar op... er zijn tal van redenen waarbij wij holebisch zich wegtrekken of wegsteken en er uiteindelijk dan geen zin meer in hebben...
Niet alleen bij het voetballen, maar gewoon bij alles in het leven is "Begrip, respect en eerlijkheid" 3 mooie en zeer belangrijke (heilige) woorden... een mens hoeft ze ze zelfs niet allemaal te beschikken, indien elk mens op de wereld op z'n minst "1" van die zaken zou beschikken, dan ging de wereld er helemaal anders en helder uitzien, maar jammer genoeg is dit niet het geval... We willen respect en geen geweld op deze wereld, we willen enkel en alleen een vredevol wereld… en ik hoop dat we dit samen met z'n allen zullen/kunnen bereiken...
Vriendelijke groeten,
nickname; alessandro
- alessandro
- Aftastend

Amsterdamse homo voetbalteam zoekt versterking
Het eerste jaar zit erop voor de Amsterdamse homo voetbalvereniging Proud & Colourful. Sinds 21 september 2008 traint de club iedere woensdagavond bij voetbalclub SDZ in Amsterdam West onder leiding van een ex-profvoetballer. Doel is om het komende seizoen regelmatig wedstrijden te spelen en toe te werken naar de Gay Games 2010 in Keulen. De club zoekt versterking om met een indrukwekkend team onverschrokken roze voetballers in Keulen hoge ogen te gooien.
Ook als je al lid bent van een voetbalclub, kun je evengoed lid worden van Proud & Colourful. Homo,Bi-of gayfriendly voetballers van ieder niveau zijn welkom. Je kunt je aanmelden bij fc@pcadam.nl (dus niet meer pcasoccer.nl)of bel 06-53216445. Of bezoek over een tijdje de nieuwe webiste www.pcadam.nl: op dit moment is die nog ‘under construction‘.
Kijk ook op http://proud-and-colourful.hyves.nl/
Het eerste jaar zit erop voor de Amsterdamse homo voetbalvereniging Proud & Colourful. Sinds 21 september 2008 traint de club iedere woensdagavond bij voetbalclub SDZ in Amsterdam West onder leiding van een ex-profvoetballer. Doel is om het komende seizoen regelmatig wedstrijden te spelen en toe te werken naar de Gay Games 2010 in Keulen. De club zoekt versterking om met een indrukwekkend team onverschrokken roze voetballers in Keulen hoge ogen te gooien.
Ook als je al lid bent van een voetbalclub, kun je evengoed lid worden van Proud & Colourful. Homo,Bi-of gayfriendly voetballers van ieder niveau zijn welkom. Je kunt je aanmelden bij fc@pcadam.nl (dus niet meer pcasoccer.nl)of bel 06-53216445. Of bezoek over een tijdje de nieuwe webiste www.pcadam.nl: op dit moment is die nog ‘under construction‘.
Kijk ook op http://proud-and-colourful.hyves.nl/
- socced
- Newbie

10 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Algemeen