Het is nu 21 mei 2012 22:29

Eerste keer online en nog steeds in de kast.

Alles over coming out.

Berichtdoor Roffel91 » 08 aug 2011 01:58

Hey allemaal,

Even een introductie: Ik ben bijna 20 jaar oud, kom uit de Betuwe en ik zit nog steeds behoorlijk in de kast. En niet te vergeten, ik ben denk ik homo (of op z'n minst bi). :S

Nu de uitgebreide versie wat ik graag kwijt wil!

Slechts 3 vrienden die ik echt kan vertrouwen weten dat ik jongens ook leuk vind. Ik kan wel gevoelens hebben voor vrouwen maar ik voel me steeds sterker seksueel aangetrokken door mannen. Tis dus eigenlijk nog niet helemaal duidelijk voor mezelf. Ik ben nog maagd en heb nog niet eens gezoend ofzo. Het is me gewoon niet overkomen. Zodra het een keer op mijn pad komt denk ik ook wel dat mijn gevoelens dan duidelijker worden.

Ik begin in september met een nieuwe studie en wil daarom met een schone lei beginnen. Als mensen het me vragen wil ik gewoon open kunnen antwoorden en niet bang blijven voor reacties. Ik ben namelijk op de middelbare school flink gepest omdat ik anders was dan de rest. Ik hield bijvoorbeeld niet van sport en andere typische jongensdingen en daarnaast ben ik nog steeds niet 'slank'. Ik noem mezelf ook niet dik maar gewoon stevig. (Verder vind ik mezelf gelukkig niet lelijk hoor.)

Ik zal een samenvatting van mijn leven geven wat mijn gevoelens betreft.

Op het eerste klassenfeest in de Havo/VWO-brugklas werd er door een jongen van mijn bassischool in een grote groep mensen verteld dat ik homo was. Ik dacht dat ik door de grond zakte! Ik was er op dat moment nog helemaal niet mee bezig maar het voelde verschrikkelijk. Vanaf dat moment ging het niet goed in de klas. Pesterijen en alles wat daarbij komt kijken.

In de derde of vierde klas was bij mij de grens bereikt. Het leek alsof de klas mij steeds als pispaaltje gebruikte. Ik stond te huilen in de gang waar iedereen bij was. Toen de lerares er was heb ik haar alles uitgelegd en we hebben het er met de hele klas over gehad. Vanaf die tijd ging het gelukkig steeds beter. Er gebeurde af en toe wel wat maar dat ging bij mij het ene oor in, het andere oor uit. Maar eigenlijk raakte het me toch wel diep van binnen.

Vanaf de vijfde/zesde klas (ik zat op het VWO) werd er steeds vaker gevraagd: "Zeg, val jij eigenlijk jongens?". De vermoedens waren er dus wel, maar omdat ik bang was voor reacties ontkende ik het stellig. En iedere keer als er ook maar iets over homo's ter sprake kwam werd ik weer met een schuin oog aangekeken. Daardoor voelde ik mezelf erg onzeker maar ik wist wel dat het zo was. Ik moest van mezelf er steeds over liegen.

Halverwege de zesde kwam een jongen van onze klas uit de kast. Niemand had het van hem verwacht. En dat niet alleen, hij bleek zelfs al een half jaar een vriend te hebben. En ineens ging hij zich steeds vrouwelijker gedragen. De meeste meisjes vonden hem gelijk aardig omdat ze met hem lekker konden 'girltalken' en winkelen noemde hij ineens shoppen enzo. Ik kom me totaal niet met hem identificeren. Dat hield me daarom ook tegen om in die tijd uit de kast te komen. Ik wilde niet zijn zoals hij.

Toen school voorbij was, geslaagd en wel, kwam ik in contact met een jongen die ook bij ons op het VWO zat. Wij studeerden in dezelfde stad en ik hij vertelde mij dat hij homo was en inmiddels een vriend had. Dit had hij ook verzwegen op de middelbare school. Hij woonde op kamers en ik bleef bij hem eten. Ik ontmoette zijn vriend en hij was erg knap, mannelijk en hield totaal niet van vrouwen. (Totaal iets anders dan die andere jongen die het laatste schooljaar uit de kast kwam.) Tegen hen durfde ik ook voor het eerst te vertellen dat ik jongens ook wel aantrekkelijk vond. Dat luchtte enorm op! Hij had me zelfs al meegevraagd naar een bijeenkomst van de coc-vereniging van die stad, maar ik was daar op dat moment nog niet aan toe. Omdat ik daarna stopte met mijn toenmalige studie verloor ik het contact een beetje met die jongen. Dat vind ik achteraf wel jammer.

Daarna heb ik een goede vriendin verteld wat ik voelde. Ze reageerde positief en vond het heel normaal maar ze vroeg er helaas niet op door. Ik had gehoopt dat ik het er met haar ook over kon hebben net zoals met die jongen. We verschillen denk ik teveel van elkaar op dat gebied.

Onlangs heb ik het een andere goede vriendin verteld. Omdat zij aan de andere kant van het land woont heb ik het er met haar ook niet meer over gehad.

Ik krop steeds meer mijn gevoelens op en dat ben ik nu eigenlijk wel zat. Ik wil me geen zorgen hoeven te maken dat andere mensen aan me kunnen zien dat ik homo ben of dat ik op een andere manier door de mand val. Ik schaam me er stiekem voor. Als iemand zegt over een homo: "Dat moet hij zelf weten.", dan krijg ik steeds meer de neiging om daarop te reageren met: "Dat is geen keuze, het is iets dat je voelt en waar je niets aan kunt doen! Zo zit het bij mij ook!"

Ik wil dat schaamtegevoel niet meer en ben dus van plan om mijn ouders over anderhalve week en vervolgens de rest van mijn vrienden te vertellen dat ik jongens ook leuk vind.

Omdat ik uit een dorpse omgeving kom ben ik wel weer bang voor reacties en roddels over mij van anderen. Iedereen weet hier altijd alles over elkaar.

Mijn ene oma is in tegenstelling tot de andere erg ouderwets wat homoseksualiteit betreft en zou zeker flippen als ik het haar zou vertellen of als ze het zou horen van anderen. Een voorbeeld: ze vraagt iedere keer wanneer ik nou eens een vriendin krijg. En laatst op een begrafenis van een oude kennis vroeg ik aan mijn oma de zijn zoon van de overledene net zoals zijn dochter al getrouwd was en kinderen had. Hij was namelijk alleen op de begrafenis. Toen zei mijn oma fluisterend en bijna op een afwijzende toon; "Hij is niet getrouwd, want hij is een homo..." Net alsof hij iets mankeerde! Mijn oma staat bij mij hoog in het vaandel maar ze deed zo debiel! En haar kennende zou ze er zeker een probleem van maken als ik het haar vertelde..

Kortgezegd: ik wil wel graag uit de kast komen, maar ik ben gewoon bang voor de reacties van anderen. Daarom leg ik mijn lat steeds hoger waardoor ik eigenlijk nooit mijzelf kan zijn.

Ik hoop niet dat jullie in slaap zijn gevallen door dit hele lange bericht! Zijn er misschien mensen die ook in zo'n situatie zitten of gezeten hebben? En wat zouden jullie nou doen als jullie mij waren? Of heeft iemand die dit niet heeft meegemaakt simpelweg tips?

Ik hoop dat jullie reageren! :roll:

Ps. Sorry dat ik zoveel schrijf maar ik kan het gewoon nergens anders kwijt. Ik heb hier al anderhalf uur over gedaan en voor mijn gevoel is dit al een hele grote stap. Excuses hiervoor. :oops:
I've been hiding from myself...
Roffel91
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Phantas » 08 aug 2011 12:32

Dapper hoor ;)
Ik ben 32 en ik heb het mijn ouders pas dit jaar verteld dat ik op mannen viel. Ik wist het van mezelf eigenlijk al een paar jaar (was ook wel beetje zo van, ben ik het nu echt?) en heb het uiteindelijk eerst aan een goede vriendin vertelt.
Het blijft spannend, maar hoe langer je het uitstelt hoe meer je met jezelf in de knoop komt te zitten.
Wees niet bang voor reacties - dat was bij mij ook het geval maar op een gegeven moment moet je het gewoon kwijt. Iedereen heeft nu eenmaal een mening erover maar blijf vooral jezelf. En dat gaat gewoon niet als je het blijft verbergen.

Trek je gewoon niets aan van wat mensen zeggen - het is hun mening, ze mogen die hebben maar jij bent wie je bent. Of dat nu homo bi of hetero is dat maakt niets uit voor je karakter. En bovendien, als mensen je niet kunnen accepteren dat je homo bent (of bi) dan is dat hun probleem, en niet het jouwe. Leef je leven zoals jij dat het liefste wil. Ik begrijp dat dat misschien utopisch klinkt op het moment maar trust me, het is het enige wat uiteindelijk gelukkig zal maken ;)

Ik wens je alvast veel, heel veel succes!! En welkom bij de club :D
Hmmm...wat zal ik hier nu eens verzinnen?
Phantas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor FrancisDrake » 08 aug 2011 19:11

Ik ben 19 en vind het in ieder geval stoer dat je de stap hebt gezet om het mensen te gaan vertellen. Ik ben al uit de kast en heb er weinig mee van doen gehad omdat ik mensen links heb laten liggen, vriend of vijand.

Ik kan me wel heel erg invinden in je verhaal, omdat ik er heel veel van mezelf in herken. Ik ben nu al een jaartje uit de kast, happy with it. Ik vind mezelf stom dat ik er nooit eerder mee ben gekomen naar me ouders omdat hun er hellemaal niks om gaven. Oma wil alleen maar aardig doen, me vriendjes zien en ze volproppen met koekjes en van die toffees x3

Super schattig, oma ftw!

Verder, accepteren vrienden het maar hou ik beide werelden gescheiden omdat ze botsen x3 Gay vrienden zijn leuk, maar een beetje anders dan mijn straight vrienden x3

Currently, not all to happy with myself // maar alles gaat door toch? Nice post in ieder geval. Me liek youz story x3
FrancisDrake
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 08 aug 2011 22:47

Ik moet 't even kort houden. Hart onder de riem vooral.
Verder wil ik je meegeven, dat je jezelf ontwikkeld. Net zoals 't leven in z'n hoedanigheid kom je allemaal struggles tegen, die je 1 voor 1 overwint of er mee om leert gaan. Omdat je uit de pubertijd komt en jezelf tot een volwassene aan 't ontwikkelen bent zijn er nu eenmaal vraagstukken, problemen of whatever en daar dien je mee om te gaan
Dat is een leerweg ( als je hetero zou zijn heb je echt iets anders wat weer een probleem zou zijn).
Accepteer dat je bent wat je bent, aangeboren dus daar doe je niets aan, en wees blij dat je in nederland woont. Gooi toch vooral je energie op wie je wilt zijn. Ontwikkel jezelf met studie, vrienden, sport en werk! Daaruit blijkt wie je bent en waar je jezelf mee kunt onderscheiden van de rest. Je bent een individu en je krijgt je eigen levenspad. Daar heb je al wat stappen op gezet, maar 't wordt er niet eenvuodiger op, wel boeiender!!!
Je bent wie je bent, niet wat je bent!!

Chapeau voor de andere 2 posters, 't is namelijk positief, ondanks dat er een negatief traject aan vooraf gaat.

Leef vooral je leven, en dan is homo zijn een zaak ddie voor jou persoonlijk is, wat mag en die je deelt met wie je lief is. Verder ga je je eigen weg in waar j jezelf mee onderscheid en wat je uniek maakt.
Dat is wat telt, maar heb geduld wat niet alles is in 1 dag klaar, he... :!!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Roffel91 » 09 aug 2011 01:02

Hey echt super deze reacties! :wink:

Ik ben echt blij dat jullie de tijd en de moeite hebben genomen om mij zo te steunen. Dat doet me echt goed! Ook respect als je pas op je 32e uit de kast komt! Dat lijkt me nog lastiger omdat je dan eigenlijk al heel lang niet helemaal jezelf kunt zijn.

En het is ook gewoon zo. Ik ben wie ik ben, daar doet niemand wat aan. En het wordt misschien ook wel allemaal beter, maar ik zit nu gewoon in de knoop. Maar ik denk dat iedereen dat op dit punt wel heeft gehad. Ik sta pas in de startblokken. Gelukkig weet ik wel dat mijn vrienden me daarom niet in de steek zouden laten.

Mijn planning is om volgende week vrijdag het mijn ouders te vertellen. Maar misschien doe ik het wel eerder. Ik heb vandaag ook al een paar momenten gehad waarvan ik dacht: ik zou het nu ook wel kunnen zeggen. Maarja, steeds hou ik mezelf weer tegen. :frusti: En morgen hebben we met het hele vriendengroepje afgesproken om te barbequen. Ik zou het dan ook wel willen vertellen maar dan voel ik me weer schuldig tegenover m'n ouders. Stom van me dat ik steeds weer een excuus vind om het niet te zeggen...

Ik hoop trouwens dat jullie het leuk vinden als ik het hier een beetje op de hoogte houd wat mijn coming out betreft. :wink:

Nogmaals super bedankt! En als er mensen zijn die in soortgelijke situaties zitten, laat svp ff weten hoe het bij jullie gegaan is of waarom jullie het ook (nog) niet doen.
Roffel91
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Phantas » 09 aug 2011 11:21

Ik heb vandaag ook al een paar momenten gehad waarvan ik dacht: ik zou het nu ook wel kunnen zeggen. Maarja, steeds hou ik mezelf weer tegen.

Oh dit is zoooo herkenbaar!! Ik heb ook vaak momenten gehad waarvan ik dacht, ja nu moet ik het zeggen. En dan toch weer niet doen he?

Ik was op zich wel mezelf...ik ben er gewoon nooit zo mee bezig geweest tot een paar jaar geleden - toen begon het ineens te kriebelen en kwam ik er eigenlijk zelf pas achter (en ja, dit klinkt vreemd dat weet ik).
Dus vandaar pas op latere leeftijd :)

En hou ons zeker op de hoogte - ik ben heel benieuwd hoe het afloopt! :)
Phantas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Jamie » 09 aug 2011 13:33

Mijn planning is om volgende week vrijdag het mijn ouders te vertellen. Maar misschien doe ik het wel eerder. Ik heb vandaag ook al een paar momenten gehad waarvan ik dacht: ik zou het nu ook wel kunnen zeggen. Maarja, steeds hou ik mezelf weer tegen. En morgen hebben we met het hele vriendengroepje afgesproken om te barbequen. Ik zou het dan ook wel willen vertellen maar dan voel ik me weer schuldig tegenover m'n ouders. Stom van me dat ik steeds weer een excuus vind om het niet te zeggen...

Pa, ma , ga even zitten en dan gelijk vertellen, niet eindeloos uitstellen, je hebt uiteindelijk jezelf ermee.
Nu weer naar volgende week vrijdag, zitten jullie nooit even met elkaar aan tafel? Na het eten?
Misschien zijn ze wel heel blij dat jij het ze zegt.
Echt, je angst nu wordt nooit minder met verschuiven.
Ik zeg dus: gewoon doen en wel zo snel mogelijk.
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor Roffel91 » 10 aug 2011 00:17

Thnx voor de reacties!

Ik wil het het liefst volgende week vrijdag doen omdat ik dan eigenlijk jarig ben. Omdat we dan net terug komen van vakantie vieren we het pas later. Geen bezoek dan thuis dus en dan kan ik er echt voor gaan zitten met m'n ouders. :wink:

Omdat ik dan 20 wordt lijkt het me een mooi moment om het te vertellen. Dat is ook echt de deadline. Kan dus ook zijn dat ik het de dag ervoor doe. Ik zie er ook nog niet tegenop. Dat zal vlak van te voren wel komen denk ik...

Maar echt super dat jullie zo reageren. Soms voel ik me echt de enige die met dit soort problemen zit. Ik heb de verhalen van anderen hier ook wel gelezen en ook op andere sites, maar het lijkt steeds alsof mijn situatie heel anders is. Terwijl deze globaal bij vrijwel iedereen hetzelfde is.

Ik moet dus eigenlijk niet zo zeuren, en het gewoon doen! Ik heb het uiteindelijk allemaal in eigen hand!
Roffel91
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Jamie » 10 aug 2011 06:21

Ik moet dus eigenlijk niet zo zeuren, en het gewoon doen! Ik heb het uiteindelijk allemaal in eigen hand!

De juiste instelling , alleen van uitstel komt afstel :!:
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor AAD10 » 10 aug 2011 06:54

Vroeg of laat moet je toch de knoop doorhakken. die knoop doorhakken door het te vertellen is altijd een spannend en onzeker moment, want hoe zullen ze reageren?

Je moet er wel rekening mee houden dat je ouders het even zullen moeten verwerken, ze zullen w.s. niet gelijk enthousiast opspringen en je om de hals vliegen om je te feliciteren, maar als bij hun de eerste momenten voorbij zijn valt het heel vaak toch best wel mee.

Mijn moeder wist het b.v. al eerder dan ikzelf het vermoeden kreeg, maar mijn vader moest even slikken en had wat tijd nodig, maar achteraf bezien vroeg ik mijzelf telkens weer af, waarom ik in hemelsnaam zoveel beren op de weg had gezien om het te vertellen.

Heus echt niet iedereen in je omgeving zal blij zijn en het feit dat de homo bent omarmen, maar er gaat ondanks alles een mooie wereld voor je open. Geen ontwijkende antwoorden meer hoeven te geven, je niet meer hoeven te verschuilen en gewoon open en jezelf kunnen zijn. Dat is zoveel meer waard dan de enkeling die het niet aanvaard.
AAD10
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Phantas » 10 aug 2011 15:03

Ik moet eigenlijk eerlijk zijn en vertellen dat behalve mijn ouders en die goede vriendin verder eigenlijk niemand het nog weet in de familie. Het is dat ik nu ook op FaceBook zit (dankzij een uitnodiging van een andere vriendin) dat een neef van mij het nu weet - je moet aangeven of je interesse hebt in mannen of vrouwen lol!

Maar ik wacht met het de rest van de familie te vertellen - eerst maar eens zelf een vriend krijgen, dan moeten ze het wel accepteren :)

En mochten ze er ondanks dat alsnog achterkomen, des te beter :P
Toen ik net uit de kast was had ik echt zoiets van de hele wereld mag het nu weten, maar in mijn familie gaat nieuws nogal snel over de tong lol :P En voor je het weet is het heet nieuws in heel het dorp, want mijn tantes kennen nogal wat mensen haha ! :D En dat hoeft uiteindelijk ook weer niet :D
Phantas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor FrancisDrake » 11 aug 2011 22:32

Misschien helpt het een beetje, dus zal ik mijn verhaal er maar even neerzetten. Ik had het ook heel moeilijk met het vertellen aan me ouders. Mijn ouders drinken op een regelmatige basis( met mate hoor! ) En dit was een factor waar ik op in speelde.

We hadden een barbecue, ik dacht nu of nooit en begon het een beetje op een drinken te zetten totdat ik het voelde. Mijn ouders doen natuurlijk hetzelfde, dus deze waren beide ook wel een beetje aangeschoten na de BBQ.

Met het opruimen waren mijn broers(3 Broers x3) al naar binnen en vroeg ik of ik mee moest meehelpen. Ik vroeg het een beetje ongemakkelijk. Express eigenlijk, omdat hun hierop vroegen; Is er wat? Toen zei ik gewoon, 'Ik ben homo'. De responds was eigenlijk een beetje, eehhh.. x3

Ze zeiden beiden dat ze er nog een nachtje over moesten slapen. Ik denk ook niet dat er ouders zijn te vinden die er ECHT op voorbereid zijn tenzij het heel erg opvalt. De volgende ochtend hadden we er over gesproken, mijn ouders hebben me geholpen door het aan de family te vertellen. Nu weet iedereen het en is het geen big issue.

Het feit is, je ouders houden van je om wie je bent. Niet wat je bent, dit is onvoorwaardelijke liefde die niet te verbreken is omdat ze je zolang kennen. Ook al is een band vrij slecht, liefde tussen ouder en zoon/dochter gaat nooit weg. Ik heb al heel wat gezien en dit is iets waar ik streng in geloof. Maak jezelf niet druk en vertel het gewoon, het is tijd dat je je vrij voelt en lekker in je vel kunt zitten. Je ouders zullen je echt wel accepteren, echt waar.

I would help you if i could, but i can't. This is something you have to do on your own!
FrancisDrake
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Crocodile » 15 aug 2011 13:51

Wat jullie hier allemaal zeggen, over ouders, onvoorwaardelijke liefde en bla, bla, bla, Is bullshit.
Ik heb geen zin om mijn verhaal hier te gaan uitleggen, maar de realiteit voor veel ''allochtone'' homo's is duidelijk anders dan die van jullie.

p.s: allochtoon is een kutwoord.
Crocodile

Berichtdoor Crocodile » 15 aug 2011 13:54

Het feit is, je ouders houden van je om wie je bent. Niet wat je bent, dit is onvoorwaardelijke liefde die niet te verbreken is omdat ze je zolang kennen. Ook al is een band vrij slecht, liefde tussen ouder en zoon/dochter gaat nooit weg. Ik heb al heel wat gezien en dit is iets waar ik streng in geloof. Maak jezelf niet druk en vertel het gewoon, het is tijd dat je je vrij voelt en lekker in je vel kunt zitten. Je ouders zullen je echt wel accepteren, echt waar.

Discutabel, want dit is naar mijn mening zeker niet waar
Crocodile

Berichtdoor Phantas » 15 aug 2011 13:59

Crocodile schreef:Wat jullie hier allemaal zeggen, over ouders, onvoorwaardelijke liefde en bla, bla, bla, Is bullshit.
Ik heb geen zin om mijn verhaal hier te gaan uitleggen, maar de realiteit voor veel ''allochtone'' homo's is duidelijk anders dan die van jullie.

p.s: allochtoon is een kutwoord.

Tja, misschien zijn de meeste "autochtone" mensen toch iets ruimdenkender? (ps. autochtoon is ook zo'n kutwoord)
Ik kan het me heel goed voorstellen dat onder van oorsprong niet-Nederlandse ouders dit niet het geval is, maar IMHO heeft dat grotendeels met opvoeding te maken. En met het feit dat in sommige regio's ter wereld er nog een giga stigmatisering van het homozijn ligt.

Maar in de context van deze discussie begrijp ik je punt niet helemaal...ondanks dat ik het punt an sich wel begrijp.
Phantas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Crocodile » 15 aug 2011 14:06

mijn punt: Het is onzin aan te nemen dat alle ouders zomaar hun kind zullen accepteren. Ouders hebben een bepaalde verwachting van hun kinderen. En als homosexualiteit niet past binnen ''dat plaatje'' dan kan dat voor hen net zo voelen als een miskraam.
Ik haat het als mensen gaan roepen dat ouders altijd hun kinderen zullen accepteren, en bla bla bla.
Dit is simpelweg niet waar.
Crocodile

Berichtdoor AAD10 » 15 aug 2011 15:51

Ik denk dat je onder alle bevolkingsgroepen die Nederland rijk is, ruimdenkende ouders hebt en heel erg aan tradities en bekrompen denkbeelden vasthoudende ouders hebt.
Kijk hier b.v. naar de 'biblebelt' en niet-gelovigen of iig minder strenggelovigen en kijk b.v. in het buitenland naar stedelingen en dorpelingen/plattelandbewoners.

Veel ouders zullen hun kind wel accepteren om wie hij/zij is, maar er zullen net zo goed ouders zijn en blijven die hun - ongeacht de reden en oorsprong van die reden - homoseksuele kind niet accepteren en omarmen.
AAD10
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Phantas » 15 aug 2011 15:54

Crocodile schreef:mijn punt: Het is onzin aan te nemen dat alle ouders zomaar hun kind zullen accepteren. Ouders hebben een bepaalde verwachting van hun kinderen. En als homosexualiteit niet past binnen ''dat plaatje'' dan kan dat voor hen net zo voelen als een miskraam.
Ik haat het als mensen gaan roepen dat ouders altijd hun kinderen zullen accepteren, en bla bla bla.
Dit is simpelweg niet waar.

Ah, dan had ik het verkeerd opgevat. Hierin geef ik je namelijk helaas gelijk. Maar dit geld voor zowel allochtone als autochtone families, het komt misschien alleen vaker voor in allochtone families vanwege een bepaalde achtergrond (religie, status e.d.).

In zo'n geval is het natuurlijk héél lastig om jezelf te zijn en te blijven, maar in veel gevallen is het a case of "winging it" tot het moment dat je eindelijk jezelf kunt zijn i.e. uit huis kunt gaan bijvoorbeeld. Dat is per geval natuurlijk verschillend. En daarom is het zooooo belangrijk dat je er met je ouders over moet en kunt praten.
Phantas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Crocodile » 15 aug 2011 16:10

Dankje dat je het met me eens bent. :)
Crocodile

Berichtdoor FrancisDrake » 16 aug 2011 09:18

I guess so then, dan mag ik van geluk spreken dat ik uit zoveel mensen wel z'n ouders heb en mijn verhaal niet voorkomt? hehe x3

Tuurlijk zijn er meer factoren, maar over het algemeen geven je ouders te veel om je, om je achter te laten lijkt me. Als ik kinderen zou hebben dan zou ik er in ieder geval alles aan doen om hem/haar te beschermen of de vrijheid te geven die hij/zij nodig heeft.
FrancisDrake
Aftastend
Aftastend

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast