Een op de tien Nederlanders racistisch
16 berichten
• Pagina 1 van 1
Een op de tien Nederlanders is racistisch. Zij voelen zich superieur aan allochtonen en vinden dat Nederlanders zich niet moeten mengen met andere nationaliteiten. Ruim een kwart van de bevolking is zeer negatief over allochtonen. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction onder 1020 Nederlanders. De GPD-bladen publiceerden de cijfers zaterdag.
De groep van 10 procent komt openlijk uit voor zijn racistische denkbeelden. Ze menen dat Nederlanders intelligenter zijn dan allochtonen.
Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.
Ongeveer driekwart (73 procent) van de Nederlanders is niet racistisch en veruit de meeste zijn voor een multiculturele samenleving. Bijna 80 procent van de ondervraagden noemt de situatie tussen de verschillende culturen 'gespannen'. Ze erkennen dat racisme in ons land voorkomt, volgens twee derde zelfs op grote schaal. Tachtig procent van de ondervraagden concludeert dat racisme de afgelopen jaren is toegenomen.
Directeur Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) noemt de uitkomst van het onderzoek "zeer schokkend". "Dit zorgt voor grote sociale spanningen." Toch is Akel niet echt verbaasd over de uitslag van het onderzoek. "De verharding in de maatschappij is al vijf jaar gaande. Het huidige kabinet, en met name het beleid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), is daar mede verantwoordelijk voor." Het NCB is een landelijke organisatie die zich inzet voor de verbetering van de positie van minderheden in Nederland.
Minister Rita Verdonk wilde zaterdag niet reageren, zo liet zij via haar woordvoerder weten. Ze wacht op een rapport van het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR). Op dat rapport over racisme in Nederland zal ze reageren, aldus de woordvoerder.
Bron: ANP
De groep van 10 procent komt openlijk uit voor zijn racistische denkbeelden. Ze menen dat Nederlanders intelligenter zijn dan allochtonen.
Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.
Ongeveer driekwart (73 procent) van de Nederlanders is niet racistisch en veruit de meeste zijn voor een multiculturele samenleving. Bijna 80 procent van de ondervraagden noemt de situatie tussen de verschillende culturen 'gespannen'. Ze erkennen dat racisme in ons land voorkomt, volgens twee derde zelfs op grote schaal. Tachtig procent van de ondervraagden concludeert dat racisme de afgelopen jaren is toegenomen.
Directeur Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) noemt de uitkomst van het onderzoek "zeer schokkend". "Dit zorgt voor grote sociale spanningen." Toch is Akel niet echt verbaasd over de uitslag van het onderzoek. "De verharding in de maatschappij is al vijf jaar gaande. Het huidige kabinet, en met name het beleid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), is daar mede verantwoordelijk voor." Het NCB is een landelijke organisatie die zich inzet voor de verbetering van de positie van minderheden in Nederland.
Minister Rita Verdonk wilde zaterdag niet reageren, zo liet zij via haar woordvoerder weten. Ze wacht op een rapport van het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR). Op dat rapport over racisme in Nederland zal ze reageren, aldus de woordvoerder.
Bron: ANP
-

Vincent - Wegwijs

Vincent schreef:.......Directeur Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) noemt de uitkomst van het onderzoek "zeer schokkend". "Dit zorgt voor grote sociale spanningen." Toch is Akel niet echt verbaasd over de uitslag van het onderzoek. "De verharding in de maatschappij is al vijf jaar gaande. Het huidige kabinet, en met name het beleid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), is daar mede verantwoordelijk voor."
Ik vraag me af of deze meneer er niet beter aan had gedaan "de hand in eigen boezem te steken". Als Nederlander in het buitenland valt het me elke keer weer op dat "de regering het gedaan heeft" als er wat fout is.
Ik vind dat een wel erg gemakkelijke houding. "Allochtonen" of hoe je dat deel van de Nederlandse bevolking dan ook noemen wilt (dat woord schijnt ook al weer politiek niet correct te zijn) zouden zichzelf een dienst bewijzen door zich eens af te gaan vragen of "ze" zelf ook een deel van de problemen veroorzaakt hebben.
Altijd maar weer in die slachtoffer rol kruipen. Slappe hap!
Overigens, bij mijn weten zijn er in Nederland hele horden bevolkings groepen waar nooit wat mee aan de hand is. Volgens mij zijn het enkele groepen waar altijd wat mee is. En dat heeft zo zijn gevolgen.
- Querido
- Ontdekkend

Presies ! ..... Wie is er nou het eerste begonnen met te dicrimineren?
De "Allochtonen" of hoe je dat deel van de Nederlandse bevolking dan ook noemen wilt (dat woord schijnt ook al weer politiek niet correct te zijn) zijn zelf het eerste begonnen met discrimineren, zogauw ze in ons land kwamen, door te roepen dat wij "ongelovigen" zijn, dus gedood moeten worden, dat joden gdood moeten worden, dat homo's gedood moeten worden, enz... enz....
En als het gevolg is dat de origine nederlander (met nadruk op "origine" omdat politiek correct, ook de allochtoon nu nederlander is), dus de allochtoon als gevolg gediscimineerd wordt, als reaktie op hun discrimineren van "ongelovigen, joden en homo's), zij opeens moord en brand schreeuwen, als ze gediscrimineerd worden, dat is allemaal hun eigen schuld, hadden ze hun grote mond maar moeten houden, toen ze hier kwamen.
Het is toch te gek voor woorden, als ik naar de spaanse zon of zo wil en me daar wil gaan vestigen, ga ik toch ook niet die spanjaarden uitschelden, sterker nog, ik wil dan juist als een spanjaard gaan leven en intensief met hun omgaan, zodat je onderlinge interaktie, en affectie hebt met elkaar.
Dat is héél wat anders dan wat de moslims hier doen.
Het is gewoon een feit dat zij ons land willen overheersen, al doen ze officieel nog zo aardig, maar dat is schijn, om éérst zich in te kunnen likken in dit land, totdat ze in de meerderheid zijn en kunnen toeslaan.
Hoe heet dat ook alweer? Oh... ja "het paard van Troie".
De "Allochtonen" of hoe je dat deel van de Nederlandse bevolking dan ook noemen wilt (dat woord schijnt ook al weer politiek niet correct te zijn) zijn zelf het eerste begonnen met discrimineren, zogauw ze in ons land kwamen, door te roepen dat wij "ongelovigen" zijn, dus gedood moeten worden, dat joden gdood moeten worden, dat homo's gedood moeten worden, enz... enz....
En als het gevolg is dat de origine nederlander (met nadruk op "origine" omdat politiek correct, ook de allochtoon nu nederlander is), dus de allochtoon als gevolg gediscimineerd wordt, als reaktie op hun discrimineren van "ongelovigen, joden en homo's), zij opeens moord en brand schreeuwen, als ze gediscrimineerd worden, dat is allemaal hun eigen schuld, hadden ze hun grote mond maar moeten houden, toen ze hier kwamen.
Het is toch te gek voor woorden, als ik naar de spaanse zon of zo wil en me daar wil gaan vestigen, ga ik toch ook niet die spanjaarden uitschelden, sterker nog, ik wil dan juist als een spanjaard gaan leven en intensief met hun omgaan, zodat je onderlinge interaktie, en affectie hebt met elkaar.
Dat is héél wat anders dan wat de moslims hier doen.
Het is gewoon een feit dat zij ons land willen overheersen, al doen ze officieel nog zo aardig, maar dat is schijn, om éérst zich in te kunnen likken in dit land, totdat ze in de meerderheid zijn en kunnen toeslaan.
Hoe heet dat ook alweer? Oh... ja "het paard van Troie".
Ik blijf wel alleen hoor.
-

The - Expert

Dit soort onderzoeken zijn natuurlijk ronduit onzin. Jij bent racistisch en ik ben racistisch, we zijn opgegroeid in Nederland en daardoor is iedereen beinvloed.
Je moet eens lezen hoe 'normale' mensen reageren als er een bericht verschijnt over Afrika. Volgens mij denkt 90% van alle Nederlanders dat alle Afrikanen in hutjes van klei leven en in hun nakie op leeuwen jagen ofzo. Niet zo vreemd natuurlijk, want dat is het enige dat je hier zo'n beetje op de TV ziet. We mogen veronderstellen dat de meeste Afrikanen ook denken dat Hollanders allemaal op klompen lopen en in windmolens wonen.
Ik weet zeker dat als je in een willekeurig café op de Reguliersdwars een algemene vraag zou stellen over mensen in en uit Afghanistan, dat je erachter zult komen dat 99% van de aanwezigen hele verwrongen meningen heeft over de gemiddelde Afghaan. Niet de 10% die hierboven genoemt wordt.
Hollanders zijn racisten, zo zijn we opgevoed en hoe eerder je dat aan jezelf kan toegeven, des te eenvoudiger is het om ermee te leren omgaan.
Je moet eens lezen hoe 'normale' mensen reageren als er een bericht verschijnt over Afrika. Volgens mij denkt 90% van alle Nederlanders dat alle Afrikanen in hutjes van klei leven en in hun nakie op leeuwen jagen ofzo. Niet zo vreemd natuurlijk, want dat is het enige dat je hier zo'n beetje op de TV ziet. We mogen veronderstellen dat de meeste Afrikanen ook denken dat Hollanders allemaal op klompen lopen en in windmolens wonen.
Ik weet zeker dat als je in een willekeurig café op de Reguliersdwars een algemene vraag zou stellen over mensen in en uit Afghanistan, dat je erachter zult komen dat 99% van de aanwezigen hele verwrongen meningen heeft over de gemiddelde Afghaan. Niet de 10% die hierboven genoemt wordt.
Hollanders zijn racisten, zo zijn we opgevoed en hoe eerder je dat aan jezelf kan toegeven, des te eenvoudiger is het om ermee te leren omgaan.
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
-

Junyo - Wegwijs

[Hollanders zijn racisten, zo zijn we opgevoed en hoe eerder je dat aan jezelf kan toegeven, des te eenvoudiger is het om ermee te leren omgaan.]
Nou nou. Is dat niet wat kort door de bocht? Ik heb van mij ouders de boodschap meegekregen om iedereen in zijn/haar waarde te laten. Ongeacht huidskleur of overtuiging van geloof. Om nu te stellen dat Hollanders per definitie racisten zijn gaat me wat ver. Ik heb begrepen dat wij hier nogal tolerant zijn eerlijk gezegd.
Nou nou. Is dat niet wat kort door de bocht? Ik heb van mij ouders de boodschap meegekregen om iedereen in zijn/haar waarde te laten. Ongeacht huidskleur of overtuiging van geloof. Om nu te stellen dat Hollanders per definitie racisten zijn gaat me wat ver. Ik heb begrepen dat wij hier nogal tolerant zijn eerlijk gezegd.
-

Zodan - Post Lord

Zodan schreef:Ik heb begrepen dat wij hier nogal tolerant zijn eerlijk gezegd.
Je gelooft die onzin toch niet echt? Nederland is één van de meest intolerante landen van Europa momenteel. Ik dacht dat de populariteit van eerst Pim Fortuyn en nu Beethoven toch wel duidelijk hebben gemaakt dat Nederland echt geen tolerant landje meer is. Het sterft hier van de racisten en het is al lang geen 'kleine minderheid' meer.
Het gemiddelde gesprek van twee dametjes in de supermarkt gaat tegenwoordig over 'kut-marokkaantjes' en 'ze moesten zich eens aanpassen'. Nu heb ik daar in Amsterdam nog IETS minder last van dan in Rotterdam of Den Haag, maar ook hier hoor je aan de bar van een gemiddeld café niets dan pure en ongezouten racistische opmerkingen van zowel de barkeeper als de gasten.
Nee, om te denken dat Nederland nog steeds dat naieve en tolerante landje is dat bestond in de jaren '60 en '70 is een illusie van oude mensen die (in dit geval misschien terecht) terugverlangen naar het verleden.
-

Junyo - Wegwijs

okay,....... daar gaan we weer!
allereerst heeft "beethoven" maar maximaal 2 zetels = 1,3% van de stemmen
dus niet teveel naar kijken
en toen die oudjes jong waren zeiden "hun" oudjes ook allerlei dingen die die oudjes van nu ook niet geloofden
bijv. van trekken krijg je 't in je rug
maar als we de gemiddelde nederlander nemen (ong 85% van de mensen die niet in asowijken wonen, maar is echte grove schatting en ook die zijn allemaal lang niet gekleurd) dan nemen we enorm veel voor lief!
anders was ik wel 100x op m'n bek geslagen, poot uitgetrokken en mij 't leven onmogelijk gemaakt
we leven met een gekleurd beeld
en daar is leven voor uitgevonden om 't allemaal in 't juiste perspectief te gaan zien
maar je moet wel een beetje oefenen en net ladderzat aan een toog hangen en meepraten met de meute omwille van 't erbij horen
dan kun je net zo goed voetbalsupporter worden!
en dat zijn we soms ook allemaal
behalve weer die 1,3%...................................
allereerst heeft "beethoven" maar maximaal 2 zetels = 1,3% van de stemmen
dus niet teveel naar kijken
en toen die oudjes jong waren zeiden "hun" oudjes ook allerlei dingen die die oudjes van nu ook niet geloofden
bijv. van trekken krijg je 't in je rug
maar als we de gemiddelde nederlander nemen (ong 85% van de mensen die niet in asowijken wonen, maar is echte grove schatting en ook die zijn allemaal lang niet gekleurd) dan nemen we enorm veel voor lief!
anders was ik wel 100x op m'n bek geslagen, poot uitgetrokken en mij 't leven onmogelijk gemaakt
we leven met een gekleurd beeld
en daar is leven voor uitgevonden om 't allemaal in 't juiste perspectief te gaan zien
maar je moet wel een beetje oefenen en net ladderzat aan een toog hangen en meepraten met de meute omwille van 't erbij horen
behalve weer die 1,3%...................................
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Ik denk dat dat racistisch per regio scheelt. Ik heb er personelijk erg weinig last van of eigenlijk helemaal niet. Er leven hier erg veel homostelletjes bijvoorbeeld, daarnaast wonen er hier ook erg veel buitenlanders maar ook die hebben nergens geen last van. Maar vergeleken met A.dam zijn wij hier meer een dorpje 
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

[we leven met een gekleurd beeld
behalve weer die 1,3%................ ]
Begrepen Junyo??
behalve weer die 1,3%................ ]
Begrepen Junyo??
-

Zodan - Post Lord

Och, ik ben het ook wel eens met het feit dat we met een gekleurd beeld leven. Mijn punt is meer dat dit 'gekleurde beeld' momenteel voor heel veel mensen hetzelfde is en dat de aanhang die Verdonk op dit moment geniet bij een groot deel van de bevolking veel hoger ligt dan die 10% die uit dit onderzoek zou blijken.
Verdonk is een politica die gebruik maakt van de onderbuikgevoelens die bij heel veel Nederlanders leeft ten aanzien van mensen met een niet-Nederlandse achtergrond. Veel van de dingen die ze zegt zijn erop gericht om het latente racisme bij de bevolking op te stuwen en naar de oppervlakte te krijgen.
We zullen zien bij de volgende verkiezingen hoe goed haar dat gelukt is, maar ik heb weinig geloof in een verbetering in de komende maanden.
Verdonk is een politica die gebruik maakt van de onderbuikgevoelens die bij heel veel Nederlanders leeft ten aanzien van mensen met een niet-Nederlandse achtergrond. Veel van de dingen die ze zegt zijn erop gericht om het latente racisme bij de bevolking op te stuwen en naar de oppervlakte te krijgen.
We zullen zien bij de volgende verkiezingen hoe goed haar dat gelukt is, maar ik heb weinig geloof in een verbetering in de komende maanden.
-

Junyo - Wegwijs

Is het niet zo dat de mens in het algemeen per definitie afkerend kijkt naar dingen die anders zijn dan wat zij als normaal beschouwen?
Racisme is vooral gebaseerd op onwetendheid, helaas doen beide partijen er zoveel mogelijk aan om juist die onwetendheid in stand te houden
Racisme is vooral gebaseerd op onwetendheid, helaas doen beide partijen er zoveel mogelijk aan om juist die onwetendheid in stand te houden
-

maestro - Expert

maestro schreef:Is het niet zo dat de mens in het algemeen per definitie afkerend kijkt naar dingen die anders zijn dan wat zij als normaal beschouwen?
Presies......
Het is altijd nog zo dat door 80% van de allochtonen homosexualiteit een taboe is.
Zolang ik op mijn trap een verborgen leven moet lijden, m.b.t. het homo zijn, omdat het bij mij op de trap ook 80% allochtoon, (vooral marokkaans) is vindt ik dat zij dus diskrimineren, dus hun hand in eigen boezem moeten steken, als zijzelf niet de moeite nemen om de gemiddelde westerling en vooral de homo's te repekteren.
Zoalang dat nog zo is, (en het zal alleen maar verslechteren), want hun doel is de "charia" in te stellen in dit land, als ze in de meerderheid komen, en dat kan maar zo gebeuren in een demokratie, waardoor die demokratie zichzelf de nek omdraait, zolang kan de autochtonen niet verkroppen om tolerant te zijn t.o. de autochtoon.
Het is dan eenrichtingsverkeer, het is hetzelfde b.v. jij staat altijd klaar voor de ander maar de ander maakt alléén maar misbruik van je hulp en denkt "lekker makkelijk zo", maar doet niets voor jouw terug.
Zij mogen homo's diskrimineren maar wij mogen van de (linkse)politiek de allochtoon niets in de weg leggen, waardoor de allochtoon denkt dat alles maar mag in dit land.
dat noem ik nou het voortrekken van bevolkingsgroepen, het doodknuffelen van de allochtoon, ten koste van de autochtoon.
-

The - Expert

The schreef:...spelfouten verwijderd...oeps...dat is misschien iets teveel![]()
Ik begrijp hieruit dat je je door de, gemiddeld lager geschoolde, allochtone medemens bedreigd voelt. In jouw geval zou ik zeggen....waarschijnlijk terecht.
-

Junyo - Wegwijs

Junyo schreef:The schreef:...spelfouten verwijderd...oeps...dat is misschien iets teveel![]()
Ik begrijp hieruit dat je je door de, gemiddeld lager geschoolde, allochtone medemens bedreigd voelt. In jouw geval zou ik zeggen....waarschijnlijk terecht.
Nee, hoor ik blijf altijd aardig voor ze, ik groet ze netjes op de trap, dus heb eigenlijk geen last van hun op mijn trap, maar dat komt omdat ik netjes in hun straatje praat me helmaal aanpas aan hun, ook kunnen ze het helemaal niet aan mij zien, ik ben 100% str8ting.
Ik praat ook helemaal niet over die onderwerpen, waar ik met mijn vrienden en kollega's het wel over heb, o.a. mijn levenswijze en het homo zijn.
Ik praat daar niet over met allochtonen en dus gaat het net zoals het in de jaren 50 ging of in staphorst/genemuiden of ander streng christelijk dorp gaat, het is een taboe om over homosexualiteit te praten het is in hun ogen onbespreekbaar, want in de koran en bijbel staat "dat het een gruwel is, dat een man bij een man ligt als bij een vrouw".
Dus ik voel me alsof ik leef in de jaren 50 of zo'n provincieplaatsje leef.
Ik kan aléén gezellig en open met mensen omgaan, als alles wat mij beweegt bespreekbaar is, zoals ik het wel kan bespreken met mijn vrienden en kollega's
Daar dat met moslims niet kan, worden zij ook nooit mijn vrienden en houdt ik afstand.
Kan je wel zeggen, dat ik de afstand, (lees integratie) zou kunnen bevorderen door er over te spreken met de moslim, (zoals links dat zo graag wilt), maar er wordt vergeten dat dit onderwerp absoluut niet bespreekbaar is bij moslims, daar zij uitgaan van het onveranderbare woord.
Dat idealistme van de linkse politiek, dat de boel wel zal intergreren is totaal mislukt.
Links gaat uit van een naive denkwijze gezien vanuit de ongelovige humanitaire inzicht, alsof de moslim zijn geloof wel net zo zal kunnen demokratiseren (de strenge regels afzwakken) maar dat gaat niet bij een totalitair geloof, dus links kan zich niet inleven in een devoot gelovige en links denkt zéér naief door een roze bril, het waren ook de geitenharensokken hippie's van vroeger en die mentaliteit hebben ze nog steeds.
Daarbij vindt ik het niet mijn taak om mijn leven op het spel te zetten om de moslims op mijn trap proberen een inburgeringscursus te geven door ze voor te lichten over homo's en andere onderwerpen, dan komt mijn leven in gevaar en ben ik gedwongen om te verhuizen, (anderen hebben al moeten verhuizen).
Dat moet de politiek maar doen, want zij hebben dat allemaal veroorzaakt.
Want zo is de nederlandse (linkse)politiek ook nog eens weer, zij beschremen de van origine nederlander helemaal niet en draaien de bewijslast om zodat jij schuldig bent en roepen ze dat je diskrimineerd.
Jij doet dat ook met je opmerking, dat ik er wel aanleiding gegeven zal hebben, ongehoord gewoon.
Ben je een nette (homo)burger en krijg je de schuld van het gediskrimineer die de moslim naar mij doet !! Tsss...het is de omgekeerde wereld, onbeschoft gewoon.
De politiek houden aléén de allochtoon de hand boven het hoofd, want ze draaien het net zolang dat ik (de orginele bewoner) het zogenaamd uitgelokt heeft dat ik me niet veilig voelt tussen de moslims, terwijl je uit hoofde van de interegratie juist bezig was voor te lichten, dat is toch wat de geitensokken politiek wil, en als je dan bedreigd wordt door de moslim omdat je het uit voorlichting over homosexualiteit had, is het opeens mijn schuld, want zo is de Ned. politiek, dus ik kijk wel uit om wat te zeggen en leef in het verborgene, houdt mijn mond, dus zo gaat het net zoals het was in de jaren 50 en daarvoor.
Dus wie wordt er nou gediskrimineerd?
-

The - Expert

goh.........THE
ik praat hier in dit streng christelijke dorp ook niet met de mensen over hun heterosexuele gevoelens en welk jurkje ze nu weer aan moeten doen
dan gedraag ik mezelf ook heel straight
dat ben ik nl.
ook in de omgang met andere homo's
ik verloochen mezelf niet
ik praat hier in dit streng christelijke dorp ook niet met de mensen over hun heterosexuele gevoelens en welk jurkje ze nu weer aan moeten doen
dan gedraag ik mezelf ook heel straight
dat ben ik nl.
ook in de omgang met andere homo's
ik verloochen mezelf niet
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

16 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws