Het is nu 11 feb 2012 21:59

Een heer, een geloof en Een doop en acce

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 07:06

Laat ik eerlijk zijn. Ik heb niks tegen homosexualiteit mits het een monogame relatie voor het leven al dan niet bezegeld door een huwelijk. Teneinde dit geaccepteerd te krijgen binnen hte christendom ben ik de discussie aangegaan op een zeer bijbelse manier en nadat mijn stellengen 1800 maal zijn bekeken in twee weken en er 140 maal gereageerd is staat mijn stelling nog steeds en begin ik bijval te krijgen.

Let wel dat ik een monogame relatie voor het leven de enige juiste voorwaarde vindt voor homosexualiteit en daarmee discrimeneer ik geenszins maar stel ik het zelfde criterium als ik voor heteros doe. Ik ben zelf hetero en dus objectief en doe er alles aan om het voor jullie op te nemen.

Willen jullie zien hoe ik dit gerealiseerd heb dan nodig ik je uit om eens te kijken op http://www.heavenlyquality.nl

grootjes ivar

PS

Een Heer, Een geloof en Een doop

Vier het feest mee. Het koninkrijk is nabij

http://www.heavenlyquality. Lees hier over onderwerpen als:
Gerechtigheid van God
Liefde boven alles
Dopen
Redding (met reincarnatie geimplemeteerd)
de 3 eenheid
Is aarstsengel michael de christus?
wat is de heilige geest?
Ik ben niet tegen het homohuwelijk
100% genade of is het anders?
Geef je leven voor je vrienden
gij zult niet doden
mogen wij oordelen?
wat is twijfelen en mag het en wat is geloven?
uitverkiezing

Ik hoop jullie allemaal te zien op http://www.heavenlyquality.nl en ben zeer benieuwd naar jullie reacties

gods zegen
ivar
Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 09:26

Kom op ik doe dit voor jullie om voor jullie op te komen
Gast

Berichtdoor KinKy » 18 feb 2006 09:54

waarschijnlijk hebben we dit gewoon niet nodig!!
ik leef m'n leven volgens mijn richtlijn
en het christendom kan mij gestolen worden
net als de islam of weet ik niet wat voor hemelbestormers er zoal zijn

opdringerig en voet tussen de deur is altijd ten fafore van jezelf
niet als onbarmhartige
daarom is de bijbel pas 400jr later geschreven

dus zieltjes kun je beter niet hier winnen!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 09:58

jou w mening waarmee je impliceert in mijn hart te kunnen kijken. Knappe jongen hoor
Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 10:09

Oh en als je het wil weten ik ben zielsgelukkig met een monogame realtie en we gaan binenkoret trouwen. Zeer veel gelukkiger dan ik ooit was voordat ik tot geloof kwam 2,5 jaar geleden. Dus.......... trek je eigen conclusie
Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 10:11

En de bijbel is niet 400 jaar later geschreven. De geschriften zijn al vanaf 0-2w5 jaar na christus in omloop geraak en hebben hun oorsspronkelijke vorm behouden. Ze zijn enkel later samengevoegd en is er het naampje bijbel aan gegeven dus ga niet lopen blaten over dingen waar je geen verstand van hebt
Gast

Berichtdoor KinKy » 18 feb 2006 12:29

vond je 't niet geil meer om met gasten om te gaan?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 12:37

eh nee en ook nooit gevonden hoor maar lief dat je het vraagt hoor schat :wink:
Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 16:24

Homofilie en homoseksualiteit bijbels verklaard

Teksten en inleiding
Okey. ik begin met bijbelse feiten. Ik geef nu wel eerst alledrie de teksten uit leviticus uit het King james en uit de SV. Romeinen 1 kennen jullie wel neem ik aan en anders moet je hem er maar even bij pakken.:
Lev 18:22
22 Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is abomination.
22 een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Lev 20:13
13 If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

13 ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Bijbelse feiten
1 Homofilie en de drang naar homoseksualiteit is door God geschapen en dat komt omdat de mensheid als geheel zondig is (Rom 1)

2 De bijbel zegt hun bloed zal op hen zijn (lev 20:13)

3 zij zullen zeker worden gedood (lev 20:13)

4 onze zonden worden bedekt door het bloed van christus omdat hij voor ons heeft geleden

5 Mozus zegt namens God dat Hij het gruwelijk vindt (Lev 18:22)

Theorie
Willen we een theorie bedenken die recht doet aan al deze bijbelse feiten dan moeten we concluderen mijnsinziens dat Homos lijden omwille van de mensheid. God is een rechtvaardig God en zal dit zeker niet onbeloond laten. Hun bloed zal op hen zijn is denk ik dan ook een heenwijzing naar vergeveving van de zonde die ze begaan. Wat deze zonde onderscheid van alle andere is dat ze het gevolg is van de zondigheid is van de mens als geheel en God bied in dit leven geen mogelijkheid om van homofilie af te komen en dus zijn ze ertoe veroordeeld zonder ervoor te hebben gekozen.
Aangezien homosexualiteit door god gruwelijk gevoonden wordt wat ikzelf een te stevige bewoording vind maar ik mag in deze er niet van afwijken maar wel mijn mening geven. Als we homofilie en homosexualiteit accepteren dan vind ik ook dat we het homohuwelijk moeten accpteren. Ik als mens wil Homos geen duimbreed in de weg zitten om een volwaardige monogame relatie aan te gaan op emotioneel en lichamenlijk vlak die niet onder doet voor man en vrouw alhoewel het wat anders gepractiseerd word. Puur vanuit mijzelf gezien zou ik het ook uitermate krom vinden als God iets maakt wat in weze perfect is al wijkt het af van de meerderheid om het dat een afwijking te noemen. Nee God heeft het bewust zo gemaakt en het is zeerzeker geen foutje ofzo. Dat bestrijd ik ten zeerste.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

ivar

tot zover mijn betoog
Gast

Berichtdoor luco » 18 feb 2006 16:46

Hier dan mijn reactie.

Ik leef hoe ik denk dat het goed is. Ik heb recepct voor alles wat er op onze aardbol leefd.
Of het nu om geloof, dier, plant, sexuele voorkeur, huidskleur enz gaat.
Als ik dood ga, dan lach ik al die mensen uit die hun hele leven hun best hebben gedaan om volgens een bepaald geloof te leven, en dan tot de ontdekking komen dat het geen ene moer heeft uitgemaakt om in de hemel te komen.
Als je maar gelukkig bent, en geen stoute dingen doet die andere schade kunnen opleveren.
Ik denk dat welk geloof dan ook hier een voorbeeld aan kan nemen. :lol:
Vergeet niet dat welk geloof dan ook nog niet zo ver is dan de homo's die tenminste begrijpen dat liefde een veel breder begrip is dan dat de bijbel voorschrijft.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 16:50

Het grieks noemt de liefde tussen man en vrouw agape. Ik, denk dat de liefde tussen mannen hier ook onder valt. Emotioneel verwacht ik dat het niet anders is dus ik denk dat we het hier over eens zijn
Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 16:51

Ik bedoelde eros. Agape is goddelijke liefde
Gast

Berichtdoor luco » 18 feb 2006 16:58

Gast schreef:Het grieks noemt de liefde tussen man en vrouw agape. Ik, denk dat de liefde tussen mannen hier ook onder valt. Emotioneel verwacht ik dat het niet anders is dus ik denk dat we het hier over eens zijn

Mooi, maar als het niet zo is,
dan noem de liefde tussen het zelfde geslacht maar Luco
Hahahahahaha
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 18 feb 2006 16:59

Maar even wat anders, Waarom wil je eigenlijk voor ons opkomen.
Wat is je bedoeling eigenlijk :?

Wie zegt dat wij hulp nodig hebben
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 18 feb 2006 17:03

Ik heb trouwens dit onderwerp effe verplaatst naar relegie, omdat ik denk dat het hier beter bij past dan in algemeen
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 17:10

Omdat Homos nog steeds niet volledig geaacepteerd worden in christelijke kringen en daarmee een blokkade wordt opgewordpen voor Homos om zich erin te verdiepen. Ik wil geen zieltjes winnen maar wel een weg banen die het mogelijk maakt voor een Homo om op gelijke manier kennis te maken met het christelijk geloof als een hetero wat ik een basisvoorwaarde vind voor een samenleveing dat er gelijke kansen zijn.
Gast

Berichtdoor luco » 18 feb 2006 17:57

Wie heeft er om gevraagd aan jou om dat te doen dan?
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 18:03

God
Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2006 18:04

en mijn geweten
Gast

Berichtdoor luco » 18 feb 2006 19:11

Zou het niet beter zijn om eerst eens na te gaan of de homo's dat eigenlijk wel willen. Inplaats van God of jouw geweten.
Ik voel me namelijk niet zo geroepen om geholpen te worden met een schijnprobleem. Want ik heb nergens last van. Ik ben prima in staat om mijn eigen zaakjes te regelen zonder iemands hulp.
Het probleem is dat men schijnbaar zo graag wiol helpen waardoor ze vergeten of degene die ze willen helpen wel geholpen wil worden. Men crieerd een probleem en zo kan men dat hulp bieden Denkt men. Maar er is dus geen probleem dus geen hulp nodig.
Als je ons dan toch wil helpen, streelt dat je ego ofzo?
Laatst bijgewerkt door luco op 19 feb 2006 11:28, in totaal 1 keer bewerkt
luco
Post Lord
Post Lord

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Religie