Docent homostudies overspoeld met doodsbedreigingen
4 berichten
• Pagina 1 van 1
Een docent homo/lesbostudies aan de Universiteit van Amsterdam heeft vrijdag aangifte gedaan van vijf personen die hadden aangekondigd hem om het leven te brengen.
De hatelijke e-mails volgden op uitspraken van de docent over deelname van een kinderboot bij de Gay Pride, meldt De Volkskrant zaterdag.
De docent, Gert Hekma, steunde het plan van een 14-jarige jongen die met een '16- boot' deel wilde nemen aan de traditionele grachtenoptocht. Op de boot zouden kinderen vanaf 11 jaar mee mogen varen, met de kanttekening dat hun ouders een verklaring moesten tekenen.
Hekma juicht de boottocht nog steeds toe: " Ik heb slechts als wetenschapper mijn mening gegeven over de mijns inziens krankzinnige beschermde leeftijd van 16 jaar in het Wetboek van Strafrecht, terwijl kinderen juist steeds jonger uit de kast komen. Maar ineens sta ik te boek als pedo-professor en kinderverkrachter".
De bedreigingen aan het adres van de docent zouden ook veroorzaakt zijn door de uitspraken die hij heeft gedaan tegenover vereniging Martijn, waarin hij ondermeer zei: "Ik denk dat je kinderen moet dwingen. Kinderen zijn ook vervelende wezens, die moet je op een gegeven moment op een recht spoor zetten. En dat geldt ook voor seks."
bron: ANP
De hatelijke e-mails volgden op uitspraken van de docent over deelname van een kinderboot bij de Gay Pride, meldt De Volkskrant zaterdag.
De docent, Gert Hekma, steunde het plan van een 14-jarige jongen die met een '16- boot' deel wilde nemen aan de traditionele grachtenoptocht. Op de boot zouden kinderen vanaf 11 jaar mee mogen varen, met de kanttekening dat hun ouders een verklaring moesten tekenen.
Hekma juicht de boottocht nog steeds toe: " Ik heb slechts als wetenschapper mijn mening gegeven over de mijns inziens krankzinnige beschermde leeftijd van 16 jaar in het Wetboek van Strafrecht, terwijl kinderen juist steeds jonger uit de kast komen. Maar ineens sta ik te boek als pedo-professor en kinderverkrachter".
De bedreigingen aan het adres van de docent zouden ook veroorzaakt zijn door de uitspraken die hij heeft gedaan tegenover vereniging Martijn, waarin hij ondermeer zei: "Ik denk dat je kinderen moet dwingen. Kinderen zijn ook vervelende wezens, die moet je op een gegeven moment op een recht spoor zetten. En dat geldt ook voor seks."
bron: ANP
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

Stichting Pro Gay
XXXX (adresgegevens weggehaald, red.)
Amsterdam, 31 januari 2007
Aan Universiteit van Amsterdam
t.a.v. de heer Gert Hekma
per mail: XXXXXX (e-mailadres weggehaald, red.)
Geachte heer Hekma,
De afgelopen dagen bent u in het nieuws gekomen met uitspraken over pedoseksualiteit in relatie tot de Gay Pride en de 16min boot.
Vorig jaar herfst bent u als verantwoordelijke voor homostudies aan de Universiteit van Amsterdam, samen met verschillende anderen, benaderd om mede gedachten vorm
te geven aan verbreding en verdieping van de Gay Pride zoals Pro Gay deze voorstaat.
Deze bijeenkomst heeft geleid tot voorbereidingen om een vergunning aan te vragen en een bestuur te formeren. Onderdeel van die voorbereiding was een steunverklaring die
ook door u is afgegeven. Pro Gay, waar u verder geen deel van uitmaakt, neemt de organisatie van de Gay Pride op zich.
Ik was dan ook verrast dat u zichzelf op heeft geworpen als betrokkene bij de organisatie. Het is waar dat in februari de gemeenschap in de breedt zal worden
uitgenodigd een bijdrage te leveren aan het welslagen van de week die rond de Gay Pride wordt georganiseerd. U bent op dit moment niet betrokken bij de organisatie van de Gay Pride.Dat had sterker door u uitgedragen kunnen worden.
COC Nederland ondersteunt Danny Hoekzema die als veertienjarige jongen aandacht wil vragen voor homoseksualiteit onder de zestien. Voor Pro Gay is het belangrijk dat er aandacht komt voor de emancipatieboodschap. Daarin past ook de boot van Danny.
Het heeft mij teleurgesteld dat u bent ingegaan op verzoeken tot interviews rond deze 16min boot. Uw meningen en uitspraken aangaande seksualiteit bij kinderen worden
op geen enkele wijze gedeeld door de stichting Pro Gay. Door mee te werken aan de bewuste interviews, uw gesuggereerde betrokkenheid bij de organisatie en uw uitspraken in de context van de jongerenboot berokkenen schade aan wat wij rond de Gay Pride willen uitdragen.
U heeft ons inziens onvoldoende afstand genomen van door journalisten opgewekte suggesties dat de jongerenboot van Danny gaat over kinderen en seksualiteit. Sterker, met uw uitspraken heeft u betreffende suggestie juist gevoed.
Daar waar Pro Gay contact zocht met homostudies van de Universiteit van Amsterdam, ziet ze zich nu geconfronteerd met een situatie waar uw rol als wetenschapper en uw persoonlijke mening dusdanig door elkaar zijn gaan lopen dat
wij de vervolgcontacten graag met iemand anders van uw faculteit vorm geven.
Graag licht ik één en ander in een persoonlijk gesprek toe.
met vriendelijke groet,
Hugo Braakhuis
Stichting Pro Gay
XXXXXXXXXX (Telefoonnummer weggehaald, red.)
CC: College van Bestuur Universiteit van Amsterdam
College van Burgemeester en Wethouders gemeente Amsterdam
Dagelijks bestuur Stadsdeel Centrum Amsterdam
-

ChatNOT - Wegwijs

4 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws