Het is nu 18 mei 2012 01:50

Christen en homo

Hoe denkt men erover, want vind men ervan. Lees en stem!

Gaat geloof samen met homo zijn?

Ja
54
86%
Nee
9
14%

Totaal aantal stemmen : 63

Berichtdoor richard » 10 nov 2005 19:41

Anonymous schreef:Je kan geen homo zijn en christen want de bijbel wat Gods woord is zegt om gemeenschap met iemand te hebben van hetzelfde geslacht is een gruwel in de ogen van De Heer, die mensen zullen buiten de legerplaats worden gebracht en gestenigd totdat ze doodgaan

heel erg jammer voor jou ik geloof dus ik ben christen
ik beleid dat god de vader is die zijn zoon jezus heeft gestuurd naar de aarde en nu bij ons is in de vorm van de heilige geest!

daarnaast heb ik totaal geen relatie-liefde gevoelens voor een vrouw,maar wel voor mannen.
zelfs eentje specifiek mijn vriend raymond!
always beaware of the unexpected
richard
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor liefde » 13 nov 2005 20:13

Anonymous schreef:Je kan geen homo zijn en christen want de bijbel wat Gods woord is zegt om gemeenschap met iemand te hebben van hetzelfde geslacht is een gruwel in de ogen van De Heer, die mensen zullen buiten de legerplaats worden gebracht en gestenigd totdat ze doodgaan

Wat ben jij kortzichtig zeg. Degene die zonder zonde is, werpt de eerste steen. Komt je wel bekend voor, toch? Je zou als "christen" toch beter moeten weten. Wat is er mis met voorwaardelijke, oprechte en monogame liefde? Overigens zie ik het niet als een zonde en is het heel gemakkelijk een tekst uit de context te halen. Als we dat doen met de bijbel dan kan echt iedereen inpakken. Denk toch eens na voordat je teksten uit de bijbel plukt!
liefde

Berichtdoor Gast » 22 jan 2006 13:50

Hoi ja ik heb er ook veel moeite mee ik geloof ook en zelf ben ik dan bisexueel en ik vindt momenteel een jongen erg leuk en kan wel iets nemen met hem hem maar mn ouders zijn het er absoluut niet mee voor

Groetjes Marcel
Gast

Berichtdoor Gast » 22 jan 2006 14:01

Hoi ik heb het er ook heel erg moeilijk mee ik ben zelf ook christen en bisexueel en mn ouders zijn er ook zwaar op tegen dat ik me daar mee inlaat net zoals jou begreep ik.
Gast

Berichtdoor richard » 22 jan 2006 17:44

hoi gasten,

neem eens kontakt op met de nederlandse vereniging voor christelijke homo's en lesbienne's deze kunnen je vast verder helpen en begeleiden!

greetz richard
richard
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor hoi » 22 jan 2006 20:43

jeez, jullie zijn echt goe bezig hier.
begrijp nu toch eens dat de bijbel niet door een mannetje op een wolk naar beneden is gesmeten, maar dat dat is geschreven door mensen.
Denk je nu echt dat die boek is geschreven om zo misbruikt te worden zoals dat nu gebeurt?
Een geloof zou mensen moeten steunen en is bedoeld om mensen samen te brengen.
Moeten we dan allemaal van een rots afspringen omdat we iemand graag zien?
Iedereen die zo negatief is tegenover homosexualiteit en zich bedreigt voelt hierdoor moet eens goed in zichzelf kijken.
Het is niet omdat je zelf te zwak bent om jezelf te zijn dat je anderen hiervan moet beletten. Wees toch niet zo bang.
De wereld zou echt mooier zijn met wat meer tolerantie.
jullie leggen jullie lot niet in de handen van god, maar in de handen van de kerk. de kerk is een instituut van mensen, ik geloof dat ze het goed bedoelen maar ze zijn ook maar mensen. En het is niet mooi om mensen zo een almacht te geven want die mensen hebben ook het recht om fouten te maken. En jullie hebben de plicht om zelf na te denken.
hoi

Berichtdoor ialink » 27 jan 2006 04:49

Op heavenlyquality hebben we een hele interessante discussie met heel opvallende zeer posietieve conclusies ten aanzien van zowel hemofilei als homoseksualiteit

http://80.69.92.15/www/forum/viewtopic. ... c&start=60

gods zegen
ivar
ialink

Berichtdoor Steve » 28 jan 2006 03:24

ialink schreef:Op heavenlyquality hebben we een hele interessante discussie met heel opvallende zeer posietieve conclusies ten aanzien van zowel hemofilei als homoseksualiteit

Fijn dat hemofilie patienten een positieve conclusie krijgen op religieus gebied :?
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor richard » 31 jan 2006 11:46

jongens ik heb t effe opgezocht hemofilie bestaat echt ik had er nog nooit van gehoord:

wolters woordenboek: hemofilie V bloedziekte waarbij het bloed het stollingsvermogen heeft verloren , Z bloedziekte

nu vraag ik mij alleen af wat heeft dit te maken met deze topic???
richard
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Bink » 31 jan 2006 22:44

Richard Burton had een lichte vorm van hemofilie, de zoon van de laatste Russische tsaar ook en diens behandeling door Raspoutin heeft heel wat stof doen opwaaien. Ik denk dat de Russen nu nog steeds allemaal weten wat hemofilie is.
Bink
Post Lord
Post Lord

Vorige

Keer terug naar Gay Forum - Enquêtes