Het is nu 18 mei 2012 01:46

Christelijke homo

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor Diederick » 09 jan 2011 23:17

Probeer A Letter To Louise eens, heeft mij veel geholpen in discussies. Vast interessant voor je om te lezen. Mocht je geen Engels kunnen, ik geloof dat ik hem ooit al eens vertaald heb...

http://www.godmademegay.com

De Bijbel ken ik vrij goed, daar heb ik me een paar jaar sterk in verdiept. Het enige wat ik ervan heb geleerd is dat de Bijbel gemaakt is voor het volk en het meer als een bundel suggesties en historische denkwijzen is betreft het Christendom, dan een echte instructie. Je relatie met God (zou je daar in geloven) is een persoonlijke relatie. Kerk en 'religie' zijn niet meer dan hulpmiddelen.

En de aarde is niet 'zomaar uit het niets' ontstaan. Fysische Kosmologie zal je vast boeien als je meer wil weten over hoe onze wereld is geboren en gegroeid - en hoe de boel werkt en zal 'eindigen' voor ons.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Annoniem4666 » 10 jan 2011 08:27

Bedankt diederick! En over dat engels, dat komt wel goed!

Nogmaals bedankt!
Annoniem4666
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Annoniem4666 » 10 jan 2011 08:39

Oh, dat engels is toch moeilijker dan ik dacht! (op school engelse boekjes lezen is veel makkelijker... :( )
En diederick, heb je die vertaling nog? Kan er eigenlijk geen touw aan vastknopen, ook niet als ik het vertaal men een vertaalmachine ofzoo... (lekker slecht vertalingen dus)

K zal op google wel even zoeken of er een site is met een normale vertaling!

Trouwens, ik heb deze site nog gevonden: http://forum.credible.nl/topic.php?id=2745&page=25
Maar hier staat dat het een zonde is, en dat je wel homo mag zijn in een christelijk verband, maar dat je alleen niet mag trouwen!?
En ik wil later natuurlijk ook niet in m'n eentje thuiszzitten...

Ik Haat het om onzeker te zijn... :evil:
Annoniem4666
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Diederick » 10 jan 2011 10:32

Annoniem4666 schreef:Trouwens, ik heb deze site nog gevonden: http://forum.credible.nl/topic.php?id=2745&page=25
Maar hier staat dat het een zonde is, en dat je wel homo mag zijn in een christelijk verband, maar dat je alleen niet mag trouwen!?
En ik wil later natuurlijk ook niet in m'n eentje thuiszzitten...

Ik Haat het om onzeker te zijn... :evil:

Zoals ik al eerder zei, het Christendom kent meer dan 35.000 verschillende stromingen, wat de één stroming zegt over een bepaald onderwerp staat vaak haaks op de mening van een andere stroming. Wat een willekeurige kerk vind kun je dus geen touw aan vastknopen. Als je Christen wilt zijn, moet je dus zelf een weg vinden, een persoonlijke relatie met God opbouwen.

Ik kan hem zo niet vinden, maar ik kan me ook in de tekst vergist hebben. Misschien dat ik hem ergens deze week nog vertaal, als ik een gaatje vind.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Annoniem4666 » 11 jan 2011 07:08

Je hebt gelijk, het is maar net hoe je er in staat...
Maar ik weet nieteens hoe ik erinsta. Daarmee bedoel ik dat ik niet weet of homo's wel christelijk mogen zijn. (klinkt misschien erg raar, omdat ikzelf homo ben :| )

Groeten van Marnix
Annoniem4666
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Crocodile » 11 jan 2011 12:15

WAT THE FUCK MAAKT HET NOU UIT???Het gaat er toch om hoe jij jouw leven leeft???? Tijd zo kostbaar. Waarom verspil jij je tijd met zulke onzin??? :frusti:
Volgens mijn oude geloof,ben ik een zondaar en moet ik gestenigd worden.Wat maakt het nou uit.
(aangepast)
Crocodile

Berichtdoor fabritzio » 12 jan 2011 18:47

Het is niet omdat de Bijbel zegt dat bepaalde dingen slecht zijn dat God de mensen die deze dingen toch doen haat. De bijbel is door mensen geschreven en mensen hebben allemaal een andere mening. Als toevallig de makers van de Bijbel tegen homoseksualiteit zijn, betekent dat nog niet dat God dat ook is, ik denk niet dat God zijn bevindingen naar de aarde heeft doorgefaxt. Je begrijpt wel wat ik probeer te zeggen: niemand weet echt wat God wel of niet goed vindt, aangezien niemand hier op aarde hem ooit persoonlijk heeft gesproken.
Je moet inderdaad gewoon je eigen leven leiden, je kan toch niet veranderen wie je bent.
fabritzio
Newbie
Newbie

Berichtdoor Crocodile » 12 jan 2011 22:59

Dat heb je heel mooi beschreven.
Crocodile

Berichtdoor th0mas » 12 jan 2011 23:28

Idd het is echt heel mooi geschreven! :D
th0mas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor gaypoetbe » 18 jan 2011 18:43

Ach ... je moet het ook historisch en contextueel lezen.

Als Paulus tegen de homo's was, dan is het omdat hij Romein was - en de Grieken ("de Griekse beginselen") lagen toen in de clinch met de Romeinen.

Er zijn inderdaad christelijke kerken die homoseksualiteit absoluut niet veroordelen - zelfs gewijde bedienaren hebben (bijv. oud-katholieke kerk in Nederland) die met een man samen zijn. Ook de Anglicanen zijn niet zo anti.

Zelfs onze Belgische aartbisschop Mgr. Léonard reageert pastoraal heel anders dan doctrinair.

Mocht je verder willen praten of : neem gerust contact op ! Ik ben zelf gelovig én christen... en ook gay...
gaypoetbe
Ontdekkend
Ontdekkend

Vorige

Keer terug naar Gay Forum - Religie