Het is nu 18 mei 2012 01:19

boos op mezelf

Alles over coming out.

Berichtdoor cooly » 22 mei 2005 01:01

Hoi allemaal!!!

Ik zit met een probleem.
Ik en een vriend van me fieten elke dg naar school.
Toen begon hij te vertellen over een jongn op zijn werk die aan zijn kont zat en dat hij da nie pretig von en da hij dat homo`s raar vind.
Maar ik ben homo maar dat weet hij nie!!!
Ik ben ofo wel uit de kast gekomen tegen veel vrienden vsn me(allemaal meiden) en mijn moeder.
Toen zei hij nog van ik voel me nie aan getrokken aan jongens. en vroeg of ik da wel deed.
Maar ik zei van nee da doe ik nie!!!!!

en nou is mijn vraag van : hebben jullie dat ook gehad het niet durven te vertellen aan mensen? terwij het er uit moet.
Ik zit er erg over in en ben boos op mezelf dat ik het niet verteld heb.
Wat moet ik doen???? asl het weer gebeurt

:? :? :? :?
cooly
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor The » 22 mei 2005 02:10

Dat probleem hebben we 35 jaar geleden toch al gehad :?: zucht....

Waar hebben we al die jaren voor gestreden dan? JUIST om DIT soort vragen niet meer te hoeven stellen, het zou heel normaal moeten zijn om in een geemancipeerd land over die ondewerp met iedere man/jongen te kunnen praten, zonder in elkaar geslagen te worden.
Maar ja...zoals altijd heeft de jongere generatie helemaal NIETS geleerd van wat vroeger HEEEEEL gewoon was :!:
En daarom is deze tijd weer helemaal zoals het 40 jaar geleden was, van voor de sexuele revolutie, (ja...ja....nog nooit van gehoort hé), dus helemaal weer terug naar AF, we zijn nu NIET meer zo vrij als in de jaren 70/80 gut als je die tijd meegemaakt hebt, het was gewoon smullen, je kon gewoon hand in hand op straat lopen, als twee mannen elkaar zoenen op straat, nou dat kan nu allemaal niet meer, julli zij allemaal weer ingeslapen, WORDT TOCH EENS WAKKER :!: :!:
The

Berichtdoor T » 13 jun 2005 19:09

The

Je hebt gelijk wat betreft het verschil tussen de jaren 70/80 en nu. Ik ben geboren in 1981. Heb dus niet veel mee gekregen van dit onderwerp destijds. Maar angst om toe te geven dat je "anders" bent dan andere is een zeer logische, niet tijdgebonden reactie. Juist als je wat jonger bent, zeg pubertijd, is dit zeer moeilijk. En heb dan ook veel respect voor diegene die dit wel volledig uit de kast zijn gekomen in de pupertijd.

Ik kreeg duidelijk het idee dat je het hem kwalijk nam dat hij dit onderwerp opperde. Kijk naar de rest van dit forum, daar stikt het van dit soort vragen en ervaringen. En logisch ook. Ik zit zelf ook nog vol met vragen.
Iedereen gaat anders hiermee om. Het feit is nu eenmaal dat de overgrote deel van de bevolking hetro is, en dat deze manier van leven als standaard wordt gezien. Dat is niet anders als 20 jaar geleden.

Ik denk dat de gemeenschap in zijn algemeen meer open staat voor homoseksualiteit. Alleen hierdoor worden de homo-haters (losers, onzekere watjes, hoe je ze ook wil noemen) onzeker, en gaan zich alleen maar harder opstellen tegenover homo's. En daar zit het probleem. Wederom een klein groepje!!!!!

Groetjes

T
T
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor F.A.G. » 16 jun 2005 16:03

BAH BAH BAH :?
F.A.G.

Berichtdoor Secret » 16 jun 2005 17:34

The,

Ik denk niet je gast Cooly helpt met zo'n post.
Dat is toch geen antwoord man. Je zegt wel, wordt wakker, maar wordt eerst zelf maar eens wakker. Want de mensheid zal steeds minder durven te gaan zeggen. En trouwens, hoe oud zal cooly zijn? 40? Dacht ut niet, anders kwam hij niet met zo'n vraagstelling.
Nee vriendelijk ben je in deze post niet echt. En helpen doe je zo al helemaal niet.
Als het er niet mee eens bent, reageer dan niet, maar laat iedereen vrij in zijn vragen. Dank je!
Secret
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor luco » 16 jun 2005 23:23

Sommige dingen zullen nooit veranderen The, Iemand die net uit de kast is gekomen en nog kronkeld met zijn gevoelens zijn dit soort vragen heel normaal nu maar ook toen. Je maakt mij niet wijs dat je 40 jaar geleden tegen je vrienden kon zeggen"ik ben homo" Een als je dat wel kon deed je dat waarschijnelijk met een rood hoofd. En dit zal nog altijd gebeuren zolang er een taboe rond de homo bestaat en die is er nog steeds toen en nu
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor The » 04 jul 2005 23:54

Nou ik dacht juist dat we die strijd gewonnen hadden, maar met de komst van onze Intolerante "medelanders" is die strijd weer helemaal verloren en moet zulke jochies, weer die vragen stellen, net zoals uit onze oude tijd van voor de vrijheidsstrijd, toen we nog onder de plak van de kerk stonden.

Nu staan we dus weer onder die plak maar nog erger en wel van twee kerken, waarvan de ene zéér militant en gevaarlijk is :!:

Ik blijf het zeggen dat met de komst van elke nieuwe generatie en mensen uit landen, waar geen mensenrechten bestaan en de kerken het voor het zeggen hebben, alles weer vergeten is en opnieuw gestreden moet worden.

Wel zonde van de energie van mijn generatie, die blijkbaar voor niets gestreden heeft.

Nu zitten we weer met middeleeuwse toestanden.
Dank aan de politici die dit alles veroorzaakt hebben :evil:
The
Expert
Expert

Berichtdoor KinKy » 05 jul 2005 00:37

och...............

jongguys.................
leef je eigen leven
en laat je niet door dogma's uit het veld slaan
kerk of geen kerk

alles heeft z'n struggle's
of je er om vraagt of niet
20 jr geleden of nu
in jouw wereld zit niemand te wachten of je jezelf out
moet je op jouw moment doen
als 't jou uitkomt
en kerken
is niet jouw probleem
laat 't je 't niet opleggen
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor gastin » 07 sep 2005 19:35

ik vind het zo raar in nederland dat je niet voor gevoel mag uitkomen.

laat iedereen in zijn of haar waarde. maar ja de maatschappij.

marrokanen en turken kunnen elkaar op straat wel zoenen waarom wij hier in nederland en word je gelijk in elkaar geslagen

ik heb niks tegen homo's en lesbiennes en dat leer ik mijn kinderen ook

mijn zoontje van 5 zegt zelfs mama is toch leuk dat ze zoenen geeft toch niks, nee jongen geeft niks zijn ook mensen die van elkaar houden.

en hij heeft van de week voor het eerst 2 jongens zien zoenen en zijn reactie was oh dat is niet raar maar mama ik zoen met jongens en meisjes en jongens zoenen veel lekkerder.

ik heb tegen hem gezegd vind het goed dat je het verteld hebt we zullen kijken of dat zo blijft. of dat je later verliefd word op jongens of meisjes

denk dat het ook met de opvoeding te maken heeft hoe de mensen er mee omgaan en dat de generatie 20-30ers hun kinderen ook kan leren dat het gewoon is, zou hoop problemen voorkomen en stress bij de mensen die uit de kast willen komen.

gastin
gastin

Berichtdoor Tweety » 07 sep 2005 22:12

Hoe meer homo's zich verstoppen en er niet over praten, hoe langer "hetero's" het de normaalste zaak van de wereld vinden dat een jongen met een meisje is. dus,
ergens hebben we er zelf wat schuld aan,
Tweety

Berichtdoor KinKy » 07 sep 2005 22:26

ontegenzeggelijk

maar je kunt toch wel begrijpen dat je het als moeilijk gaat ervaren om uit de kast te komen( om wat voor reden ook)
gaat 't persoonlijke belang altijd voor 't algemene belang!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor cooly » 24 sep 2005 13:52

nou mensen ik ben dan eindelijk uit de kast gekomen tegen iedereen.
het was eigenlijk niet zo moeilijk :o en ben er nou ook heel happy over.
ik geef nou mensen het advies die nog uit willen komen maar niet durven gewoon doen heb ik ook gedaan en ik heb nog steeds al mijn vrieden.
en op mijn nieuwe school in nijmegen ben ik ook echt meteen uit de kast gekomen en iedereen vond het knap van mij dat ik er geen problemen mee had.

greetzz en kisses me
cooly
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor The » 25 sep 2005 15:16

Cooly, Gefeliciteerd :P

Gelukkig heb je op jouw school er geen problemen mee gekregen.

Ben toch benieuwd,.... is het een overwegend keurige (witte) school, of zitten er toch ook veel allochtonen op.

Wat ik altijd verneem, (in de Gaykrant, gay&night en andere homobladen, reakties van allochtoonse jongeren, van de scholen uit mijn buurt, slotermeer, Amsterdam), is het onmogelijk om uit de kast te komen, zonder dat je in elkaar geslagen wordt).
Zelfs ik zit na de jarenlange vrijheidsstrijd van mijn jaren 70/80 tijd weer opnieuw verborgen in de kast, net zoals, toen ik jong was in de jaren 60.
Ik leef weer een verborgen leven, terwijl ik toch speciaal daarvoor in het zogenaamde meest homovriendelijke wereldstad, Amsterdam ben blijven wonen. :?
Ik kan blijkbaar beter gaan verhuizen, naar jouw voor homo's vriendelijke Nijmegen, dan maar. :wink:
Ik blijf wel alleen hoor.
The
Expert
Expert

Berichtdoor cooly » 29 sep 2005 20:05

nou THE...

ik woon zelf in tiel en daar ja heb ik weleens van die gasten die roepe van HE BEN JE HOMO!!! maar die soort mensen laat ik gewoon links liggen want ja da zijn dan gewoon van die mensen die denken dat ze dan heel wat zijn.(ze staan dan ook meestal in groepen(meschien bang voor dat ze zelf homo zijn) maar ik zit dan in nijmegen op school.
daar heb ik dan ook meteen van de eerste dag af gewoon open gesproken over dat ik homo ben. nu hoorde ik vandaag dan dat de hele school nou onderhand al weet dat ik homo ben
en krijg ook altijd vragen van mensen in mijn klas over hoe het is om homo te zijn(meestal van die overbodige vragen waar ik dan wel gewoon antwoord op geef)
maar ja het is dan ook wel leuk dat er mensen zijn die het leuk vinden om met homo`s om tegaan.

en deze school is dan ook meren deels donker dan blank.
maar van de donkere mensen heb ik dan ook echt helemaal geen last van ik ga dan ook meer om met de meiden en die kunnen dan ook meer hebben want de jongens denken dan meteen dat ik hun leuk ga vinden.

he dan ook helemaal geluk gehad dat ik geaccepteerd word. en dat is dan ook van mijn leeftijd en ik weet dan ook nie hoe de volwassen reageren.

maar ja nu nog een leuk vriendje he!!!

mzzl kiss

btw...

in het begin zat jij te zeike dat het helemaal verkeert was dat de jongeren zich weer terug trekken en dan zeg je nu van dat je zelf weer helemaal terug getrokken bent. daar zit dan ook helemaal geen logica in. dat JIJ dan weer jij weer in de kast zit. :roll: :roll: :o :o
cooly
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast