Assertief of niet?
72 berichten
• Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Natuurlijk heb je het wel helemaal zelf in de hand. Onzekerheid zit voor de volle 100% in jezelf. Dat is iets waar je je omgeving nooit de schuld van mag geven.
Ook al ben je lelijk als de nacht, je hebt het ermee te doen. Net als alle andere mensen om je heen. Accepteer wie je bent of leef de rest van je leven ongelukkig. De keuze is helemaal aan jezelf.
Ook al ben je lelijk als de nacht, je hebt het ermee te doen. Net als alle andere mensen om je heen. Accepteer wie je bent of leef de rest van je leven ongelukkig. De keuze is helemaal aan jezelf.
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
-

Junyo - Wegwijs

Junyo schreef:
[Accepteer wie je bent of leef de rest van je leven ongelukkig. De keuze is helemaal aan jezelf.]
De vraag blijft of anderen je accepteren zoals je bent natuurlijk.
Dat is, in het geval van jou voorbeeld (ook al ben je zo lelijk als de nacht) toch hoogst twijfelachtig.
[Accepteer wie je bent of leef de rest van je leven ongelukkig. De keuze is helemaal aan jezelf.]
De vraag blijft of anderen je accepteren zoals je bent natuurlijk.
Dat is, in het geval van jou voorbeeld (ook al ben je zo lelijk als de nacht) toch hoogst twijfelachtig.
-

Zodan - Post Lord

Junyo schreef:Natuurlijk heb je het wel helemaal zelf in de hand. Onzekerheid zit voor de volle 100% in jezelf. Dat is iets waar je je omgeving nooit de schuld van mag geven.
.
een laag zelfbeeld hangt af van meerdere factoren onder andere de omgeving
I like to sleep because my life tends to fall apart when i'm awake
I'll pull the trigger and you'll go down, down down.
I'll pull the trigger and you'll go down, down down.
- Heartbeat
- Wegwijs

Vandaag ben ik wezen winkelen in Groningen en even gaan koffie drinken in een café, zat daar best een leuk man tegen over mij rond de 35 denk ik die de hele tijd naar mij keek en af en toe ook lachte, ik keek wel even terug maar heb er verder niet op gereageerd
, dus dat assertieve zit dus gewoon niet in mij.
Pas toen ik weg ging durfde ik pas te lachen naar hem.
Pas toen ik weg ging durfde ik pas te lachen naar hem.
- Pianoman
- Wegwijs

Zodan schreef:En toen? Wat deed die man toen je naar em lachte tijdens het weggaan?
Hij lachte terug en knikte met zijn oog maar bleef gewon zitten, kan zijn dat hij al op iemand anders zat te wachten.
Ik zelf deed verder ook niks, ik had namelijk nog meer dingen te doen.
- Pianoman
- Wegwijs

Wat had je, achteraf gezien, beter kunnen doen? Ongeacht het feit dat je nog meer dingen te doen had? Tijd voor dingen doen heb je zat. Maar kansen creëren of benutten, daar hangt 't vaak vanaf. Een kans krijg je meestal maar 1 keer. 'n brutaal mens heeft de halve wereld. 
-

Zodan - Post Lord

Zodan schreef:Wat had je, achteraf gezien, beter kunnen doen? Ongeacht het feit dat je nog meer dingen te doen had? Tijd voor dingen doen heb je zat. Maar kansen creëren of benutten, daar hangt 't vaak vanaf. Een kans krijg je meestal maar 1 keer. 'n brutaal mens heeft de halve wereld.
Ja daar heb je gelijk in, ik wou alleen dat ik de lef had om op iemand af te stappen, misschien een assertieviteit cursus volgen misschien ?
- Pianoman
- Wegwijs

Maar stel dat je nou bijv. de tijd wil vragen aan iemand. Of de weg ergens naar toe. Doe je dat dan wel? Of ben je daar dan ook te verlegen voor? In feite is dat 't zelfde. Onzeker ben je. Waaraan ligt dat dan? 't risico om afgewezen te worden? Als je aan iemand de weg vraagt, en die persoon weet 't antwoord niet, sta je ook met lege handen. 't is maar 'n zodan benadering hoor. Waarschijnlijk te simpel gedacht.
-

Zodan - Post Lord

Een vreemde de weg vragen of vragen hoe laat het is durf ik wel, alleen als ik iemand leuk vindt dan klap ik gewoon dicht, dan durf ik gewoon niks te vragen ik ben dan bang dat ze het kunnen horen aan mijn stem en dan kom ik zeker onzeker over.
- Pianoman
- Wegwijs

En als je nou de weg vraagt aan iemand die je leuk vind? 't klinkt lullig, maar 't is 'n begin. Zoiets bedoel ik. En wat zou 't je 'n zorg zijn als iemand iets aan je kan merken? Is heel onwaarschijnlijk hoor. Mensen merken niet zo veel. Vandaar dat zakkenrollers altijd goeie zaken doen. Gebruik je fantasie.
Fantasie en 'n klein beetje lef doen wonderen. Te verliezen heb je niks. Toch?
Fantasie en 'n klein beetje lef doen wonderen. Te verliezen heb je niks. Toch?
-

Zodan - Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - Enquêtes