Het is nu 18 mei 2012 00:17

artikel Homoseksualiteit

Alles wat niet in een andere categorie valt

Berichtdoor ikke_ikke » 18 nov 2010 23:13

Hallo,

Ik ben een student en heb besloten om een artikel te schrijven over homoseksualiteit te schrijven. ehm ik heb er echter niet zo veel verstand van en vind het moeilijk om me te uiten. Ik zou graag willen vragen aan jullie om even 5 minuutjes te nemen om mijn artikel te lezen.

Homoseksualiteit.
Homoseksualiteit is een geaardheid. Bij homoseksualiteit is een verschil tussen gedrag, seksuele voorkeur en leefstijl. Uit onderzoek is gebleken dat er meer homoseksuelen bestaan dan men laat zien, 5% tot 10% blijkt homoseksueel te zijn. Homoseksuelen verbergen hun geaardheid omdat het in veel landen en religies verboden is en dan wordt gesproken van zondes.
Mijn mening als Muslima is een groot verschil vergeleken met de rest van mijn gemeenschap. Ik zie er niet in wat er verkeerd is aan het houden van een ander van hetzelfde geslacht.
Homoseksualiteit is een feit! Betekend dit dat de wereld moet veranderen? Homoseksualiteit bepaalt niet wie je bent, wat je toe instaat bent of wat je kan bereiken. Tieners verbergen tegenwoordig hun gevoelens omdat ze bang zijn voor afwijzing. Homoseksualiteit zie je echter overal. Docenten, politie agenten en studenten, deze kunnen allemaal homoseksueel zijn. Dit is een deel van jezelf dat je werk of je geloofsovertuiging niet moet beïnvloeden. Vanuit sommige geloofsperspectieven (Christendom, Islam, Jodendom etc.) wordt het niet geaccepteerd als je Homo bent. Vandaar dat homoseksualiteit automatisch niet in de maatschappij past.
Het is triest dat er nog mensen zijn die niet verder kunnen kijken dan “het homo zijn”. Deze onwetendheid leidt soms tot tienerzelfmoord. Zelfmoord dat wordt gepleegd na homo fobische feiten. Dit komt vooral voor bij tieners die er net achter zijn gekomen wie ze zijn, maar hun ware identiteit verborgen moeten houden omdat ze bang zijn voor wat de mensen van ze zullen vinden en over ze zullen denken. In feite zijn we allemaal hetzelfde! Daarom zijn ze als ze gepest worden verdrietig, gekwetst en bang voor wat de gevolgen zijn van hun bekendmaking van hun seksuele voorkeur. Maar ze zijn vooral teleurgesteld in zichzelf en in wie ze zijn “geworden”.
Accepteer iedereen om wie ze zijn door te kijken naar wat hun karakter en vaardigheden zijn, niet naar wat hun seksuele voorkeur is.

Ik hoop van harte dat jullie dit een goed artikel gaan vinden.
ikke_ikke
Newbie
Newbie

Berichtdoor Bink » 19 nov 2010 00:36

Gefeliciteerd.

Ik begrijp alleen de tweede zin ("Bij homoseksualiteit is een verschil tussen gedrag, seksuele voorkeur en leefstijl") niet.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor ikke_ikke » 20 nov 2010 00:04

Ehm...je seksuele voorkeur is je houd van hetzelfe geslacht (das anders) leefstijl is dat je dan waarschijnlijk met iemand samen woont of trouwt met het zelfde geslacht...t is niet negatief bedoeld...
ikke_ikke
Newbie
Newbie

Berichtdoor Bink » 23 nov 2010 00:35

Ik had net het omgekeerde begrepen
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Dieb » 24 nov 2010 01:52

Hey
Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het niet echt een goed artikel. Ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat vind.
Ten eerste denk ik dat het moeilijk is om een artikel over homoseksualiteit te schrijven, als je niet dezelfde gevoelens hebt. Eigenlijk denk ik dat het sowieso moeilijk is om een artikel over de gevoelens van homoseksuelen te schrijven, want die zijn heel erg verschillend. Je geeft een aantal voorbeelden van hoe mensen er mee omgaan, maar deze geven daar, naar mijn mening, bij lange na geen volledig beeld van.
Verder vind ik een aantal dingen die je zegt onduidelijk. Je stelt in je artikel bijvoorbeeld de vraag ''Homoseksualiteit is een feit! Betekend dit dat de wereld moet veranderen? '', maar op deze vraag kan ik eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden. Uit je verhaal kan ik wel opmaken wat je ervan vindt, maar in het artikel komt het antwoord er niet helemaal goed uit.
Ook vind ik dat je vaak van de hak op de tak springt. Er komen heel veel dingen in je artikel aan bod, maar veel dingen die je noemt worden niet goed uitgelegd.
Het laatste punt dat ik wil noemen - en dit is misschien een beetje kinderachtig - is dat er een aantal fouten in de spelling zitten. Dat zegt verder niets over de inhoudt, maar ik zou er nog even goed naar (laten) kijken.
Verder zijn er dingen waar ik het niet mee eens ben, maar dat is niet relevant.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel goed van je dat je een artikel over homoseksualiteit schrijft. En niet alleen goed, maar ook heel dapper. Dit onder anderen vanwege je eigen religie. Dus ik hoop dat ik je niet demotiveer, of onzeker maak over je artikel. Ik denk alleen dat er nog een paar dingen aan veranderd zouden kunnen worden.
Ik wens je er wel heel veel succes mee! En ik hoop dat we het eindresultaat ook nog mogen lezen, als dat verschilt van deze versie.

Laat het me weten!
Dieb
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Bink » 25 nov 2010 00:30

Al lezende had ik het ook min of meer wat herschreven in de volgende zin.

Homoseksualiteit.
Blijkens onderzoek is 5% à 10% kernhomoseksueel. Hoewel deze meting in homofobe maatschappijen enorme twijfels oproept, kan je dus geredelijk aannemen dat aan het andere eind van het spectrum 5 à 10% kernheteroseksueel is, terwijl de rest tussen de twee zit. Daaruit blijkt meteen dat, behalve wellicht voor kernheteroseksuelen en -homoseksuelen, spreken van homosexuelen of heterosexuelen een oefening in zelfbedrog is. Je kan alleen spreken van heterosexuele en homosexuele daden, waarbij geen identiteit komt. Man/mansex staat niet gelijk met een homosexuele identiteit. Man/vrouwsex heeft helemaal geen uitstaans met een heterosexuele identiteit.

Homoseksuele daden moeten in de meeste maatschapijen verborgen blijven, hoewel iedereen wel beter weet, getuige het tot het uiterste in jongens aanwezige bewustzijn ervan.

Homoseksualiteit is alom, overal, vanouds en steeds aanwezig in even grote mate als heterosexualiteit, alleen veel minder zichtbaar. Verschilende boeken zijn nodig ter verklaring van deze minder grote zichtbaarheid.

Wie zich in homofobe maatschappijen met de homosexuele identiteit vereenzelvigt, verdient alle steun. Bij een avontuurtje met iemand van je eigen geslacht of hevige gevoelens komt evenwel geen identiteit. Je blijft dezelfde, ongewijzigd jezelf.

De kunstmatige splitsing hetero/homo is een oefening in zelfbedrog waar de maatschappij zich dwangmatig aan onderwerpt, maar dit laatste vergt te veel ontwikklingen.
Bink
Post Lord
Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - Algemeen