adoptie
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Op dit moment is het voor een homoseksueel (echt)paar niet mogelijk om samen een kind te adopteren, volgens de wet. Nou vind ik dit belachelijk, het is pure discriminatie. Vertel mij eens waarom jullie dit belachelijk vinden?
xx marleen
xx marleen
- marleenberki
- Newbie

Even voor de duidelijkheid,
Jij vind het belachelijk, maar vraagt aan ons waarom wij dat ook belachelijk vinden.
Waar maak je uit op dat wij dit belachelijk vinden of ga je er automaties van uit dat we het met je eens zijn??:wink:
Er zijn zoveel dingen die wettelijk bepaald zijn die ik belachelijk vind.
Jij vind het belachelijk, maar vraagt aan ons waarom wij dat ook belachelijk vinden.
Waar maak je uit op dat wij dit belachelijk vinden of ga je er automaties van uit dat we het met je eens zijn??:wink:
Er zijn zoveel dingen die wettelijk bepaald zijn die ik belachelijk vind.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

haha ja ik ging er maar vanuit dat jullie t wel met me eens waren
maar ik zat argumenten te bedenken waarom het belachelijk is en ik liep een beetje vast.. vandaar 
- marleenberki
- Newbie

ok,
Maar heb je nou argementen gevonden. Het klinkt een beetje raar om te roepen dat het iets belachelijk vind zonder met goede argumenten te komen
Maar heb je nou argementen gevonden. Het klinkt een beetje raar om te roepen dat het iets belachelijk vind zonder met goede argumenten te komen
-

luco - Post Lord

tis discriminatie das onder andere een argument.. uhm.. tis gewoon niet eerlijk.. ieder mens heeft z'n gevoelens. een homoseksueel stel kan net zo graag een kind willen als een heterostel dat geen kinderen kan krijgen..
- marleenberki
- Newbie

Vraagje,
Waarom neem je een kind, voor het kind of voor je zelf. Ik kan me voorstellen dat een kind een behoefte heeft aan zowel een vader als moeder.
Ik vraag me altijd af hoe zo'n kind het op een gegeven moment vind dat als hij opgroeid en zelfbesef krijgt het zal vinden dat hij ouders heeft van het zelfde geslacht terwijl de rest van de kinderen uit zijn klas dat niet hebben, hoe reageren de andere kinderen hierop. Kan zo'n kind er op een gegeven moment geen last van hebben dat hij andere ouders heeft dan de rest.
Als 2 mannen een kind zouden adopteren willen ze waarschijnelijk een jongen.(een gokje) maar wat als deze jongen straks met een meisje thuiskomt Hoe reageren de pleegouders er op, of beter nog hoe reageerd het meije er op dat haar vriend 2 pappa's heeft, Durft deze jongen eigenlijk wel met een meisje thuis te komen.
Een kind adopteren is geen hond kopen of iets, daar komt wel wat bij kijken.
Ik zie maar al te vaak dat mensen een kind nemen terwijl ze het niet eens kunnen onderhouden, en dan vraag ik me af waar heeft dat kind dat aan verdient, je ziet dat kind dan wegkwijnen en later er zels een trauma aan overhouden.
Om nou een kind te willen omdat de wet in dit opzicht discrimineerd vind ik eigenlijk een vrij zwak exuses voor een argument. Misschien is deze wet er wel om kinderen te beschermen en kijkt deze wet helemaal niet naar de ouders die een kind willen. En als dat zo is dan vind ik dat zeker geen discriminatie.
Dit is mijn mening.
Waarom neem je een kind, voor het kind of voor je zelf. Ik kan me voorstellen dat een kind een behoefte heeft aan zowel een vader als moeder.
Ik vraag me altijd af hoe zo'n kind het op een gegeven moment vind dat als hij opgroeid en zelfbesef krijgt het zal vinden dat hij ouders heeft van het zelfde geslacht terwijl de rest van de kinderen uit zijn klas dat niet hebben, hoe reageren de andere kinderen hierop. Kan zo'n kind er op een gegeven moment geen last van hebben dat hij andere ouders heeft dan de rest.
Als 2 mannen een kind zouden adopteren willen ze waarschijnelijk een jongen.(een gokje) maar wat als deze jongen straks met een meisje thuiskomt Hoe reageren de pleegouders er op, of beter nog hoe reageerd het meije er op dat haar vriend 2 pappa's heeft, Durft deze jongen eigenlijk wel met een meisje thuis te komen.
Een kind adopteren is geen hond kopen of iets, daar komt wel wat bij kijken.
Ik zie maar al te vaak dat mensen een kind nemen terwijl ze het niet eens kunnen onderhouden, en dan vraag ik me af waar heeft dat kind dat aan verdient, je ziet dat kind dan wegkwijnen en later er zels een trauma aan overhouden.
Om nou een kind te willen omdat de wet in dit opzicht discrimineerd vind ik eigenlijk een vrij zwak exuses voor een argument. Misschien is deze wet er wel om kinderen te beschermen en kijkt deze wet helemaal niet naar de ouders die een kind willen. En als dat zo is dan vind ik dat zeker geen discriminatie.
Dit is mijn mening.
-

luco - Post Lord

natuurlijk is t onzin om een kind te willen, alleen omdat de wet dit niet toelaat, dat bedoel ik ook niet. En trouwens een bewust een kind nemen is toch altijd wel uit eigenbelang, want dat kind heeft er niet om gevraagd en de "ouders" willen er gelukkig van en mee worden
maar bedankt voor je mening
maar bedankt voor je mening
- marleenberki
- Newbie

Homo's lijken soms naar mijn idee kinderen te willen vanwege een soort emancipatiedrang. "Hetero's kunnen kinderen krijgen, dus wij moeten dat ook." Maar idd, ik vraag me af of dat wel zo gezond is voor het kind zelf. En als de kinderwens daarop is gebaseerd vind ik dat nogal egoïstisch. Vaders vervullen een ander soort rol in de ontwikkeling van een kind dan moeders, maar het is beiden essentieel. Een moeder kan een kind zorg, liefde en bescherming bieden. Een vader natuurlijk ook, maar ik denk dat hij meer invloed heeft op de persoonlijke ontwikkeling. Bijvoorbeeld hoe gedreven en ambitieus iemand later wordt.
Het lijkt net of ik het heel zwart-wit zie nu en zo is het natuurlijk niet. Maar je begrijpt misschien wat ik bedoel.
Ik heb vaak gedacht of ikzelf kinderen wil. Maar dan wil ik liever een kind zelf verwekken. Adopteren moet meer gebaseerd zijn om het adoptiekindje een goed bestaan te bieden dan om je eigen kinderwens te vervullen. En stel dat ik er één zou verwekken, dan wil ik ook een speciale band met de moeder hebben; wij dragen immers dezelfde verantwoordelijkheid.
Het lijkt net of ik het heel zwart-wit zie nu en zo is het natuurlijk niet. Maar je begrijpt misschien wat ik bedoel.
Ik heb vaak gedacht of ikzelf kinderen wil. Maar dan wil ik liever een kind zelf verwekken. Adopteren moet meer gebaseerd zijn om het adoptiekindje een goed bestaan te bieden dan om je eigen kinderwens te vervullen. En stel dat ik er één zou verwekken, dan wil ik ook een speciale band met de moeder hebben; wij dragen immers dezelfde verantwoordelijkheid.
- Dragon80
- Newbie

8 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Enquêtes