Het is nu 17 mei 2012 23:24

17 jaar en beetje verlegen:P

Alles over coming out.

Berichtdoor LekkerBoeiend » 23 sep 2008 23:37

He,

Ik ben nja... doet er ook niet toe en ben 17 jaar. Heb wat gevoelens voor een jongen gehad maar weet niet zeker of ik nu wel homo ben of niet. Aan de ene kant wel en aan de andere kant wil ik het gewoon niet zijn. Heeft iemand dat gevoel ook toevallig? Ik vindt het veel te lastig iedereen te vertellen dat ik homo ben (aangezien ik dat een verschrikkelijk ***woord vindt, omdat er dan meteen een labeltje aan me wordt vastgeplakt). Daarnaast als ik het niet zeg denkt iedereen dat ik hetero ben. Heb al paar jaar niet echt vriendin gehad (laat staan een jongen) dus eerste keer voor mij.
Daarnaast is "Coming Out" helemaal niks voor mij want ik haat het om ook maar 1 seconde in de spotlights te staan. Het vertellen als het een keer ter sprake komt ok, maar het van de daken schreeuwen: ECHT NIET!!..
Dus iemand nog ideeen om het subtiel te vertellen zonder dat ik in de spotlights kom te staan? Want ik heb echt (hoe noem je dat?) plankenkoorts.
Ohjah een paar nieuwtjes nog, misschien dat dat helpt met advies geven..
Mijn zelfvertrouwen is gigantisch laag, uhm.. Ik vindt bijna elke jongen knap (help!!)
Das niet zo goed volgens mij, want ik wil wel iemand die beetje romantisch is. Toch mag die persoon niet te macho zijn en geen watje. Hij moet wel normaal zijn, maar dan wel aardig.. en ohjah.. homo. Ach weet ik veel.. Zo'n persoon zal vast wel niet bestaan :(

Kan iemand me a.u.b helpen?, want ik weet het helemaal niet meer. Mijn naam vertellen durf ik al niet aangezien ik bang ben dat iemand die ik ken het leest. Is dat niet gewoon zielig?

Weet je.. Als ik zo lees zou ik als advies geven om meer van leven te genieten en gewoon gedragen zoals jij bent en als dat gay is zo wat, maar het punt is: Mijn hele leven (ongeveer) wordt er al achter mijn rug om geluld dat ik homo ben en eigenlijk wil ik dat gewoon niet zijn aangezien ik dan weer in spotlights sta en dan voel ik me helemaal niet meer op het gemak. Beetje dilemma vindt je niet? :wink:
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor luco » 24 sep 2008 05:22

als je hetero bent dan hangt er in feite ook een label aan je, dus wat dat betreft maakt het niet uit of je nu hetero bi of homo bent, een label heb je toch als je van labels spreekt.

Nou het volgende, je bent 17 en je vind eigenlijk alle jongens wel leuk maar wil het niet.
Hoe sta je eigenlijk tegenover meisjes, vind je die ook leuk of minder leuk.

Door jongens leuk te vinden hoef je nog geen homo te zijn. Ik vind meiden ook leuk maar ben overtuigd homo.

Je leeft niet voor andere, maar je leeft voor je zelf dus boeie wat andere van je zullen zeggen, geluld wordt er toch wel over je wat je ook bent dus dat maakt niet uit, mensen lullen nou eenmaal graag over een andere.

Uit je verhaal maak ik op dat je er op de eerste plaats nog niet uit bent of je zit in een ontkenningsfase. Dat is redelijk normaal zeker op jou leeftijd.
Tja van het leven genieten zoals je zelf al zij is vrij moeilijk als je hier echt mee zit dus dat zal je dan ook niet gaan doen.

En mocht je homo zijn, waarom aan iedereen vertellen, niemand verteld jou immers dat ze hetero zijn ze komen er vanzelf wel achter.

Maar we gaan het even omdraaien, stel dat je nu wel homo bent en je verdringt het, je gaat krampachtig een meisje zoeken en neemt daar verkering mee.
Denk je dat je daar dan gelukkig mee wordt, denk je dat die relatie kans van slagen heeft? Denk je dat je jiu gevoelens de rest van je leven kan onderdrukken en dat je dan gelukkig bent en van het leven kan genieten?
Geloof me, dat is onmogelijk. Het enige dat je doet is namelijk jezelf en je omgeving enorm voor de gek houden en erg ongelukkig zijn.
Denk daar maar eens aan.

Nou je schrijft vervolgens over een coming out, in de spotlicht staan en je omschrijft een eventueel toekomstig vriendje??
Ben eens heel eerlijk naar je zelf toe, ben je nu wel of geen homo??
Niemand kan dat voor je zeggen alleen jezelf, iedereen kan je van alles zeggen, maar alleen jij weet hoe jij je voelt dus je moet gewoon eerlijk zijn tegenover jezelf en het geen wat je bent accepteren en er niet tegen vechten want die strijd verlies je toch wel.

Het geen wat je zou kunnen doen is stomweg eens niet steeds denken over hoe andere over je denken of wat dan ook. Je bent aan niemand je verantwoordelijkheid verschuldigd en als een andere moeite mee zou hebben dat jij homo bent, dan is dat niet jou probleem maar die van hem. Tegenwoordig is het helemaal niet raar of stom om uit te komen dat je homo bent.

Wat ga je doen als er een jongen is die jou el ziet zitten en daar ook gewoon voor uit komt en het tegen je zegt. Ga je hem afwijzen dan ondanks jij hem heimelijk ook leuk vind?

Je zal zien dat op moment dat jij accepteert wie je bent, je echt van het leven kan genieten.
Maar laat alles maar een beetje op beloop, niet te veel er over nadenken, hoe meer je er over nadenkt hoe onzekerder je gaat voelen, en ben vooral eerlijk naar je zelf toe, dat is het allerbelangrijkste. En wat je dan ook bent, accepteer het, dan zal je je ook veel zekerder en rustiger voelen, en schijt aan wat andere denken, jij bent belangrijk en niemand anders. :wink:
Succes
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Jamie » 24 sep 2008 13:30

Je maakt ieder antwoord bij voorbaat onmogelijk :wink:
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor LekkerBoeiend » 24 sep 2008 14:14

Ja klopt, beetje chaos vindt je niet in dat vorige bericht van mij :wink: Komt omdat het zo ook in mijn hoofd zit :?
Mijn naam is trouwens Davey :oops: , want dat ik mijn naam niet durf te zeggen vindt ik toch een beetje onzin.
Ohjah.. Ik heb mijn gevoelens een beetje verkeerd geintrepeteerd. Ik zei namelijk dat ik niet homo wilde zijn, maar volgens mij is dat eigenlijk helemaal niet waar. Ik wil juist homo zijn en ik weet niet zeker of ik dat wel ben. Denk ik. Zit niet veel logica hier in mijn hoofd (of misschien juist te veel).

Ohjah.. Luco, jij vroeg of ik meiden ook leuk vondt? Nou dat is dus het probleem. Ik heb helemaal geen seksistische gedachten met meiden, alleen maar met jongens (bijna elke jongen eigenlijk). Ook vroeg jij of ik een jongen ga afwijzen als ik hem ook leuk vindt. Mijn antwoord daarop is Nee. Ik zal hem niet afwijzen (ik vindt hem toch ook leuk), maar nu komt het dilemma. Misschien dat er op de hele wereld een ware voor mij is, maar hier in Nederland zijn er niet veel jongens/meiden die mij echt mogen :|
Ik weet eigenlijk niet hoe dat komt, maar ik denk dat dat aan mij ligt... Daarom vindt ik mijzelf zijn ook zo moeilijk. Natuurlijk.. ik ben lief/aardig, romantisch, geen opschepper. Maar ik heb ook veel negatieve kanten. Zoals: een dromer, niet zelfverzekerd genoeg, stil bij anderen (doordat ik niet goed weet wat te zeggen) en ik doe stoer terwijl ik dat niet ben of wil zijn. (nog bij beide punten nog wel ietsie meer, maar beetje irrelevante info. Als je echt ongeveer wilt weten hoe ik ben, dan moet je eens junjou romantica kijken en dan meer het personage misaki. Ja ik denk dat ik jullie dan wel aardig in de goede richting wijs. Niet alles van die misaki kun je met mij vergelijken, maar toch wel aardig veel.
De jongens die wel vrienden zijn, ben ik of romantisch niet in geintresseerd of ze zijn hetero.
Nou.. dat was een hele opluchting. Nu mijn ouders en vrienden nog :shock:
Ik weet dat het niet veel voorsteld die coming out, maar voor mij betekend het wel veel. Volgens mij denken ze het sowieso al wel, want half jaar terug kreeg ik van die hele subtiele hints. Toch vindt ik het lastig om te zeggen. Is dat raar? Ik weet namelijk al dat ik het ben, ik weet ook al dat het helemaal niks voorsteld. Gewoon ff zegge dat je homo bent namelijk, maar ik doe het toch liever als ik een vriendje gevonden heb.
Aan de andere kant is het ook wel zo dat als ik niet zeg dat ik homo ben niemand in vriendenkring of daarbuiten me als homo zal zien (nja.. vermoedens misschien maar verder niet) en ik dus uiteindelijk als nog geen vriendje krijg. Hmm.. Weer een warboel uiteindelijk. Ik ben dus niet veel opgeschoten he?

Achja.. ze zeggen dat liefde op je pad komt als je het niet verwacht, maar ik weet niet of ik wel zo lang wil wachten 8)

Toch bedankt voor jullie hulp :)
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor luco » 24 sep 2008 16:45

haha nou iniedergeval geef je toe dat je homo bent.
Maar leg eens uit hoe zeker jij weet dat 16000000 mensen die in Nederland jou niet leuk vinden, ik kan het me niet voorstellen.
De negatieve dingen die je over jezelf zegt hoeven zeker niet negatief te zijn hoor, een dromer ben ik ook en ik zie dat als een positief iets. Dat je niet zelfverzekerd ben komt waarschijnlijk omdat je nu enorm twijfelt over van alles.
Ik denk dat als je eenmaal over de drempel bent gestapt en je ouders en vrienden verteld hebt dat je homo bent, (of er niet druk over maakt dat ze er achter zullen komen) dan ben je op die punten al een stuk verder en ben je een stuk zelfverzekerder.
Oja, sta open voor een vriendschap met een homovriendje;)
dat zal zeker schelen.

Misschien heb je er iets aan als je weet dat er erg veel jongeren van jou leeftijd die met het zelfde probleem rondlopen. We leven nou eenmaal in een hetero wereld.:wink:
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor LekkerBoeiend » 24 sep 2008 17:33

Hoe ik dat weet? Ach ga er maar gewoon van uit. Al kun je je iets niet snel voorstellen, wil niet zeker zeggen dat het niet kan. Ohjah.. en over dat homo-vriendje? Waar vindt ik die? Ik ben namelijk helemaal geen uitgaanstype :wink: Misschien een keer gezellig naar cafe met wat vrienden, maar daarmee heb ik het ook gehad.

En of ik er iets aan heb dat andere jongeren hier ook mee zitten?? Nou eigenlijk heb ik er niet zoveel mee. Natuurlijk vindt ik het best wel lullig voor ze, want ik vindt dit voor mij echt een rottijd en zou niet willen dat iemand anders dit ook mee moet maken, maar of ik nu echt zoiets heb, nou dan ben ik iniedergeval niet alleen, nee dat heb ik niet. Ik gun het namelijk niemand en wil heel graag dat het snel voorbij gaat, maar ja uiteindelijk moet ik dan toch weer bij mezelf zijn. Ik kan niet verwachten dat iemand anders mijn probleem (als het al een probleem is) gaat oplossen. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Wat ik wel wil is dat ik iemand heb voordat ik het vertel, want dan sta ik er niet alleen voor. Nu alleen nog iemand vinden. Haha... kom ik weer op mijn oude probleem. lol :P

Bedankt voor je advies btw.. Stel ik zeer op prijs :)
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor luco » 24 sep 2008 21:40

maak eens een profiel aan op http://www.homodating.nl of op http://www.gay.eu
Je gaat versteld staan hoeveel mensen je leuk blijken te vinden.
Stel ook wat eisen voor je zelf, b.v wat is de maximale leeftijd enzo
Tegenwoordig vind het gros van de jongeren hun vriendje via een dating site en niet meer via de kroeg ofzo.
Maar geen dank hoor, we zijn hier ook om elkaar een beetje te helpen :wink:
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor LekkerBoeiend » 25 sep 2008 08:51

Ja net gedaan. Een site voor onder de 18 --> jong en out ofzo weet ik het en homodating.nl, maar meeste mensen zijn vet oud.. En ze willen allemaal een van 25 ofzo.. Die van 20 willen allemaal 40+ en de normale mensen wonen te ver weg. Ik denk dat men hier in twente niet zo veel op datingsite zit :wink: Ik probeer het wel gewoon een keer in de kroeg:P

Trouwens... Me ma gezegd dat ik homo ben.. Het kwam er heel vreemd uit. Ik zei: Mam? Ik ben homo.. Ja heel fout.. ik weet, maar ze begreep helemaal enzo.. Ze zei wel hele tijd dat ik niet met oudere kerels mocht daten enzo en dat ik bij mijn leeftijdsgroep moest blijven. Nja.. gewoon normale zaken. Oudere kerels staan toch niet op mijn Wenslijstje :P .. Net in msn gezet dat ik homo ben, maar ik denk dat meeste het achter mijn rug om al vermoeden. Hoe weet ik eigenlijk niet :P Ach ja.. we zullen zien;) Ben niet echt veranderd ofzo, behalve dan dat ik nu vet zit te trillen en vet warm krijg nu ik het heb verteld.

Nou.. ik denk dat dit topic dan niet meer nodig is he? Bedankt he.. Jullie waren grote hulp voor.. en ik weet ook wel dat die topics hiervoor zijn, maar toch.. Er zijn tegenwoordig niet meer veel aardige mensen op deze planeet :P

Groeten Davey :wink:
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor luco » 25 sep 2008 17:23

Nou, ik ben blij voor je.
Je staat nu aan het begin van een ontdekkingstocht en je zal zien dat er een grote last van je schouders is gevallen.
Heel veel succes verder, en als er weer eens wat is, dan kom je maar weer:)
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor LekkerBoeiend » 26 sep 2008 14:42

Ok.. ben ik weer :P
Ik heb het gevoel alsof ik het niet echt verteld heb.. Elke keer denk ik ohjah... ze weten het al. Hoe zit dat? Is dat normaal? Kan het misschien komen doordat ze bij mij thuis ook heel normaal tegenoverstaan :P
Want dat gevoel voelt heel vreemd.
Ohjah.. nog iets.. ik heb me nu aangemeld bij van die datingsites zoals iemand suggereerde, maar ik kan niemand vinden die er leuk uitziet en dichtbij woont :? Haha.. Ik val namelijk op bepaald type jongens. Hoe zit dat? Waar zitten de leuke jongens verstopt? Want ik weet het ff nie meer..

ps: Wedden nu krijg ik straks zo'n antwoord: Haha.. Je bent net 1 dag uit de kast en op zo'n site en wil al meteen een vriendje?? Nou je moet wel geduld hebben..

Maar als ik dat zou krijgen dan zou ik antwoorden: Ik heb niet veel geduld en na vandaag al helemaal niet meer, (want ik had van kwart voor 9 tot half 2 een experiment op school en alles ging echt letterlijk fout. Geen enkele vingerafdruk was goed genoeg :P Meneer zei elke keer, heb geduld en mijn geduld is nu dus ook echt op, dus vandaar geen geduld), dus kan iemand mij helpen?

Groeten,
Davey :wink:
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Steve » 26 sep 2008 15:14

Dat er op een dating site niemand naar je gading voorkomt of dat ze net te ver weg wonen, dat komt voor ja, niks bijzonders aan hoor :) Niet iedereen zit op een dating site met zijn profiel, je kan bv ook http://www.hyves.nl of http://www.facebook.com proberen als je die al niet hebt, maar dan blijf je met afstanden zitten, maar zeg nou zelf, hoe groot is NL nou eigenlijks? Je moet er wel wat voor over hebben he!

In jou specifiek ongeduldig geval zou ik zeggen, ga naar de dichtstbijzijnde bar of club morgenavond en dan kan je live selecteren... ik kon niet helemaal achterhalen waar je vandaan komt, maar er is vast wel 1 te vinden binnen een radius van 1 uur toch? Of ga eens naar Amsterdam! Zoveel opties, maar je moet er wel wat voor doen!
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor LekkerBoeiend » 26 sep 2008 15:26

Ja ik weet het.. Maar Amsterdam ligt voor mij helemaal aan de andere kant :P Ik woon namelijk ik haaksbergen :P Dat is dicht bij Enschede :wink:
Ach ik zoek wel keer in Enschede.. Zouden er leuke jongens in Engeland zitten???
Morgenavond? Nja.. als mijn vrienden niet naar cafe willen, dan misschien :P Ben niet zo'n uitgaanstype, aangezien ik me daar niet zo op gemak voel :P Dan een jongen aan de haak slaan is dan best wel lastig... lol :P

Nja.. Mijn geduld is alweer aan het toenemen, dus ik merk het vanzelf wel he..

Nog bedankt,

ps: nog 1 vraagje... Vallen jullie ook meer op jongens die hoe zeg je dat, gewoon normaal doen? En niet van dat overdreven homo-achtige gedoe, want ik kan dat namelijk niet uitstaan 8) en het lijkt of de enige homo's hier in Nederland half wijf zijn.. Ach.. waarschijnlijk heb ik gewoon nog zo'n verkeerd beeld van homo's.. Ik ben tenslotte ook normaal en ben vast niet de enige :P lol.
Hoe weet je trouwens bij Hyves of iemand homo is, staat dat dan in zijn profiel? want ik wilde veranderen bij mijne, maar ik kon nergens vinden in profiel :P

Dus afwachten maar weer eens.., wordt er wel een beetje moe van hoor :P
Oh nou moet gaan, want de hond heeft weer zitten graven en is pikzwart dus moet hem in bad doen.. Nou bedankt voor jullie hulp he?

De Mazzel,

Davey :mrgreen:
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Steve » 26 sep 2008 15:48

http://www.bolke.nl is on Enschede, leuke tent trouwens ook, probeer het daar eens uit!
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor LekkerBoeiend » 26 sep 2008 18:53

Haha.. Ik ben niet zo'n uitgaans-type zoals ik al meerdere keren heb gezegd :P Ik ga liever naar rustig cafeetje beetje chillen ofzo 8) Trouwens.. heb ff op site gekeken, maar op foto's staan meer oude mannen dan jonge :P Daarnaast stond er geen leuke jongen bij :( Ik kijk wel rond en anders kan ik altijd nog eens naar die 't Bolke gaan.. maar reken er maar niet op. Ik voel me daar helemaal niet op gemak. Waarom zou ik er dan heen gaan :)

Nja.. ik zie wel.. Toch bedankt voor al jullie adviezen.. In het begin van mijn "homo-carriere" is dat denk ik nog wel genoeg. Ik zie wel wat de wereld voor mij in petto heeft :P Echt een jongen versieren enzo is toch niet echt mijn ding :P Heb liever die het bij mij probeert :wink: Maarja, wie niet :!:

Nou de mazzel he,
Nogmaals bedankt voor al jullie tips.. Als ik nog wat te vragen heb dan zal ik zeker weer hier terugkomen. Dit is echt goede site..

Davey
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Fjan » 28 sep 2008 14:45

Ik ben precies hetzelfde als je Lekkerboeiend.

Alleen ben ik meer hetro dan homo, ik zie mezelf namelijk niet met een jongen over straat lopen waarmee ik een relatie heb. Maar vind het wel geil om op een lekkere jongen mezelf af te trekken :oops:
Fjan
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 28 sep 2008 14:53

Fjan schreef:Ik ben precies hetzelfde als je Lekkerboeiend.

Alleen ben ik meer hetro dan homo, ik zie mezelf namelijk niet met een jongen over straat lopen waarmee ik een relatie heb. Maar vind het wel geil om op een lekkere jongen mezelf af te trekken :oops:

ieder z'n meug toch
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor LekkerBoeiend » 28 sep 2008 17:20

Fjan schreef:Ik ben precies hetzelfde als je Lekkerboeiend.

Haha :P Dat kan.. Ik ben ook helemaal nieuw in de homo-business he.. Ik weet er nog helemaal niks vanaf.. Dus eigenlijk kwa ervaringen ben ik ook nog hetero, maar ik weet gewoon van mezelf dat ik homo ben. Ik zie mezelf echt wel over straat lopen met een jongen waar ik relatie mee heb.. Ik loop tenslotte ook wel over straat met gewoon vrienden nietwaar?? Waarom zou het dan anders zijn met iemand waar ik relatie mee heb.

Trouwens even nog een opmerking: Ik vindt dat het verschil tussen homo en hetero gigantisch wordt overschat.. Ik snap eigenlijk niet eens dat er een naam voor is :? Mensen hebben gewoon andere smaken en dat sommigen op jongens vallen en anderen op meiden wil nog niet zeggen dat ze compleet anders zijn. Gewoon een andere smaak. Dat is toch meer als normaal?? Ik vindt het alleen zo lullig dat de meeste hetero-mensen dat niet zien. Je bent dus niet meer hetero dan homo, maar je valt op jongens of niet.

Maar goed.. inderdaad wat kinky zegt.. ieder zijn meug :P
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 28 sep 2008 20:06

.

Trouwens even nog een opmerking: Ik vindt dat het verschil tussen homo en hetero gigantisch wordt overschat.. Ik snap eigenlijk niet eens dat er een naam voor is :? Mensen hebben gewoon andere smaken en dat sommigen op jongens vallen en anderen op meiden wil nog niet zeggen dat ze compleet anders zijn. Gewoon een andere smaak. Dat is toch meer als normaal?? Ik vindt het alleen zo lullig dat de meeste hetero-mensen dat niet zien. Je bent dus niet meer hetero dan homo, maar je valt op jongens of niet.

dus niet wat, maar wie je bent telt........
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor LekkerBoeiend » 28 sep 2008 20:22

KinKy schreef:.

Haha.. Ja als je ervan zou uitgaan dat iedereen net als ons zou denken :P Maar de wereld zit zo gewoon niet in elkaar.. Niet iedereen heeft gezond verstand :wink:
LekkerBoeiend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 28 sep 2008 20:26

LekkerBoeiend schreef:
KinKy schreef:.

Haha.. Ja als je ervan zou uitgaan dat iedereen net als ons zou denken :P Maar de wereld zit zo gewoon niet in elkaar.. Niet iedereen heeft gezond verstand :wink:

dat ius dus gewoon hun probleem
daar lig ik niet wakker van en heb er geen macht over
alleen over mezelf
ik leef m'n leven zoals ik dat wens en wat anderen denken is hun probleem
daar lig ik niet wakker van
verder is 't voor mij belangrijk wie ik ben en hoe ik ben
daar kan ik me mee onderscheiden
niet omdat ik homo ben
want dat is toch minstens 3%
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord